Zdeněk píše:armin píše:Svoji mysl jsem alkoholu nevystavoval nějak nepřiměřeně, víc než je běžné. Nicméně stejně jako všechny ostatní druhy změny vědomí jsem se zájmem jeho vliv zkoumal, právě třeba meditací, aby člověk zachytil to vědomí, které ničím takovým, žádným stavem není dotčeno a bděle si uvědomuje, co se v mysli děje.
Tak to já jsem se svojí mysl alkoholu vystavoval nepřiměřeně (už je to hodně dávno). A upřímně jsem si to odůvodňoval i takovýmahle kravinama.
(I jsem si v notně ožralém stavu pořizoval zápisky, pro pozdější vyhodnocení.)armin píše:Trungpa dopadl dobře
Nepoužívat omamné látky je páté z pěti základních (tedy úplně minimálních) pravidel, které Buddha stanovil pro své následovníky.
Podle svědectví kromě alkoholu Trungpa utratil za kokain 40 000 dolarů ročně (a k léčbě postkokainových stavů nakupoval Seconal).
Mě se zdá že to asi fakt nemáš v hlavě v pořádku, armine.
Já jsem ty jeho konce nestudoval, o tom kokainu jsem nic neslyšel ani nečetl, jen jsem slyšel, že se upil k smrti.
Jak jsem psal, brát si příklad z jeho pití bych nikomu nedoporučoval. Pozoruhodné je, že jeho duchovní působení a vhled tím nebylo nijak významně ovlivněny.
na tom tvém odkazu jsem se dočetl:
V roce 2006 jeho manželka Diana Mukpo napsala: „Ačkoli měl mnoho klasických zdravotních problémů, které se vyvíjejí z nadměrného pití, ve skutečnosti to byla spíše cukrovka a vysoký krevní tlak, které vedly k abnormální hladině cukru v krvi a následně k zástavě srdce .“ Trungpův lékař Michael Levy souhlasil s jeho původním prohlášením a dodal, že jeho smrt pravděpodobně způsobila bakteriální infekce . [ 46 ] [ 1 ] V rozhovoru pro Chronicles of Chogyam Trungpa z roku 2008 Levy změnil své prohlášení, když se ho znovu zeptali: „Čím byl nemocný? Na co zemřel?“ Dodal, že Trungpa také „měl chronické onemocnění jater související s jeho dlouholetým příjmem alkoholu.“ [ 47 ] Jedna z Trungpových ošetřovatelek uvedla, že v posledních měsících trpěl klasickými příznaky terminálního alkoholismu a cirhózy , [ 48 ] přesto nadále pil nadměrně. Dodala: „Zároveň v něm byla síla a v jeho přítomnosti fenomenální vyrovnanost, kterou nevím, jak vysvětlit.“ [ 49 ]
Ten konec - co říkala jeho ošetřovatelka, je výmluvný.
Takovíto "nezřízení" a nekonformní mistři se v tibetské tradici vyskytovali i v minulosti.
Pro poctivé tradiční budhisty to jsou ty "zakázané cesty". A my víme proč.
