
Eva Nada píše:Jinak teda já osobně nevěřím, že by armin holdoval alkoholu více, než je zdrávo (sem tam sklenička vína...), na to je velký suchar a moralista....
,
Eva Nada píše:spíše chtěl opět vyprovokovat k nějaké šťavnaté diskuzi...
Zdeněk píše:armin píše: A jak se to vyvíjelo konkrétně u tebe.
Nebo máš nějakou oprávněnou zábranu to sdílet?
No, já teď držím hladovku, tak jsem takovej zemdlelej a moc mi to nemyslí. Tady o tom nějak píšu.
Ono to naráží na tuhle těžkost. Existuje skutečnost, kterou lze postihnout myslí. A pak existuje skutečnost, kterou nelze postihnout myslí a která je mnohem větší a silnější než ta první. Tak jak o ní můžeš mluvit, když máš k dispozici jen mysl? A navíc mysl člověka, který nemá podobnou zkušenost, by si to vysvětlení nutně zpracovala (naprosto mylně) k obrazu svému. To se pak těžko hledají slova.
A navíc rozhodně nechci budit dojem, jak tomu všemu rozumím, mám dost práce sám se sebou.
Trini píše:Ale kdež. Nechal se vyprovokovat sám a vylétlo z něj, že chlastá.
Alaja píše:Ona by mu to manželka netrpěla...ledaže by se přidala ona i syn...ale to by pak lezlo dost do peněz...vlastní vinohrad nejspíš nemá, švestky na zahradě asi také ne. Leda že by si doma dělal nějaké to rýžové víno, nebo něco podobného...
Eva Nada píše:armin píše:Eva Nada píše:Proč si myslíš, vlastně, že Trungpa pil?
To mi připomíná jeden dialog:
"Prosimtě řekni mi, co na tom pití máš"
"Jo, já ti to řeknu a budeš pít taky"
Nechce se ti o tom psát? Ty sám máš nějakou zkušenost s alkoholem? Nemyslím příležitostné, narozeninové připití, ale déletrvalejší závislost? Myslíš, že u Trungpy se jednalo o závislost?
V tom článku, co sem dala Poli, se píše o pocitu hluboké osamělosti, kterou trpěl a řešil to pitím, nevím, jestli i otec, nebo jeho syn...
armin píše:Určitě netrpěl pocitem osamělosti. Lidé si toho navymýšlí...
O alkoholu napsal článek "Alkohol jed nebo lék" (v knize Buddhovo srdce). Rozlišuje "vědomé pití", kdy můžeme pozorovat změny v intoxikované mysli a na druou stranu obrácení se směrem ven k pocitům žoviálnosti a srdečnosti. Pití s uvědoměním může pomoci k poznávání bloků, tendencí atd, může tedy být psychologickým lékem.
armin píše:Naopak sklouznutí a jetí na probuzených tendencích a pocitech dělá z alkoholu psychologický jed.
Oba přístupy vytvářejí v mysli návyky. Jeden přístup posiluje uvědomění, prohloubení, jemnost, Druhý zapomenutí, povrchnost, hrubost atd.
Z pohledu duchovní cesty je pití alkoholu stejně jako praktikování sexu součástí vadžrajány, pro jejíž praxi je nezbytné přirozené spočívání v neosobním uvědomovateli, které je u některých jedinců už vrozené (z předchozích životů), nebo bylo dosaženo praktikováním k tomu vedoucích cvičení. Toto spočívání (přirozené těžiště v neosobním uvědomovateli (mysli, emocí, pocitů tendencí atd.) teprve umožňuje bezpečně obrazně řečeno poslouchat "volání syrén" a odhalit podstatu tohoto volání.
Čeští buddhisté se snaží buddhismus začlenit do svého každodenního života, který se kromě meditování nijak neliší od běžného života nepraktikujících. Jiným způsobem začleňují buddhismus do svých životů mniši. Ti by sice schválili to, co zastánci Diamantové cesty „dělají“, ale sami by to nedělali. Z této určité volnosti vycházejí i ostatní odpovědi. Například v otázce jídla mají o dost větší svobodu výběru. Být buddhistou neznamená být vegetariánem, ale člověk by se měl vyhnout tomu, aby jedl maso ze zvířete, které bylo zabito kvůli němu. Stojí to na pochopení, že všechny bytosti jsou cítící, ať už zvířata nebo lidé. Každý včetně zvířat hledá štěstí, i když to v případě zvířat může přijít člověku zvláštní. Pokud bude člověk ubližovat zvířatům, může se v příštím životě narodit jako zvíře, kterému bude také ubližováno. Tudíž druh stravy je na každém jedinci a nijak významně se nepodřizuje pravidlům. Se stravou souvisí také alkohol, který se smí běžně užívat, ale nedoporučuje se před meditací. Co se týče drog, jsou striktně zakázány tvrdé drogy, protože ovlivňují energetické toky. S těmito toky se pracuje při meditacích a užitím drog člověk uzavírá svou mysl. Avšak při meditaci by se měla mysl naopak otevírat. U lehkých drog už tak jednotný názor neexistuje.
Eva Nada píše:Pěkně jsi to shrnula...
Tak je to správně, tak to má být...
Trini píše:Alaja píše:Ona by mu to manželka netrpěla...ledaže by se přidala ona i syn...ale to by pak lezlo dost do peněz...vlastní vinohrad nejspíš nemá, švestky na zahradě asi také ne. Leda že by si doma dělal nějaké to rýžové víno, nebo něco podobného...
Armin určitě nebude chudej. Finančně by mu to jistě problém nedělalo.
Manželky to obvykle trpěj. Nezřídka, i když jsou mláceny.
Spousta lidí chlastá víc, než je zdrávo. Nemusí být přece namol nebo se válet se po zemi.
honzam píše:Stín je samsára, integrál stínu přes Boha je nirvána a Stínové Já je Buddha.
honzam píše:
Dlouhé integrování stínu do nuly se také nazývá "rozpouštění" (latinsky "solve")
Eva Nada píše:armin píše:Co to řešíte, to o něčem vypovídá.
Ale když vás to baví...
Tak to právě, že vás to baví, o něčem vypovídá.
![]()
Nebo ne?
Ono to nemusí vyloženě bavit, nějaké téma... třeba jako ty jsi psal, že tě něco bavilo, teď tě to nebaví (takto napsané je to nešťastně napsané a povrchní, podobně, jako když o své manželce napíšeš, že je chytrá)...
Téma, kterému se věnujeme, v nás nějak žije a chce být zviditelněno a přes písmenka, díky možnosti to sem (nebo jinde) dát, se (téma) zviditelní a my s ním můžeme dál nějak pracovat..., co nám to dovolí...
Trini píše:Zde stojí, že alkohol se smí pít, ale ne, že se musí, aby to byla opravdu vadžrajána.![]()
Alaja píše:
Prostě si nevybereš, ani v tom buddhismu.
armin píše:Alaja píše:
Prostě si nevybereš, ani v tom buddhismu.
Muži zkrátka už nejsou co bejvali...
armin píše:Trini píše:Zde stojí, že alkohol se smí pít, ale ne, že se musí, aby to byla opravdu vadžrajána.![]()
Přesně tak to je. Alkohol ani jiné drogy se nemusejí používat, naopak jejich používání je pro duchovní cestu nebezpečné, dokud nejsme schopni objektivizovat - osobně neprožívat (tj. pouze pozorovat) všechny související stavy. Tj. nenechat se jimi slepě unášet.
Nevím, z čeho jsi usoudila, že by se musely používat
Lída píše:honzam píše:
Dlouhé integrování stínu do nuly se také nazývá "rozpouštění" (latinsky "solve")
Ano![]()
"solve" podle latinsko-českého slovníku (který tu mám ještě z doby, kdy jsme měli na gymplu povinnou latinu), znamená i
"rozvázati, uvolniti, rozluštiti, otevříti".
Úměrně k tomu, jak přestáváme jednat pod vládou svých neuvědomovaných = ve stínu skrytých motivací, se rozpouští stín překrývající vnímání toho, co Je.
Lída píše:honzam píše:
Dlouhé integrování stínu do nuly se také nazývá "rozpouštění" (latinsky "solve")
Ano![]()
"solve" podle latinsko-českého slovníku (který tu mám ještě z doby, kdy jsme měli na gymplu povinnou latinu), znamená i
"rozvázati, uvolniti, rozluštiti, otevříti".
Úměrně k tomu, jak přestáváme jednat pod vládou svých neuvědomovaných = ve stínu skrytých motivací, se rozpouští stín překrývající vnímání toho, co Je.
Alaja píše:Krátká cesta nastane sama od sebe, když ta dlouhá cesta dozraje.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků