Alaja píše:honzam píše:Kočky. To se nedá srovnávat.
Představ si 2,5m vysokého muže 3-4 čtyři metráky s obrovskou fyzickou převahou nad jakýmkoliv člověkem, především ale s převahou duchovní doprovázenou nadpřirozenými schopnostmi. Muž, který je pánem svého prostředí a ostatní jsou tam pouhými návštěvníky vydanými mu na milost. Pokud nedbají jeho varování a vydávají se tam, kam jim nepřísluší jít, špatně to s nimi končí. Ve svém posvátném háji nerušen medituje o věcech, které civilizací deformovaní lidé už dávno nedokážou vnímat. Díky svým nepředstavitelným znalostem ví, že přijde čas nového jitra, kdy se lidstvo samo svou nevědomostí zničí a jen on bude moci znovu uzdravit nemocný svět.
Hmm, sedm miliard mrtvol.....to bude mít dost práce, než je zahrabe...
honzam píše:Kočky. To se nedá srovnávat.
Představ si 2,5m vysokého muže 3-4 čtyři metráky s obrovskou fyzickou převahou nad jakýmkoliv člověkem, především ale s převahou duchovní doprovázenou nadpřirozenými schopnostmi. Muž, který je pánem svého prostředí a ostatní jsou tam pouhými návštěvníky vydanými mu na milost. Pokud nedbají jeho varování a vydávají se tam, kam jim nepřísluší jít, špatně to s nimi končí. Ve svém posvátném háji nerušen medituje o věcech, které civilizací deformovaní lidé už dávno nedokážou vnímat. Díky svým nepředstavitelným znalostem ví, že přijde čas nového jitra, kdy se lidstvo samo svou nevědomostí zničí a jen on bude moci znovu uzdravit nemocný svět.
armin píše:Trini píše:Vždyt jsi to sám napsal, že pití alkoholu je součástí vadžrajány.
možná i součástí.
Podle tvých reakcí si myslím, že vadžrajána pro tebe není, tak si s ní nedělej starosti.
Jestli ti mohu něco poradit, tak to, co v souvislosti s vadžrajánou píšu, raději ani nečti, protože to v tobě generuje akorát bizarní představy o něčem, s čím asi nemáš zkušenost a proto ti to připadá tak, jak to komentuješ.
...
honzam píše:Není na tom vůbec nic bizarního a dokonce ani zvláštního. Předpokládám, že tu kameru nevyrobil ze dřeva, sekeru a pilu neukoval a látku na své oblečení neutkal a šaty si neušil. Potkal jsem pár zajímavých lidí, kteří dokonce žili bez střechy nad hlavou a žádné video na youtube o nich není.
honzam píše:Tohle téma je o stínu a ne zajímavostech. V případě armina jsou tím stínem bizarní představy druhých a alkohol.
honzam píše:Můžeme mu tady co největšími bizarnostmi pomoci jeho vlastní stíny integrovat do jeho bytosti (Bytostného Já).
Určitě nejsem sám, kdo si za ty roky všiml, jak těžce snáší různé odchylky druhých od "normálu". To proto, že má asi dobré důvody, proč tají informace o své osobě a nechce být ohledně svého života a vlastních niterných duchovních zkušeností příliš konkrétní.
Pohled a cíl vadžrajány
Jejím cílem je dosažení původního, neduálního stavu mysli, kdy se plně rozplyne jakýkoliv rozdíl mezi subjektem a objektem (tzv. rigpa neboli stav osvícení). Vadžrajána pracuje z úrovně výsledků, (oproti dalším dvěma hlavním buddhistickým stezkám) hlavně také nahromaděním příčin vedoucím k osvícení, ale praktikující se zde již od začátku identifikují s konečným stavem (stavem osvícení) za účelem přeměny všech zážitků na sebevysvobozující a pro dosažení vhledu co nejrychlejších výsledků.
Dle tvrzení některých stoupenců vadžrajány historický Buddha Siddhártha Gautama předával učení vadžrajány těm žákům, kteří jej neviděli jako boha, osobu nebo nějakou vnější sílu, ale důvěřovali mu jako zrcadlu vlastní mysli.[3] Díky své síle a vhledu probouzel kvality bytostí a využíval nesčetných dovedných prostředků k jejich plnému rozvoji. Tato nejvyšší nebo „třetí“ úroveň se skládá ze tří přístupů, které se nazývají: Cesta metod, Cesta vhledu a Gurujóga. Pomocí těchto přístupů může mysl rozpoznat sama sebe buď skrze svoji energii, vědomí nebo sílu identifikace s učitelem (tib. láma).
J.S. Dalajláma velice často zdůrazňuje a apeluje – metody vadžrajány jsou pro dlouholeté praktikující a vynikající bódhisattvy , kteří už jsou daleko na cestě bódhičitty a ne pro začínající nebo aspirující bódhisattvy.
Existuje více různých škol tibetského buddhismu. Školy linie Sarma, neboli tzv. nového překladu – Sakjapa, Gelugpa a Kagjüpa – upřednostňují 4 stupně tanter – (Kríja Tantra, Čárja Tantra, Jóga Tantra, Anuttarajóga Tantra). Škola tzv. starého překladu – Ňingmapa – vnitřně člení tantry na vnější (Krija Tantra, Čárja Tantra, Jóga Tantra) a vnitřní (Mahajoga, Anujoga a Atijoga neboli Dzogčhen). Klíčové v těchto tantrách je mít čistý, dokonalý stav myšlení, podle nauk Mahajány o bódhičittě. Díky těmto zručným metodám můžeme rychle dosáhnout dokonalého osvícení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vad%C5%BE ... aj%C3%A1ny
Alaja píše:... praktikující se zde již od začátku identifikují s konečným stavem (stavem osvícení) za účelem přeměny všech zážitků na sebevysvobozující ...
Vadžrajána
Podstatou vadžrajány je pochopení faktu, že buddha není vnější osobou nebo bohem, ale zrcadlem naší vlastní mysli. Praktikující se zde identifikují s dokonalými vlastnostmi osvícení a rozpoznávají je jako vlastní. Vadžrajána od mahájány převzala učení o třech tělech, taktéž považuje cestu šrávaků a pratjéka buddhů za nižší duchovní cestu. Avšak na rozdíl od mahájány v tantrických školách, vznikajících asi od 6. století a později zahrnutých do vadžrajány, je možné pomocí speciálních metod dosáhnout schopností a moudrosti samjaksambuddhy, tedy osvícení, během jediného života. Není třeba procházet dlouhou a namáhavou cestu bódhisattvy. Za pomoci udržování slibů bódhisattvy, tajných tantrických metod a pod blízkým vedením osvíceného učitele (gurua) lze realizovat probuzení samjaksambuddhy (tedy samjaksambódhi) během relativně krátké doby. Jestliže se tedy používá pojem buddha a buddhovství, odpovídá to vzhledem k moudrosti a schopnostem výše uvedenému samjaksambuddhovi, ale tento cíl byl dosažen odlišnými prostředky. Bytosti, které realizovaly tento cíl a dosáhly nadpřirozených schopností, vševědoucnosti a učitelských dovedností buddhy jsou označovány jako siddhové, případně mahásiddhové (v sanskrtu siddhi, v pálí iddhi je označení pro nadpřirozené schopnosti). Pojem buddha však začal být používán v tantrách vadžrajány i v dalších odlišných významech na základě velmi komplexního učení o:
3 tělech,
5 elementech,
5 agregátech,
4 vědomích,
4 smyslových objektech,
4 smyslech a
4 časech
http://ww6.www.inspiruj.cz/viewtopic.php?f=22&t=3961
Alaja píše:Praktikující se zde identifikují s dokonalými vlastnostmi osvícení a rozpoznávají je jako vlastní.
http://cs.falundafa.org/literatura/zhua ... _2015.html
ZHUAN FALUN
Otáčení Kolem Zákona
(Česká verze)
Li Hongzhi
Překlad z roku 2006
honzam píše:Alaja píše:Praktikující se zde identifikují s dokonalými vlastnostmi osvícení a rozpoznávají je jako vlastní.
Je to zvěrstvo. Pokud vím, tak žádný duchovně pokročilý nerozpoznává duchovní kvality jako "vlastní". Existují a fungují mimo kontrolu té přivlastňující složky bytosti.
Tohle praktikování je úṕlně zcestné. Tyhle vlastnosti se rodí jedině z velké pokory před vším mimo svou osobu a rozpuštění sebe sama, jak to jen jde. Když už, tak je nejdříve potřeba naučit se je vidět v lidech okolo sebe.
Alaja píše:honzam píše:Alaja píše:Praktikující se zde identifikují s dokonalými vlastnostmi osvícení a rozpoznávají je jako vlastní.
Je to zvěrstvo. Pokud vím, tak žádný duchovně pokročilý nerozpoznává duchovní kvality jako "vlastní". Existují a fungují mimo kontrolu té přivlastňující složky bytosti.
Tohle praktikování je úṕlně zcestné. Tyhle vlastnosti se rodí jedině z velké pokory před vším mimo svou osobu a rozpuštění sebe sama, jak to jen jde. Když už, tak je nejdříve potřeba naučit se je vidět v lidech okolo sebe.
![]()
Nezavrhuj...![]()
Občas se přece na zdejších diskusních forech najde někdo, kdo tvrdí, že se s něčím ztotožnil - s knihou duchovního mistra, s fotkou gurua a pod....a pak prožil osvícení....a nebo alespoň citují nějakého duch. mistra, že ten mistr takto k osvícení přišel...![]()
Oni vlastně praktikovali Vadžrajánu, aniž by věděli, že jí praktikují.....holt je tu spousta budoucích Buddhů....teď by to chtělo ještě otevření třetího oka a spoustu siddhi, aby tu buddhovskou cestu mohli dovést do konce..
Alaja píše:Tohle je zajímavější...http://cs.falundafa.org/literatura/zhuan_falun_2015.html
Alaja píše:Když já pořád nevím, co má ta vadžrajána za konečnou metu v duchovní praxi...![]()
armin píše:kdo uhádne "hádanku" stane se jejím manželem,
armin píše: Je to jako v pohádce o princezně kde kdo uhádne "hádanku" stane se jejím manželem, kdo neuhádne, přijde o hlavu.
honzam píše:Vadžrajána je můj vlastní stín, který nemám integrovaný jako část své bytosti. Nedokážu sám sobě přiznat, co jsem praktikoval a k čemu to vedlo. Že se snažím ostatní od takové praxe odradit, je až důsledek toho nepřijetí sebe sama jako destruktivní síly.![]()
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků