Tara píše:"Při praktikování Dharmy existuje sedm druhů zkaženosti.
Je-li vaše víra malá, zatímco inteligence veliká, zkazíte se tím, že se považujete za učitele.
Máte-li mnoho posluchačů, zatímco vaše sebezahleděnost a sebeúcta jsou vysoké, zkazíte se tím, že se pokládáte za duchovního přítele.
Pokud si přisvojíte nadřazené vlastnosti, aniž byste si vzali Dharmu k srdci, zkazíte se tím, že se pokládáte za vůdce.
Pokud dáváte ústní pokyny, ale sami je nepraktikujete, zkazíte se tím, že se chováte jako necitlivý 'odborník na Dharmu'.
Pokud si libujete v nesmyslném tlachání, a přitom vám chybí Dharma v srdci, zkazíte se tím, že jste chtivým, šarlatánským jogínem.
Pokud se málo učíte, a zároveň postrádáte ústní pokyny, zkazíte se tím, že jste prostodušší, ačkoli vaše víra může být značná.
Opravdový praktikující, který jedná v souladu s pravými naukami, by měl osvobodit své bytí inteligencí, zkrotit svou mysl vírou, rozetnout mylné představy nasloucháním naukám, odvrhnout společenské starosti, smísit svou mysl s Dharmou, zdokonalit své poznání učením a rozjímáním, rozřešit svou mysl ústními pokyny a získat konečnou jistotu vhledem a meditací.
To je však obtížné.“
Padmasambhava
_______________
“When practicing the Dharma there are seven types of corruption.
If your faith is small while your intelligence is great, you become corrupted by considering yourself a teacher.
If you have many listeners while your self-regard is high, you become corrupted by considering yourself a spiritual friend.
If you assume superior qualities while not having taken the Dharma to heart, you become corrupted by considering yourself a leader.
If you give oral instructions while not practicing them yourself, you become corrupted by being an insensitive 'Dharma expert.'
If you are fond of senseless babble while lacking the Dharma in your heart, you become corrupted by being a craving, charlatan yogi.
If you have little learning while lacking the oral instructions, you become corrupted by being a commoner, though your faith may be great.
A genuine practitioner who acts in accordance with the true teachings should liberate his being with intelligence, tame his mind with faith, cut misconceptions with listening to teachings, cast away social concerns, mingle his mind with the Dharma, perfect his knowledge with learning and reflecting, resolve his mind with the oral instructions, and gain final certainty through the view and meditation.
That, however, is difficult.“
~ Padmasambhava
Source: Dakini Teachings,
https://www.amazon.com/gp/product/9627341363/Helen Pierce Breaker