Návštěvník píše:Jana píše:Blaženost není spojena s pohybem ani nepohybem
Ano, přesně tak.
Probuzení říkají něco jiného. Ale každý si může myslet, co chce, o čem je přesvědčený a s čím se zřejmě cítí lépe.
Návštěvník píše:Jana píše:Blaženost není spojena s pohybem ani nepohybem
Ano, přesně tak.
Probuzení říkají něco jiného. Ale každý si může myslet, co chce, o čem je přesvědčený a s čím se zřejmě cítí lépe.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:
Eduard Tomáš nepochybně počítal mezi své drahé přátele všechny bytosti,
A proto své drahé přátele banuješ, vid?
Eduard Tomáš o tom mluví v Pamětech mystika o přátelích trochu jinak.
Miroslav ví, že není ničím takovým, co by bylo možné zabanovat.
Návštěvník píše:Jana píše:Návštěvník píše:
Základní pochopení je, že žádná realizovaná bytost neexistuje, to znamená, že žádné "já" se nemůže realizovat - je pouze realizace (= já se rozpustí ve svém zdroji).
Při ztotožnění s tělem, osobou, individualitou je to tak, jak říkáš, s uvědoměním, že realizovaná bytost je absolutně vším, co existuje, neexistuje ve skutečnosti nic jiného, než pravé Já.Srdce je další koncept mysli. Realizace je neomezená časem a prostorem - tedy je všude (nejen "v tichu srdce") a je stále.
S připoutaností k tělu se jeví pojem srdce jako fyzický orgán v těle. V tichu tohoto orgánu v sobě, kde je uvědomění lásky, pocitu bytí se objevuje časoprostorem neomezená dimenze bytí, Božího vědomí, duchovní srdce.
A to "ticho srdce" je všude. Není to tělesnou záležitostí.
Je to proměna dočasného samadhi v samadhi trvalé. Proto guru říká mnichovi, který jde do rušného velkoměsta, že si musí vzít Himaláje, ve kterých se mu dařilo v tichu meditovat, sebou.
Jsi moc připoutáná k tělu, k bytosti, k mysli a jejím konceptům, a proto se nemůžeš probudit. Hraješ si s koncepty, a proto ti jednoduchost realizace bude unikat. Je to totiž v tom "nevím". A ty pořád jen víš, víš, víš....
Jana píše:Návštěvník píše:
To je výmluva. S podobnou výmluvou upalovala inkvizice lidi, aby "zachránila" jejich nesmrtelnou duši.
Jestli je tady připoutanost k tělu a mysli, tak je tady i ztotožňování s tím, co může být upáleno.
S probuzením je tady uvědomění, že jsme tím věčným, co se nerodí a neumírá.
Při ztotožnění se jménem a formou vzniká iluze, že jsme tím, kdo může být banován nebo jakkoliv jinak postižen, omezen, ale s uvědoměním, kdo skutečně jsme, je tady nekonečná bezbřehá svoboda.
To, co skutečně jsme, už dokonalé je a nepotřebuje to žádnou spásu a záchranu. Jenom iluze a připoutanost k nevědomosti může bránit v poznání toho štěstí. Proto probuzení probouzejí a nezachraňují.
Návštěvník píše:Jana píše:
A zajímavé by bylo, co by na Tvou radu Nisargadatta, který říká, že jeho zkušeností je, že všechno je blažeností. Jestli by se takové radě také zasmál.
Nisargadatta toho řekl velmi mnoho a je z toho poznat, že realizoval. Je potřeba si přečist všechno a ne se upnout na jedno slovní vyjádření o"blaženosti". Co ty můžeš vědět, čemu by se smál - třeba by z tvé přítomnosti dostal srdeční záchvat a vyhodil by tě, že už na něco takového nemá sílu.
Ale můžeš si být jistá, že by přesně rozuměl tomu, co tady říká Eduard Tomáš:
Eduard Tomáš:
Pravda je za blažeností, spíš v klidu a míru než v entusiastických sférách. Proto si nemáme libovat v blaženostech, ale jít dál.
Jana píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Ale můžeš si být jistá, že by přesně rozuměl tomu, co tady říká Eduard Tomáš:
Eduard Tomáš:
Pravda je za blažeností, spíš v klidu a míru než v entusiastických sférách. Proto si nemáme libovat v blaženostech, ale jít dál.
P.S. Vždyt právě Nisargadatta odsoudil touhu jogínů po věčné blaženosti.
A je jasné, proč?
Návštěvník píše:Jana píše:miroslav píše:No a takhle si dopadla. To si nepředstavuji, to vidím.
Nikdy Tě nenapadlo, že by ses mohl Ty sám plést?
Jestliže takto uvažuješ, tak tě přece musí napadnout, že stejně tak se můžeš plést ty sama.
Máte každý jiný názor a bud se tedy plete jeden z vás nebo se pletete oba.
Návštěvník píše:miroslav píše:On se neplete, on to plete.
Nisargadattovi akorát předal osobní mantru a řekl mu aby věnoval pozornost já a pak brzy na to zemřel. Takových učitelů můžeš mít hafo
Také si myslím, že takových učitelů bylo v Indií hodně. Možná to byl dobrý učitel pro začátečníky - Nisargadatta k němu přišel jako začátečník - takže může oslovovat tím, co říká, především začátečníky. Proto jeho ostatní žáci Nisargadattovi vyčítali, že říká a učí něco jiného než jejich učitel. Nisargadatta se dostal podstatně dál než on, ale ostatní jeho "spolužáci" ne, a proto lpěli na tom, co se od svého učitele dověděli.
Eduard Tomáš v Pamětech mystika říká, že Paul Brunton byl jeden z nejlepších učitelů, a byl svého času velmi uznáván, ale v dnešní době už to tak není. To samé platí i o Nisargadattově učiteli.
Jana píše:Návštěvník píše:miroslav píše:On se neplete, on to plete.
Nisargadattovi akorát předal osobní mantru a řekl mu aby věnoval pozornost já a pak brzy na to zemřel. Takových učitelů můžeš mít hafo
Také si myslím, že takových učitelů bylo v Indií hodně. Možná to byl dobrý učitel pro začátečníky - Nisargadatta k němu přišel jako začátečník - takže může oslovovat tím, co říká, především začátečníky. Proto jeho ostatní žáci Nisargadattovi vyčítali, že říká a učí něco jiného než jejich učitel. Nisargadatta se dostal podstatně dál než on, ale ostatní jeho "spolužáci" ne, a proto lpěli na tom, co se od svého učitele dověděli.
Eduard Tomáš v Pamětech mystika říká, že Paul Brunton byl jeden z nejlepších učitelů, a byl svého času velmi uznáván, ale v dnešní době už to tak není. To samé platí i o Nisargadattově učiteli.
Podstata toho, o čem mluví všichni Probuzení je absolutně stejná:
Všechno je iluze -
Návštěvník píše:Jana píše:Ber to, jako když Tě nekonečná Boží láska zve k sobě do ráje, do kterého vstupuješ srdcem bez myšlenky, bez příběhu, bez jakékoliv informace, bez ničeho, nepotřebuješ to.
To je rada pro nesvéprávné fanatiky.
Správná je Buddhova rada: Nevěřte mi. Všechno si sami ověřte.
A o tom píše, jak Miroslav, tak Pedrito, kteří se touto radou řídí.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:Podstata toho, o čem mluví všichni Probuzení je absolutně stejná:
Všechno je iluze -
Kdepak, realizovaní říkají: Vše je Já.
Ano, Já je láska
Návštěvník píše:Jana píše:Pedriito píše:
Duše sama nic nehledá, její pozornost hledá, cestu ven z mysli, v které se zapletla s myšlenkami a pocity. A byla to ona, pozornost, ze svou parťačkou vůlí, která je z vědomí té Duše "vyloupla" jako ty střípky věčnosti.
A dala jim obsahy, hodnoty.. a je jedno jestli o věcech živobytí či duchovních... Bere to jako svůj majetek - to je ta máti všech připoutaností.
Není to cesta Duše, Ducha, je to cesta pozornosti z bludiště mysli, co si tam s těch "cihliček" postavila.
"Pustit to" a ono se to rozpustí zpět do vědomí, "promění" se v ispiraci, moudrost, Poznání, a láska při tom chybět nebude... Tak se pozornost přirozeně vrací ke svému Zdroji.
Ano, dá se to říct i takhle.
Díky
To, co se zabalilo do obalu nevědomosti a oddělilo od Boha, je sen, obal duše. S probuzením sen mizí, duše ztrácí obal, ztrácí svou oddělenost a splývá s tím nekonečným Božím.
Od Boha se nic oddělit nemůže.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:
Ano, Já je láska
Já je zdrojem lásky.
Světlo je světlem i zdrojem světla.
miroslav píše:Návštěvník píše:Jana píše:
Světlo je světlem i zdrojem světla.
To je jen nesmyslná hra se slovy. Nebo je snad podle tebe lampa světlem?
Ne ne. Jana to říká z vlastní zkušenosti. Jana je světlem i zdrojem světla.
No není to blažená představa pro toho, kdo si to o sobě upřímně myslí a žije v takové představě?
V tom se pocit ega přímo blaženě rozplývá, ovšem pokud mu to někdo nenarušuje, nezpochybňuje atd. Problém je, že o samotě v tichu by tahle blažená představa brzo vyčichla. Je k tomu potřeba obecenstvo a neustálé opakování si (vybraných vět z textů probuzených) razdmychávání ohně, aby stále žila.
Je to tak Jano? Nebo se mýlím?
Návštěvník píše:miroslav píše:Jana píše:
Světlo je světlem i zdrojem světla.
Ne ne. Jana to říká z vlastní zkušenosti. Jana je světlem i zdrojem světla.
No není to blažená představa pro toho, kdo si to o sobě upřímně myslí a žije v takové představě?
V tom se pocit ega přímo blaženě rozplývá....
Je k tomu potřeba obecenstvo a neustálé opakování si (vybraných vět z textů probuzených) razdmychávání ohně, aby stále žila.
Je to tak a máme možnost to denodenně sledovat.
Jana píše:
Nicméně mou zkušeností je, že všechno je blaženost, všechno je láska.
A každý, kdo je láskou, má právo i důvod být šťastný.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků