rosada píše:Ale k pestrosti života patří, že v tom vidí, každý něco jiného.
A v hlubokém dotyku Pravdy nalézáme všichni úplně to samé:
Existence je láskou.
Všechno se mění, jenom ta Boží láska zůstává stejná.
rosada píše:Ale k pestrosti života patří, že v tom vidí, každý něco jiného.
Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu. Je to naopak, Pravda dává vzniknout individualitě. A je to právě individualita, která hledá Pravdu. Vždyt i pojem Pravda vytvořila její mysl. Bez individuality je vše bezejmenné. Není co řešit, není o čem si povídát.
Individualita vytvořila pojmy jako je Pravda, Bůh, láska , ego i samotný pojem individualita. A ted se o nich může dohadovat.
rosada píše:Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu. Je to naopak, Pravda dává vzniknout individualitě. A je to právě individualita, která hledá Pravdu. Vždyt i pojem Pravda vytvořila její mysl. Bez individuality je vše bezejmenné. Není co řešit, není o čem si povídát.
Individualita vytvořila pojmy jako je Pravda, Bůh, láska , ego i samotný pojem individualita. A ted se o nich může dohadovat.
Když to ale vezmeš, z pohledu toho, že Pravda dává vnihknout individualitě. Tak je to Pravda, která skrze individualitu, hledá sama sebe, vytváří pojmy jako Pravda, Bůh, Láska, ego i individualita a dohaduje se skrze mnohé sama se sebou
Trini píše:rosada píše:Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu. Je to naopak, Pravda dává vzniknout individualitě. A je to právě individualita, která hledá Pravdu. Vždyt i pojem Pravda vytvořila její mysl. Bez individuality je vše bezejmenné. Není co řešit, není o čem si povídát.
Individualita vytvořila pojmy jako je Pravda, Bůh, láska , ego i samotný pojem individualita. A ted se o nich může dohadovat.
Když to ale vezmeš, z pohledu toho, že Pravda dává vnihknout individualitě. Tak je to Pravda, která skrze individualitu, hledá sama sebe, vytváří pojmy jako Pravda, Bůh, Láska, ego i individualita a dohaduje se skrze mnohé sama se sebou
Tam je ten malý rozdíl, že Pravda sice dává vzniknout pomíjivé individualitě, ale sama je nepomíjivá. Pomíjívá individualita hledá nepomíjivou Pravdu.
Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu.
Nic píše:Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu.
Otázkou je, jestli pomíjivá individualita je skutečná.
Co je přesně ta individualita? Je to něco, co je nezávislé, soběstačné a od zbytku zcela odděleno? A jestli je tady poznání, že nějaká skutečná oddělenost ve skutečnosti neexistuje, existuje opravdu nějaký dokonale nezávislý a soběstačný jedinec, kterému říkáme "individualita"?
Tazatel: Vidí nás Maharadž jako individuality? Maharadž: Nejsou zde žádné individuality.... (Šrí Nisargadatta Maharaj - Vědomí a Absolutno)
Trini píše:Nic píše:Trini píše:Kdyby individualita existovala mimo Pravdu, tak by se nejednalo o konečnou Pravdu.
Otázkou je, jestli pomíjivá individualita je skutečná.
Co je přesně ta individualita? Je to něco, co je nezávislé, soběstačné a od zbytku zcela odděleno? A jestli je tady poznání, že nějaká skutečná oddělenost ve skutečnosti neexistuje, existuje opravdu nějaký dokonale nezávislý a soběstačný jedinec, kterému říkáme "individualita"?
Tazatel: Vidí nás Maharadž jako individuality? Maharadž: Nejsou zde žádné individuality.... (Šrí Nisargadatta Maharaj - Vědomí a Absolutno)
To jsou tvoje otázky, Jani. Můžeš si je zodpovědět, jak uznáš za vhodné.
Nic píše:
Ale přeci jen se Tě, Péťo, zeptám, nalézáš nějakou odpověď na to, jak neuvíznout v projekci mysli, v projekci časoprostoru, a nezaměňovat iluzi za Skutečnost?
Trini píše:Nic píše:
Ale přeci jen se Tě, Péťo, zeptám, nalézáš nějakou odpověď na to, jak neuvíznout v projekci mysli, v projekci časoprostoru, a nezaměňovat iluzi za Skutečnost?
Po zkušenosti, Jani, není už možné něco zaměnovat.
Nic píše:Trini píše:Nic píše:
Ale přeci jen se Tě, Péťo, zeptám, nalézáš nějakou odpověď na to, jak neuvíznout v projekci mysli, v projekci časoprostoru, a nezaměňovat iluzi za Skutečnost?
Po zkušenosti, Jani, není už možné něco zaměnovat.
Díky.
Takže je jasné, jestli individualita je nebo není iluze?
Nic píše:Ale přeci jen se Tě, Péťo, zeptám, nalézáš nějakou odpověď na to, jak neuvíznout v projekci mysli, v projekci časoprostoru, a nezaměňovat iluzi za Skutečnost?
Trini píše:Zajímavé pro mne je, že Nisargadatta to viděl obdobně.
Trini píše:Individualita je pomíjivá.
Trini píše:Skutečnost a iluzi jsem nepotřebovala nikdy řešit. Není to pro mne důležité. Neviděla jsem žádný velký rozdíl mezi denním životem, který většina lidí považuje za skutečnost, a mezi snem ve spánku, který je považován za neskutečný, iluzi. Zajímavé pro mne je, že Nisargadatta to viděl obdobně.
To je fakt. Jestli ji mysl považuje za skutečnou nebo za iluzi, na tom nic neměni. Tohle bazírování na iluzi je zřejmě důležité pro hledající, kteří jen denodenní život považují za skutečnost. Proto se jim to učitelé snaží nějak nabourat - tím tvrzením o iluzi.
Nic píše:
Nisargadatta Maharadž na rozdíl od Tebe považuje prohlédnutí iluze za zcela zásadní: "Toto poznání 'já jsem' neboli 'podstata bytí' je plášť iluze, který je přehozen přes Absolutno.Proto poté, kdy je brahma překonáno, je tu pouze Parabrahma, kde není jediná stopa po poznání 'já jsem'."
Nic píše:Trini píše:Zajímavé pro mne je, že Nisargadatta to viděl obdobně.Trini píše:Individualita je pomíjivá.
Tazatel: Vidí nás Maharadž jako individuality?
Nisargadatta Maharadž: Nejsou zde žádné individuality.
Nic píše: Jenže to prohlédnutí iluze je právě prohlédnutí mysli jakožto iluzorní, tím pádem je nesmyslné psát, jestli ji mysl považuje...
Nic píše:Nisargadatta Maharadž na rozdíl od Tebe považuje prohlédnutí iluze za zcela zásadní: "Toto poznání 'já jsem' neboli 'podstata bytí' je plášť iluze, který je přehozen přes Absolutno.Proto poté, kdy je brahma překonáno, je tu pouze Parabrahma, kde není jediná stopa po poznání 'já jsem'."
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků