To je ovšem voluntarizmus. Chybná cesta, vedoucí k nihilizmu.Petr píše:Je to ten první a nejdůležitější krok, který ke svému štěstí můžete, ne-li musíte učinit. Rozhodnout se. Rozhodnout se být šťastní. Toužit být šťastný více, než cokoliv jiného.. více než mít pravdu, více než hledat svou spravedlnost, více než chtít prožívat něco, co se.. že prý.. prožívat musí..
Rozhodnete-li se být šťastní a budete-li své rozhodnutí ctít, tak nebude žádné překážky, která by nešla lehce překročit.
Cizinec píše:To je ovšem voluntarizmus. Chybná cesta, vedoucí k nihilizmu.Petr píše:Je to ten první a nejdůležitější krok, který ke svému štěstí můžete, ne-li musíte učinit. Rozhodnout se. Rozhodnout se být šťastní. Toužit být šťastný více, než cokoliv jiného.. více než mít pravdu, více než hledat svou spravedlnost, více než chtít prožívat něco, co se.. že prý.. prožívat musí..
Rozhodnete-li se být šťastní a budete-li své rozhodnutí ctít, tak nebude žádné překážky, která by nešla lehce překročit.
Motýlek píše:Cizinec píše:To je ovšem voluntarizmus. Chybná cesta, vedoucí k nihilizmu.Petr píše:Je to ten první a nejdůležitější krok, který ke svému štěstí můžete, ne-li musíte učinit. Rozhodnout se. Rozhodnout se být šťastní. Toužit být šťastný více, než cokoliv jiného.. více než mít pravdu, více než hledat svou spravedlnost, více než chtít prožívat něco, co se.. že prý.. prožívat musí..
Rozhodnete-li se být šťastní a budete-li své rozhodnutí ctít, tak nebude žádné překážky, která by nešla lehce překročit.
Proč?
Petr píše:Urcite se takovy clovek muze rozhodnout, jak chce prozit dalsi chvili sveho zivota. Neni v tom rozdil oproti jinym lidem. Naopak takovy clovek, se muze rozhodnout daleko silneji, nez ti co neco takoveho silneho neprozili. Nerikam, ze kazdy se z toho dostane sam, ale kazdy ma tu moznost, a on neni vyjimkou.
Navic treba na to clovek neni nikdy sam.
PS. Samozrejme bych mu to rad prezentoval, otazkou je, zda by me on slysel.
To je ovšem voluntarizmus. Chybná cesta, vedoucí k nihilizmu.
Protože člověk se, na rozdíl od barona Prášila, sám nevytáhne z bahna za uši.
Existenciální dimenzi (tedy nikoli psychoopileckou či psychohygienickou) této reality pěkně ilustrují verše Jana Zahradníčka z komunistického vězení v 50. letech:
Pahýlem Pravdy mávám, hrozím, žaluji:
Bůh stvořil člověka svobodného, ne vězně.
Odvážil by se Petr svůj virtuálně omámený názor prezentovat do vězení Janovi, po té co jeho ženě s dětmi komunisté sebrali barák a děti se pak nešťastnou náhodou otrávili? A bachař mu sebral jejich fotografie?
Doufám, že Petr neztratil kontakt s realitou úplně...
Cizince,
vidim ze mas o me spoustu presvedceni, a ja ti je urcite vyvracet nebudu... jsou tvoje.
Cizinec píše:To je ovšem voluntarizmus. Chybná cesta, vedoucí k nihilizmu.Petr píše:Je to ten první a nejdůležitější krok, který ke svému štěstí můžete, ne-li musíte učinit. Rozhodnout se. Rozhodnout se být šťastní. Toužit být šťastný více, než cokoliv jiného.. více než mít pravdu, více než hledat svou spravedlnost, více než chtít prožívat něco, co se.. že prý.. prožívat musí..
Rozhodnete-li se být šťastní a budete-li své rozhodnutí ctít, tak nebude žádné překážky, která by nešla lehce překročit.
Teoreticky bychom mohli rozlišovat dva stupně reality. První je realita vztažná, relativní, do které se člověk rodí. Zde leží platnost Petrových vývodů (nepopírám totiž, že by nebyly nějakým způsobem platné, že by to byla totální fikce). Snad bychom ji mohli nazvat realitou Missek. Je jistě lepší být upravený než neupravený, čistý než špinavý, usměvavý než neusměvavý. Nicméně, ani silná vrstva make-upu nezakryje často nevábnou duši, kterou ovšem Misska v sobě nevidí a ani vidět nemůže.
Druhý stupeň reality je realita absolutní či psychologicky existenciální. Křesťansky je to bolestivá cesta kříže (tradičně se dělí na cestu očistnou a cestu sjednocující). Je to cesta smrti Petrovy reality (resp. projektů z první reality) a jeho zmrtvýchvstání. To by nebylo možné, kdyby Bůh - z milosti ovšem -, nedopustil zhroucení dosavadních konceptů (skrze nějaké neštěstí, nemoc atpod.).
Proto my buddhisté říkáme, že dobrá karma je špatná karma a naopak. Karma nebeských bytostí nedovoluje zhroucení jejich konceptů. Karma ďábelských bytostí nedovoluje v mysli potřebný prostor pro in-formaci. Nejlepší karma je karma lidí.
<ironie>Škoda, že Petr nežil před 2000 lety. Poučil by Ježíše na kříži, ten by si ušetřil hrozná trápení
a západní civilizace by se vyvíjela podstatně jinak. Křesťanští mystici by pak nemuseli podstupovat muka Temné noci.</konec ironie>
Ach Bože.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník