Zero píše:Ten, kdo je sám se sebou zajedno, dokáže také přijmout sebe a svůj život.
Souznění může vzniknout, teprve když se naučíme naslouchat. Sobě i druhým.
Je to ustání potřeby manipulovat. Sebe nebo druhé - v tom není rozdíl.
jj, to je pravda
proto je třeba být velmi pozorný, protože to spolu velmi úzce souvisí, dala jsem ty citace současně
viz Štěstí pozornosti
viewtopic.php?f=98&t=1886&p=12942#p12942 :
"Ten kdo je pozorný, je také v souladu se vším, co dělá. A je na to soustředěný. Spojuje sám sebe se vším, čeho se dotýká. Je ale soustředěný i sám v sobě. Sjednocuje v sobě to, co má jinak odstředivou tendenci. Nepřipustí nesoustředěnost, nýbrž je sám v sobě a v kontaktu se sebou i s tím, co je. Má to něco společného s jemností. Jemný člověk je v dobrém souladu s ostatními. Žije s nimi v pokoji. Vnímá jednotu se vším, co dělá a čeho se dotýká."
pak odpadává nejen potřeba manipulovat, ale i potřeba psychologické obrany ... výsledkem toho je bezpodmínečná otevřenost bez ochranných bariér ... člověk je sice zranitelný, ale zároveň volně průchozí ... takže bolest z projevů destruktivního jednání, se sice pocítí, ale není s ní rozpor, když k tomu dojde, je vítaná jako dobrý host a nechá se v sobě dojít klidu, nevede to zahořklosti ani k uzavřenosti s tím, že už nic takovýho nechci zažít, že radši zůstanu v bezpečí svých ochranný zdí, kam si pustím jenom to co je mi příjemné ... protože je tu jasné uvědomění, že takováto separace vede k pocitům opuštěnosti a k mrtvolnosti, výsledem čehož jsou deprese z nenaplněnosti a nesmyslnosti vlastního život
poetickým vyjádřením - s pozornou účastí lze procházet peklem, které se díky síle uvědomění transformuje v nekonečný smír a hřejivost bez hranic ...
takže máš pravdu Zero, pokud si pozorně nenasloucháme, nemáme šanci si dopřát vlastní blízkost a je to přesně jak píše AG - "Tím více toužíme po blízkosti druhých lidí. Jakmile se ale k nám někdo přiblíží, nedokážeme tu blízkost snést."
i v tom, že není rozdíl v tom, jak přistupujeme k sobě, že přesně tak přistupujeme k druhým
