armin píše:No, jen jsem to zkusil. Ale asi je lépe nechat tě tvým představám a nedráždit tě
Milý hochu, něco tě vydráždilo, a proto zase tak řádíš.

armin píše:No, jen jsem to zkusil. Ale asi je lépe nechat tě tvým představám a nedráždit tě
Trini píše:Ale dnes mohu říct, že bez nirvikalpy k žádnému Poznání nemůže dojít.
Alaja píše:Trini píše:Ale dnes mohu říct, že bez nirvikalpy k žádnému Poznání nemůže dojít.
![]()
U mne to šlo tak nějak jinak...
Vostalpetr píše:Mně nedává smysl nedívat se otevřenýma očima. Ale zřejmě myslíš dívat se do blba.
Proto mně víc dává smysl, že Ramana zavřel oči a pozornost se vrátila do zdroje.
..................................................................................................................................................................
No vždyt jsem popsal co tím myslím,
můžeš přece mít otevřené oči ale protože pozornost je zaměřena jiným směrem nežli ven,
tak prostě se nedíváš očima...
Nevím, jestli měl Ramana otevřený oči, ale je to myslím popsaný Tajnostech indických když meditoval s žáky a byl v nirvikalapa samadhi, fakt si to nepamatuju...
Vostalpetr píše:Ale jestli víme nebo nevíme, co je savikalpa nebo nirvikapa, je nám na duchovní cestě platné jako mrtvému kšandy. O to na duchovní cestě opravdu nejde.
Nebo myslíš že ano?
..........................................................................................................................................................................................
Ano, je to důležité,
a když už to víš, tak je důležité to zase nevědět...
A stejné je to i s úsilím,
když už jsi usiloval je pak důležité přestat usilovat
Nejlepší je ovšem přímo použít jakýkoliv paradox,
ten tě pak rovnou dostane k tomu o co jde a co je již "mimo" mysl,
totiž pozorování (a pozornosti)
Vostalpetr píše:
Nevím, jestli měl Ramana otevřený oči, ale je to myslím popsaný Tajnostech indických když meditoval s žáky a byl v nirvikalapa samadhi, fakt si to nepamatuju...
Vostalpetr píše:tak měl Ramana oči dokořán otevřené,
.......................................................................
Dík že ses podívala, já sem si tím nebyl až tak jistej,
ale jsem si vcelku jistej v tom,
že v duchovnu jde o pozorování nebo pozornost,
a ne o uvědomování nebo rozpoznávání, to je již záležitost patřící k individualitě...
Pokud jde o otevřené oči,
tak si myslím že existuje trojí možná úroven pozorování (nebo spíše nepozorování světa)
tamasická pozornost - to je to čumění do blba
radžastická pozornost - to je záměrné otočení pozorování na něco "uvnitř" (myšlenky, pocity, tělo nebo i přímo na samotnou pozornost)
satvická pozornost - to je to Ramanovo koukání do slunce, von se do něj vlastně nedíval, spíše to bylo tak že světlo se dívalo do něj a pozornost se takto spojovala se světlem
osvícená pozornost - to je ta SČA a světlo jenže ve stavu nirvikalpy není ani uvědomění a ani rozpoznávání,
to přichází až potom když se opět objeví individualita
Vostalpetr píše:Ale jestli víme nebo nevíme, co je savikalpa nebo nirvikapa, je nám na duchovní cestě platné jako mrtvému kšandy. O to na duchovní cestě opravdu nejde.
Nebo myslíš že ano?
..........................................................................................................................................................................................
Ano, je to důležité,
a když už to víš, tak je důležité to zase nevědět...
A stejné je to i s úsilím,
když už jsi usiloval je pak důležité přestat usilovat
Nejlepší je ovšem přímo použít jakýkoliv paradox,
ten tě pak rovnou dostane k tomu o co jde a co je již "mimo" mysl,
totiž pozorování (a pozornosti)
Vostalpetr píše:
to je ta SČA a světlo jenže ve stavu nirvikalpy není ani uvědomění a ani rozpoznávání
Vostalpetr píše:
to přichází až potom když se opět objeví individualita
Alaja píše:Nejdřív vize, pak rozpoznání savikalpy
Květoslav Minařík
Duchovní úsilí
Velké životní strasti nutily Květoslava Minaříka, aby již v mládí hledal způsob jak je překonat a odstranit. Jeho podobně smýšlející přítel, Jaroslav Joneš, mu ve 20. letech 20. století dal knihu o józe s popisem tělesných cvičení, na jejímž konci byly zmínky o duchovním životě. Díky tomu Květoslav Minařík pochopil, že našel to, co hledal. Na základě další knihy - Praktický yoga od O Hašnu Hary se podřídil pravidlům jógy. Nevybral si však z jógy pouze pozice nebo tělesná a dechová cvičení, ale především se snažil plnit přísné mravní požadavky, které pochopil jako nedílnou součást jógické nauky.
Přijetím všeobecné kázně (kázně učení) s důrazem na morální život dospěl podle svých slov 15. září 1926 v Hradci Králové k vrcholnému poznání v buddhistickém smyslu. Tento výsledek svého úsilí označil jako realizaci[3]. Ve své biografii o tom napsal, že ze začátku nevěděl, kam zařadit poznání, které přitom získal. Teprve o několik let později zjistil, že je shodné s poznáním tibetského mahájánského buddhismu. Podle svých slov díky tomuto poznání pochopil duchovní vývoj lidí, jeho překážky i způsob jejich odstranění a také podstatu světových duchovních a náboženských nauk. Právě poznání, vzešlé z této realizace, se po zbytek svého života snažil sdílet se svými přáteli a žáky[. Na základě tohoto poznání a na to navázaného dalšího úsilí dospěl K. M. podle svých slov v březnu 1946 a roku 1971 k dalším dvěma tzv. realizacím, které byly ve shodě s naukou severního buddhismu. Ve své biografii ovšem důrazně upozorňoval na to, že postup jeho úsilí nebyl správný, protože neměl učitele, který by ho varoval a sdělil mu, že mravní úsilí má předcházet použití technických cvičení. Podle svých slov dokázal přestát celou zátěž duchovního vývoje založeného na technických cvičeních (podle hathajógy) jen díky nekompromisnímu všestrannému dodržování morálních pravidel, tzn. ve fyzické i psychické rovině. Ve svém životopise také konstatoval, že právě to nesprávné pořadí úsilí mělo za následek poškození jeho zdraví. Proto před opakováním takové záměny varoval.
Trini píše:Alaja píše:Nejdřív vize, pak rozpoznání savikalpy
Rozpoznala jsi ji, Alajo, podle toho, jak ji vysvětloval K. Minařík? Praktikovala si ji pak podle jeho návodu?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kv%C4%9Bt ... %99%C3%ADkKvětoslav Minařík
Duchovní úsilí
Velké životní strasti nutily Květoslava Minaříka, aby již v mládí hledal způsob jak je překonat a odstranit. Jeho podobně smýšlející přítel, Jaroslav Joneš, mu ve 20. letech 20. století dal knihu o józe s popisem tělesných cvičení, na jejímž konci byly zmínky o duchovním životě. Díky tomu Květoslav Minařík pochopil, že našel to, co hledal. Na základě další knihy - Praktický yoga od O Hašnu Hary se podřídil pravidlům jógy. Nevybral si však z jógy pouze pozice nebo tělesná a dechová cvičení, ale především se snažil plnit přísné mravní požadavky, které pochopil jako nedílnou součást jógické nauky.
Přijetím všeobecné kázně (kázně učení) s důrazem na morální život dospěl podle svých slov 15. září 1926 v Hradci Králové k vrcholnému poznání v buddhistickém smyslu. Tento výsledek svého úsilí označil jako realizaci[3]. Ve své biografii o tom napsal, že ze začátku nevěděl, kam zařadit poznání, které přitom získal. Teprve o několik let později zjistil, že je shodné s poznáním tibetského mahájánského buddhismu. Podle svých slov díky tomuto poznání pochopil duchovní vývoj lidí, jeho překážky i způsob jejich odstranění a také podstatu světových duchovních a náboženských nauk. Právě poznání, vzešlé z této realizace, se po zbytek svého života snažil sdílet se svými přáteli a žáky[. Na základě tohoto poznání a na to navázaného dalšího úsilí dospěl K. M. podle svých slov v březnu 1946 a roku 1971 k dalším dvěma tzv. realizacím, které byly ve shodě s naukou severního buddhismu. Ve své biografii ovšem důrazně upozorňoval na to, že postup jeho úsilí nebyl správný, protože neměl učitele, který by ho varoval a sdělil mu, že mravní úsilí má předcházet použití technických cvičení. Podle svých slov dokázal přestát celou zátěž duchovního vývoje založeného na technických cvičeních (podle hathajógy) jen díky nekompromisnímu všestrannému dodržování morálních pravidel, tzn. ve fyzické i psychické rovině. Ve svém životopise také konstatoval, že právě to nesprávné pořadí úsilí mělo za následek poškození jeho zdraví. Proto před opakováním takové záměny varoval.
E. Tomáš, že duchovní cvičení bez čištění charakteru vytvoří akorát tak černého mága.
Alaja píše:A jak laik rozpozná, že ten druhý je černý mág?![]()
Jelikož jsi o tom napsala, tak mám dojem, že se snad snažíš naznačit, že bych mohla, nedej bože, být třeba i tím zakukleným černým mágem...![]()
Alaja píše:Já jsem jen chtěla vědět co to je, nač to je, k čemu to je.....
Alaja píše:Takže fakt nevím....Minařík byl sice srozumitelný, ale vysvětlení k těm vizím mi nedal žádné. Tomášovi jakbysmet. Weinfurter také ne. Takže jsem se tím musela prohrabat sama a trochu to rozškatulkovat. Pravdu o těch vizích jsem se dočetla až po letech u L.Rampy.....a ta souhlasila s tím, k čemu jsem se dobabrala i já.
armin píše:Tohle je Petro dobře míněná rada tady přímo šitá pro tebe.![]()
https://youtu.be/JFAMEJNTz7U
Teda pokudlbys měla odvahu opustit to zakonzervovaní se v tom, co "máš".
Ale mám dojem, že na víc v tomto životě už nemáš a obrňuješ si to nejspíš tím, že žádné víc být přece nemůže (?!)
Trini píše:Aha, takže to nebyl Minařík, ale Rampa. Díky za vysvětlení.
Trini píše:Ptala jsem se tě na to, protože jsem chtěla vědět, jestli tobě ta informace o savikalpě a nirvikalpě byla důležitá. Protože Armin si zřejmě myslí, že je to nanic.
armin píše:Tohle je Petro dobře míněná rada tady přímo šitá pro tebe.![]()
https://youtu.be/JFAMEJNTz7U
Teda pokudlbys měla odvahu opustit to zakonzervovaní se v tom, co "máš".
Ale mám dojem, že na víc v tomto životě už nemáš a obrňuješ si to nejspíš tím, že žádné víc být přece nemůže (?!)
Trini píše:Když ti jde na nervy, co tady píšu a o čem si s ostatními povídám, tak to přece nemusíš číst, nebo?
Trini píše:Mimochodem: Kdybych kdy měla sebemenší zájem o duchovní cestu, tak právě to, jak se ty chováš a projevuješ, by mne definitivně od toho odradilo.
armin píše:Trini píše:Mimochodem: Kdybych kdy měla sebemenší zájem o duchovní cestu, tak právě to, jak se ty chováš a projevuješ, by mne definitivně od toho odradilo.
No, nemáš to lehký.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků