
honzam píše:To je v pořádku. E. Tomáš chce čtenáře chránit. Ty síly jsou nebezpečné.
Alaja píše: tak jsem nakonec skončila u L.Rampy - ten mi mnohé z toho, na co jsem se ptala, vysvětlil....
Alaja píše::D
Těch knih napsal spoustu....já jich měla asi 11, ale je jich o něco víc.
Měla jsem na mysli vize, co se mi občas objevovaly při meditacích. o těch jsem se dočetla (v těch 90. letech) jen u něho. A to, co o nich psal, je pravdivé.....
Zrovna tak je pravdivé to, co psal o barvách aury, o vidění. aury...
A spousta dalších věcí o kterých psal, je pravdivých...
Trini píše:Alaja píše::D
Těch knih napsal spoustu....já jich měla asi 11, ale je jich o něco víc.
Měla jsem na mysli vize, co se mi občas objevovaly při meditacích. o těch jsem se dočetla (v těch 90. letech) jen u něho. A to, co o nich psal, je pravdivé.....
Zrovna tak je pravdivé to, co psal o barvách aury, o vidění. aury...
A spousta dalších věcí o kterých psal, je pravdivých...
Ale nedokázala sis je vysvětlit, on ano. Hm...
Připadá mi, že mohl někoho channelovat, aspon nějakou dobu. Pak to zřejmě zkoušel sám...
E. Tomáš: Vyloučeno! Třetí oko čili oko poznání není vůbec fyzický útvar, tím méně umělý. Znamená to v podstatě, že člověk, o němž se říká, že má třetí oko, chápe duchovno víc než ostatní, že "vidí" i za hranice chápaní vzdělanců. Tibetsky se tomu říká "lhang tong" čili "vidím za", nebo-li vidím mimořádně. Není to vize, ale pochopení podstaty věcí.
Alaja píše:Trini píše:Alaja píše::D
Těch knih napsal spoustu....já jich měla asi 11, ale je jich o něco víc.
Měla jsem na mysli vize, co se mi občas objevovaly při meditacích. o těch jsem se dočetla (v těch 90. letech) jen u něho. A to, co o nich psal, je pravdivé.....
Zrovna tak je pravdivé to, co psal o barvách aury, o vidění. aury...
A spousta dalších věcí o kterých psal, je pravdivých...
Ale nedokázala sis je vysvětlit, on ano. Hm...
Připadá mi, že mohl někoho channelovat, aspon nějakou dobu. Pak to zřejmě zkoušel sám...
Psal, že měl na to učitele. Na to, co tím třetím okem viděl. Já ne.
Potřebovala jsem si ty vize rozškatulkovat. A co se dalo, to jsem se snažila i ověřit.
Trini píše:A věříš mu, že se převtělil do toho angličana?
Alaja píše:E. Tomáš: Vyloučeno! Třetí oko čili oko poznání není vůbec fyzický útvar, tím méně umělý. Znamená to v podstatě, že člověk, o němž se říká, že má třetí oko, chápe duchovno víc než ostatní, že "vidí" i za hranice chápaní vzdělanců. Tibetsky se tomu říká "lhang tong" čili "vidím za", nebo-li vidím mimořádně. Není to vize, ale pochopení podstaty věcí.
![]()
No vidíš, že by mi moc nepomohl. Možná jeho žena Míla by toho věděla o tom koukání třetím okem víc....
Trini píše:Alaja píše:E. Tomáš: Vyloučeno! Třetí oko čili oko poznání není vůbec fyzický útvar, tím méně umělý. Znamená to v podstatě, že člověk, o němž se říká, že má třetí oko, chápe duchovno víc než ostatní, že "vidí" i za hranice chápaní vzdělanců. Tibetsky se tomu říká "lhang tong" čili "vidím za", nebo-li vidím mimořádně. Není to vize, ale pochopení podstaty věcí.
![]()
No vidíš, že by mi moc nepomohl. Možná jeho žena Míla by toho věděla o tom koukání třetím okem víc....
Mně vyhovuje to, co o tom píše E. Tomáš.
Já jsem si vždy myslela, že mít jasnovidné/jasnozřivé okamžiky, je něco normálního. Tak jsem žádné "proč" nehledala. Až v astrologií jsem se dočetla, že lidé s určitými konstelacemi k tomu mají mnohem větší dispozice než ostatní.
Alaja píše:Trini píše:A věříš mu, že se převtělil do toho angličana?
Zrovna nedávno, při hledání něčeho jiného, jsem na netu narazila na něco, co mi tohle připomnělo. Bylo to v nějakém textu o BDC nebo o té vadžrajáně ...ale neuložila jsem si to.
Škoda.
Bylo tam krátká zmínka o přemístění vědomí člověka z jednoho těla do druhého...
Třetí oko, jak tento hluboký stav někteří mystikové nazývají, je symbolický název pro přímé nazírání pravé skutečnosti. Je to přímé vědění Jednoty, její obnažené moudrosti, vhled. Tato hluboká úroveň vědomí nemá žádné pevné umístění ve fyzickém těle, jak se někteří domnívají, např. mezi obočím nebo jinde.
Nekonečné živé Prázdno obsahuje všechno vědění ve své latentní existenci. Přijde-li do tohoto Prázdna podnět, čili do nepohybu pohyb,vynoří se v tom samém okamžiku odpověď. Otázka i její naplnění se děje v jednom bodě, v božském TEĎ.
Odkud přijde podnět do Jednoty, když vše je v Jednotě, vědomost i nevědomost? Ze zdánlivé dvojnosti, nevědomosti, která usiluje o Poznání. (V knize "Za čas a prostor" jsou tyto hluboké otázky objasněny, např. v eseji Intuice a vhled.) Intuice může být na různém stupni: od zevního předvídání, jasnovidného řešení důležitých otázek, až po řešení hlubokých duchovních pravd. To už je velmi hluboká intuice, blízká přímému nazírání, neboť i hluboká intuice čerpá ze stejného božského zdroje. Ale i tato hluboká intuice je ještě ve dvojnosti, neboť vždy přichází a odchází, zazáří jako zjevení a opět zase pohasne. Byla a už tu není. Jednoduše řečeno intuici někdo má, někomu přišla a zas odešla, může ji sice přivolat prosbou, modlitbou, ale to až na hlubším stupni, kdežto vhled je ve věčném TEĎ, neboť je to vědomí Jednoty, které se zpřítomňuje do vědění a odpovědi na položenou otázku. Otázka i odpověď vytrysknou ve stejném okamžiku, neboť tento "děj" vychází z bezčasovosti. Ovšem musí to být jen závažná otázka, prospěšná pro pochopení a duchovní vývoj bytosti toužící po Pravdě, po vlastním prozření. Jako když Mojžíš udeřil holí do skály a vytryskl pramen živé vody.
Znám na to také pěkný kóan: "Cokoliv může být příčinou poznání, ale vždy je porušeno jedno krásné tělo." Jednota, ve které je naprostá plnost a uspokojení, musí být zdánlivě porušena nějakou otázkou, nedostatkem, aby se jejím otevřením a znovuuzavřením do Prázdna obnovila plnost. Zároveň se vzbudí energie pro pomoc další bytosti.
Člověk, který toto vědomí Jednoty ve svém nitru uskutečnil, sám otázek nemá, ty jsou již vyřešeny jeho Poznáním. Odpovídá na otázky bytostí dalších. Zevní otázky se nemohou dotknout hluboké rovnováhy plnosti Vědomí, neboť bytost, která uskutečnila ve svém nitru poznání Jednoty, nepokládá tyto za důležité.
Žije samozřejmě také v povrchové fázi bytí, v tomto zevním životě, jako ostatní lidé, ale je to pro ni jako pěna nebo vlna na nekonečném oceánu, která je z téže vody jako hlubina, a proto se jeví jako průzračný svět."
Míla Tomášová
https://www.gnosis.cz/?1205,trpyt-prazdna
Trini píše:
A ten původní majitel těla se těla vzdá a přenechá ho jinému?
Pamatuješ si, kolik let bylo tomu Hoskinovi, když se měl vzdát svého těla? Někde jsem to četla, ale zapomněla jsem to.
adiuv píše:Třetí oko, jak tento hluboký stav někteří mystikové nazývají, je symbolický název pro přímé nazírání pravé skutečnosti. Je to přímé vědění Jednoty, její obnažené moudrosti, vhled. Tato hluboká úroveň vědomí nemá žádné pevné umístění ve fyzickém těle, jak se někteří domnívají, např. mezi obočím nebo jinde.
Nekonečné živé Prázdno obsahuje všechno vědění ve své latentní existenci. Přijde-li do tohoto Prázdna podnět, čili do nepohybu pohyb,vynoří se v tom samém okamžiku odpověď. Otázka i její naplnění se děje v jednom bodě, v božském TEĎ.
Odkud přijde podnět do Jednoty, když vše je v Jednotě, vědomost i nevědomost? Ze zdánlivé dvojnosti, nevědomosti, která usiluje o Poznání. (V knize "Za čas a prostor" jsou tyto hluboké otázky objasněny, např. v eseji Intuice a vhled.) Intuice může být na různém stupni: od zevního předvídání, jasnovidného řešení důležitých otázek, až po řešení hlubokých duchovních pravd. To už je velmi hluboká intuice, blízká přímému nazírání, neboť i hluboká intuice čerpá ze stejného božského zdroje. Ale i tato hluboká intuice je ještě ve dvojnosti, neboť vždy přichází a odchází, zazáří jako zjevení a opět zase pohasne. Byla a už tu není. Jednoduše řečeno intuici někdo má, někomu přišla a zas odešla, může ji sice přivolat prosbou, modlitbou, ale to až na hlubším stupni, kdežto vhled je ve věčném TEĎ, neboť je to vědomí Jednoty, které se zpřítomňuje do vědění a odpovědi na položenou otázku. Otázka i odpověď vytrysknou ve stejném okamžiku, neboť tento "děj" vychází z bezčasovosti. Ovšem musí to být jen závažná otázka, prospěšná pro pochopení a duchovní vývoj bytosti toužící po Pravdě, po vlastním prozření. Jako když Mojžíš udeřil holí do skály a vytryskl pramen živé vody.
Znám na to také pěkný kóan: "Cokoliv může být příčinou poznání, ale vždy je porušeno jedno krásné tělo." Jednota, ve které je naprostá plnost a uspokojení, musí být zdánlivě porušena nějakou otázkou, nedostatkem, aby se jejím otevřením a znovuuzavřením do Prázdna obnovila plnost. Zároveň se vzbudí energie pro pomoc další bytosti.
Člověk, který toto vědomí Jednoty ve svém nitru uskutečnil, sám otázek nemá, ty jsou již vyřešeny jeho Poznáním. Odpovídá na otázky bytostí dalších. Zevní otázky se nemohou dotknout hluboké rovnováhy plnosti Vědomí, neboť bytost, která uskutečnila ve svém nitru poznání Jednoty, nepokládá tyto za důležité.
Žije samozřejmě také v povrchové fázi bytí, v tomto zevním životě, jako ostatní lidé, ale je to pro ni jako pěna nebo vlna na nekonečném oceánu, která je z téže vody jako hlubina, a proto se jeví jako průzračný svět."
Míla Tomášová
https://www.gnosis.cz/?1205,trpyt-prazdna
Alaja píše:Trini píše:
A ten původní majitel těla se těla vzdá a přenechá ho jinému?
Pamatuješ si, kolik let bylo tomu Hoskinovi, když se měl vzdát svého těla? Někde jsem to četla, ale zapomněla jsem to.
Už si to moc nepamatuji, knihy doma už nemám....byly darovány...ale co si pamatuji - tak Lobsang byl po válce v dost dezolátním stavu (např. byl zrovna vězněn v Hirošimě či Nagasaki, když tam dopadla atomovka, byl krutě mučen a týrán japonci a pod.) a jeho učitelé ve Lhase hledali, jak prodloužit jeho pobyt na zemi, aby splnil ten svůj úkol - měl vymyslet přístroj, který by pomohl vidět auru i lidem, co ty vlohy k tomu neměli, pro lékařské použití). A tak jeho učitelé hledali kde se dalo, ale šlo to pomalu, protože tělo muselo být kompatibilní s tím Lobsangovo...a majitel nového těla musel s tím souhlasit. Kolik bylo Lobsangovi ? Netuším, ale před válkou odešel do Číny studovat lékařství - takže mu mohlo být kolem 18 - plus mínus autobus.... k tomu se připočte 2.sv. válka a pak nějaký ten rok pobytu v Tibetu. Jeho tělo prý v Tibetu zůstalo, výměna proběhla na dálku za pomoci oněch učitelů.......
Kolik bylo angličanovi? Nevím....asi ve středních letech...? Myslím, že věk se tam neuváděl, nebo si to nepamatuji......jen, že ho už vůbec nebavil život a chtěl konečně umřít....
Ale nedokázala sis je vysvětlit, on ano. Hm...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků