jj uvazoval jsem o tom podobne a k te kontroverzi jeste prihodim
. Denne umira spousta nemenne dulezitych lidi, kterym nikdo podonou pozornost v mediich i ve spolecnosti nevenuje. Ale to je medialni svet. Nicmene ten odpovida na pozadavky lidi. Az zacnou chtit lide po medialnim svete neco jineho, on se rad prizpusobi
. Na druhou stranu zvetseni pozornosti na toto tema, mohlo spouste lidem poslouzit k uvedomeni si neceho o jejich zivote.
Dalsi vec ale jeste je, jestli vubec chceme tomu timto zpusobem venovat pozornost. Tema smrti je jeste v teto spolecnosti videno hodne "po staru", vetsinou jako tragedie. Myslim, ze ackoliv se na to tak da divat, tak se na to tak zaroven ale divat nemusime. Libi se mi v tomto informace, ktere k prechodu z fyzicna do nefyzicna dava Abraham, a ktere urcite umozni to cele videt i jinak. Nerikam ze bychom meli primo slavit, ale klidne proc ne
. Je to jen z naseho omezeneho lidskeho pohledu, kdy si myslime ze skoncilo neco tak, jak nemelo. Pokud bychom vedeli, ze energie zemreleho po smrti neustale existuje a ze se dostala do daleko vetsiho souladu, nez zazivala zde, tak jaky pak duvod k trapeni,treba krome toho sobeckeho duvodu, ze nase zkusenost bude v budoucnu ochuzena o jejich spolutvoreni ma? Neni to rozhodne o nihilismu a neucte k zivotu. Kazdy lidsky zivot je neco uzasneho a urcite bychom k nemu meli mit uctu a uzivat ho tak jak nejlepe umime a i uzivat si ho tak jak nejlepe umime. Ale zaroven mame moznost si vybrat jak se chceme citit, jak se chceme na veci divat, jak chceme zivot prozivat.
Nerikam, ze se na to nesmime divat jako na tragedii, ale jen to ze se na to NEMUSIME divat automaticky jako na tragedii, i kdyz je to tak ZATIM ve spolecnosti pevne zakorenene.