Návštěvník píše:Pavla píše:Co se mi zdá být problémem, je následná péče po odchodu dětí z DD. Kteří ne studují V
Š a odchází v 18 letech, tak to mají v životě těžké, protože v porovnání s dětmi z rodin, žijí děti v DD izolované od starostí typu, rozbil se mi auto, musím ho dát opravit... Za bydlení musím pravidelně platit, abych mohl platit, musím pracovat, abych mohl pracovat musím si práci najít.... Netuším jak hodně je následná péče propracovaná, děti z rodin mohou se svými starostmi a nejistotou v životě i přijít za rodinou.... A v 18 jsou to ještě děti....
Ale i tak sentimentalita není láska.... Přijmout realitu bez sebe lítostí.. To podle mě by mělo být cílem jakékoli výchovy...
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/deti-z ... 590604f2e/
Výzkum: Děti z domovů nejsou připraveny na běžný život
Děti, které opouštějí dětské domovy, nejsou na odchod do běžného života většinou připraveny. Chybí jim plán postupu, pokud jejich představy nevyjdou. Nemají informace o životě mimo zařízení.
Navíc jsou příliš fixované na vychovatele a vychovatelky. Ukázal to výzkum agentury Ipsos pro organizaci Mimo domov.
Téměř tři pětiny dětí tvrdily, že mají představu o tom, jak bude jejich první rok po odchodu z dětského domova vypadat. Chtěly si hlavně najít práci a bydlení a dodělat školu.
reklama
Dvě pětiny hochů a dívek ale neměly žádný plán, kdyby jejich představy ztroskotaly. "To, že nemají plán, může být důvod, proč po krachu končí v bezvýchodné situaci," uvedli autoři.
Hrozí jim bezdomovectví
Víc než polovina dětí měla po odchodu z domova problémy s bydlením, bojovala s hrozícím bezdomovectvím.
S finančními těžkostmi a dluhy se potýkala třetina mladých. Čtvrtina se po opuštění ústavní výchovy zapojila do krádeží či jiné kriminality, několik dotázaných mělo zkušenost s prostitucí.
Obavy z budoucnosti neměla jen pětina těch, kteří měli brzy dětský domov opustit. Nejčastěji se mladí báli hledání práce a bydlení, případných dluhů, životní změny. Obávali se ale i nutnosti postavit se na vlastní nohy, samoty a ztráty přátel.
Po odchodu z domova mladí nejvíc potřebovali střechu nad hlavou, získat práci, peníze a zařizování na úřadech. Třetině pomohly neziskové organizace, čtvrtině přátelé, pětině dětský domov a sociální pracovníci z odborů sociální péče. Některým ale pomoc poskytly vychovatelky z domovů.
Vychovatelé pomáhají i po odchodu z domova
Cekem 88 procent dětí se stýká s někým z rodiny, víc než polovina častěji. Jen zřídka pak 12 procent. Špatný vztah s rodinou má pětina dětí.
"Potřebují-li děti s něčím pomoci, obrací se zpravidla na vychovatelky v domovech. Silná fixace na ně může být po opuštění domova velkým problémem," uvedli autoři.
Při zařizování bydlení řada dětí spoléhá na pomoc z dětského domova. O tom, že by se obrátily na neziskové organizace, neuvažovaly. Třetina nakonec služby neziskovek a domů na půli cesty využila.
Z dětí, které měly bydlení předem zařízené, šla pětina na přechodnou dobu k příbuzným, desetina byla u příbuzných dlouhodobě a desetina s přáteli a známými v pronájmu.
Jen 13 procent dotázaných uvedlo, že má našetřené nějaké peníze na dobu po opuštění domova. Výzkum zjistil, že finanční gramotnost je slabší.
Jen 35 procent dětí vědělo, jaký je rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou. Celkem 29 procent netušilo, co je úroková sazba, vysvětlit ji zvládlo 36 procent.
Podle autorů je pro mnoho mladých problém s penězi hospodařit, v dětském domově totiž nemají přesnější představu o měsíčních nákladech.
Jen dvě pětiny odcházejících dokázaly vysvětlit, co je to zdravotní pojištění. U sociálního pojištění to bylo jen 12 procent dotázaných.
Nízké vzdělání snižuje příležitosti
Děti znevýhodňuje také jejich nízké vzdělání, které komplikuje nalezení práce. Celkem 71 procent dotázaných uvedlo, že bude mít výuční list. Mimo dětské domovy je to jen 29 procent lidí.
Nejčastěji se děti z domovů připravují v oborech kuchař, číšník, zedník, prodavač či ošetřovatel. Dvě pětiny dotázaných řekly, že jim jejich vzdělání nevyhovuje.
Skoro tři pětiny chtěly se školou pokračovat dál. Po opuštění domova tento záměr měla už jen desetina mladých. Podle autorů průzkumu roli hraje i fakt, že s výučním listem nemají už příliš perspektivu dalšího vzdělávání.
Jana píše:Lpění na moci je stejně tak jako lpění na majetku a slávě jen náhražkou toho, o co tady opravdu jde.
Pak parťákem na Tvé cestě nebude Bůh, ale strážci prahu, kteří Tě navnadí, ale nepustí dál.
Čím větší cenu pro Tebe bude mít Tvá osobní moc, tím víc budeš v jejich moci.
Mooji by Ti řekl zjednodušeně: v moci Tvé vlastní mysli.
arikiran píše:Bla bla ty chytra, ty ses zeptala...ja odpovedel...tys mela podekovat za odpoved..a svoje projekce jak si myslis ze to je, si nechat od cesty...protoze ja se na tve hodnoceni a posudky neptal
Presne jaxem psal...okoli ti jeste vrazi kudlu do zad
No aspon uz budu vedet, co mam delat, az se zas na cosi zeptas
Jake lpeni na moci...kdes to vycucala...jen ze sve hrisne mysli..v me ani v bozi nic takoveho neni!
Nebo tvuj buh na sve moci lpi?
No mozna mas takoveho, potes te ...
No naletel jsem na tvuj zdalo by se uprimny a zvidavy dotaz, dobre mi tak
Zdarec
.... . ....
Jana píše:Honzam na své duchovní cestě dokonale zobrazil obě ty polarity. Je zároveň tím, kdo zve do světa dvojnosti, je Matkou, ve které se ta dvojnost rodí a je Smrťákem, který vrací do Nicoty. Je ONA i ON. Žádné teplo rodinného krbu. Je tím dramatem projevené existence, dramatem vzniku a zániku.
Jana píše:arikiran píše:takže asi před týdnem se vyvinulo přání potkat Pomocníka...lépe řečeno, abych byl upřímný..Pomocnici
Princ Bajaja měl koně, no já du dál, chtěl bych krásnou Čarodějku......
Pokud by Ti stačila jen duchovní?
Jana píše:arikiran píše:Ahoj Jani, tak zatim nic, i kdyz drobne naznaky uz jsou...
Tak pro změnu prosím Arikirana, aby s důvěrou otevřel své srdce velké Matce, aby ho mohla zaplavit svou bezpodmínečnou láskou.
pohádka píše:Jana píše:Pravda, když se jí budeme bránit, může vypadat jako zraňující, ale ve skutečnosti, jakmile je přijata, je osvobozující.
Honzame, je jasné, že jelikož ses vžil svou jednou polaritou do role rohatého, jehož cílem je vtáhnout bytosti do pekla utrpení, pochopitelně bude dělat všechno pro to, aby se nikdo neosvobodil.
Tvá druhá polarita je láskyplná, andělská. Dokážeš tou druhou polaritou přát Arikiranovi, aby neuvízl v dalším zbytečném utrpení?
A dokážeš sám sobě přát vysvobození tím, že se se uvědomíš jako ten, kdo není rozdělený a nerozděluje?
Dobrá, uvědomím se a stanu se Tvým oddaným žákem, až se arikiranovi omluvíš, protože až pak pro mě budeš dobrá duchovní učitelka, která je schopná vnímat, co jí žáci sdělují.
Jana píše:Omlouvám se arikiranovi, Tobě i všem, pokud má slova působí na někoho jako neláskyplná, ubližující.
Může to tak působit. Může i Tvůj projev tak působit. Ve skutečnosti bílé i černé je jen láskyplným Božím nástrojem určeným k prozírání duší.
Jelikož ale lidé obecně nepříliš dbají hlasu svého srdce, hlasu svého citu a svědomí, které je vždy vybízí pouze k dobru, čestnosti, spravedlnosti a ušlechtilosti, protože lidé obecně mnohem více věří kalkulatívně účelovému rozumu, ztratili schopnost rozpoznávat dobro od zla a proto hromadně propadají za oběť zlu, které se zákeřně maskuje za dobro.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků