honzam píše:Tohle mi dnes Jana napsala (vím, že ji bude bolet zveřejnění):
Honzo,
díky za to, že se vyjasnilo, proč Bůh před vstupem do jednoty odděluje zrno od plevy (což je vlastně protimluv), proč nevpustí ďábla žalobce do Království nebeského.
Proč temnota nemá místo tam, kde má být osvětlena pravda. Proč osočování, souzení, osobní kritika nemá na Poradně místo a rohaté produkci tam není ponecháván prostor.
Shodou okolností zrovna včera, se objevil v nabídce nový příspěvek od Adyashantiho - Souzení,
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 1b#p134686
proto taky žalobce našich bratří končí v Bibli v ohnivém jezeře.
Není to tak, že by byl špatný, zlý, pouze ta rohatá trkající role deformuje pravdu,
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 99#p134499
I ta role temnoty má na cestě k pravdě svůj úkol, temnota dává vyniknout světlu.
V temnotě si teprve lidé začnou uvědomovat význam světla.
Do Království nebeského je vpouštěn jen ten, kdo v roli temnoty pozná milující nástroj Boží a nenechá se zlákávat hrátkami temnot.
Ale abys tohle mé psaní nebral jako strašení Biblickým ohnivým jezerem, Tvá role nejsi Ty. Můžeš se na to celé dívat z pohledu neduality,
V osvícené pravdě je Tvá samotná existence Boží láskou, která je rájem, Božím královstvím. Ten, kdo Tě poznává, kdo skutečně jsi, ten, kdo Tě miluje, bude ve Tvé přítomnosti vždycky šťastný.
Proto Tobě samotnému bez těchhle rohatých rolí přístup do Božího království zapovězen není.
Abych nezapomněla, mám Tě pozdravovat od Pepy.
Hodně štěstí,
Jana
Co si o tom mám myslet? Dá se na něco takového vůbec rozumně odpovědět? Co bys dělala Ty, Trini?
honzam píše:
Co si o tom mám myslet?
Trini píše::)
Království Boží je radostná zpráva a zminovat se o něm jedním dechem s "biblickýmm ohnivým jezerem" a tvrdit, že se tím nechce strašit, vypadá jen na nevhodnou manipulaci.
Sám Ježíš, který tuto radostnou zprávu přinesl lidem, říká - potom co se jeho učedníci domnívají, že za tak těžkých podmínek nemůže být nikdo spasen - : "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha, protože u Boha je možné všechno." Dokonce i on přenechává rozhodování Bohu.
Obdobně to vidí realizovaný. Podle Nisargadatty se realizace/Sebepoznání nedá předpovědět - u někoho je rychlá, někdo se může velmi dlouho námáhat a nic.
Říká se, že někteří světci, kteří byli už velmi blízko Božímu království, mívali vize dábla, démonů, ohnivých jezer apod. a velmi tím trpěli. Když se tomu bránili, tak neměli šanci. Asi je lépe to v lásce přijmout.
Připomíná mi to Honzama.
E. Tomáš k tomuto tématu napsal moc pěknou povídku "Půlnoční zvon".
Ano, proto má být při hledání Božího království obrácena pozornost k Bohu, k tomu Božskému v nás, ne k podmínkám, které se zdají pro lidské bytosti těžké, ne k tomu, co se jeví těžké pro mysl, pro tělo.
Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno.
Matouš 6:33
Obráceně to není možné.
Při upínání pozornosti k tomu všemu ostatnímu Boží království přidávané není.
Trini píše:
O, je, Jana si to přebrala na Poradnu a už zase čpí ohen a síru: Peklo iluze oddělenosti
Pokud poznáváme, kdo skutečně jsme, není v nás potřeba nikoho soudit a odsuzovat,
Jana píše:Zákonem je největší přikázání, přikázání lásky. Osvobozuje nás od ztotožnění s žalobcem, který není vpuštěn do Božího království a končí v ohnivém jezeře.
Do Božího království smíme vstoupit jen bez ztotožnění s žalobcem.
Trini píše::)
Samozřejmě jen, pokud opravdu poznáváme, co jsme a jen si to nenamlouváme. Pokud si to jen namlouváme, tak si všechno překroutíme, jak se nám zrovna hodí: My smíme, ale druzí ne. Kážeme pak vodu, ale pijeme víno. Slepý chce vést slepé.
Jana píše:A ten, na koho se nevztahuje největší přikázání a ztotožňuje se se žalobcem,
pro toho jsou tady předpisy a pravidla.
Bůh nepřipouští při vstupu do Božího království žádnou anarchii, bez vstupenky lásky do něj nikoho nevpustí.
Trini píše:Bůh nepřipouští při vstupu do Božího království žádnou anarchii, bez vstupenky lásky do něj nikoho nevpustí.
Osobní lidské představy o tom, jak to má Bůh.
.Petra píše:zlobilka píše:. Může to být z větší části nevědomé.
Tak jí to zkus odpustit - nebot nevědí, co činí.
Největší bolest může způsobovat toto slovo pro bytosti, které jsou připoutáni k tělesnu a slovo láska je pro ně představou tělesného spojení, kterého se jim z nějakého důvodu nemůže dostat.
Trini píše:.Petra píše:zlobilka píše:. Může to být z větší části nevědomé.
Tak jí to zkus odpustit - nebot nevědí, co činí.
...
Nemá smysl se na ni pro to zlobit, protože za to nemůže a není si vědoma, co u ní probíhá. Zřejmě je bytost, která byla velmi citlivá (Je to pravda? Ty ji přece znáš a máš rád, nebo?) a která chtěla pomáhat druhým. Navíc byla věřící a tím se asi všechno ještě víc zkomplikovalo, když se dostala do situace, kde je trvale vystavěna bolesti a utrpení druhých.
Zkus se na ni nezlobit, ale když nechceš nebo nemůžes, tak je to taky ok.
Trini píše:Zajímavé je, že Jana v těch dohadech s Honzamem vždy začne naznačovat, že po ní sexuálně touží, ale ona nechce, a proto je na ni tak naštvaný.
No, pokud Honzam touží po spojení lásky - a to i tělesně - s Janou v jejím věku, tak si ho vážím, nebot to je možné jen při opravdu hluboké lásce, která nemá s běžným sexuálním tělesnem už moc co dělat.
Nechceš k tomu, Honzame, něco říct nebo to nějak vysvětlit?
Mě vždy šokuje, když Jana jde takhle pod pás. Má to opravdu zapotřebí to vždy zatahovat do takových intimit?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků