Trini píše:adiuv píše:Nic píše:Sarana dnes píše naprosto skvěle, upřímně a přímo z toho, co si uvědomuje, že sám poznává.
Z toho je naopak zřejmé, že nepoznává. Kdyby měl Sarana s neduálním stavem čistého Bytí vlastní zkušenost, nemohl by zaměňovat obecné charakteristiky dualitních jevů za nedualitu.
To, co Sarana píše a čem je zřejmě přesvědčený, jsou názory, předávané buddhistickou tradicí.
To, co prezentuje, je oficiální buddhistické náboženství v Myanmaru. Na druhou stranu - z každého náboženství vzešlo pár probuzených. Ale jestli to bude zrovna on, to se uvidí. Zatím to tak nevypadá. To by musel hodně z toho, o čem je ted' přesvědčený, pustit.

Ano. Možná že z buddhismu, podobně jako z dalších náboženství, vzešlo jenom pár probuzených nejen kvůli nezralosti následovníků Buddhova učení a jejich neschopnosti plně jeho učení praktikovat.
Další příčinou může být, že to, co současní buddhisté považují za Buddhovy výroky a jsou přesvědčeni, že přesně tak to Buddha řekl, se po staletí tradovalo a předávalo. Zpočátku jen ústně, později došlo i k písemným záznamům.
Postupně tak docházelo ke zkreslování původního učení, jelikož to co Buddhovi následovníci učili, bylo ovlivňované jejich osobními zkušenostmi. I když měli ty nejlepší úmysly, vysvětlovali si a chápali jeho jednotlivé výroky po svém - způsobem, odpovídajícím stupni jejich poznání.
I proto se dnes buddhistické učení v různých zemích a oblastech liší.