Alaja píše:Vícehlavé narcisky jsou také krásné...


Alaja píše:Vícehlavé narcisky jsou také krásné...
Alaja píše:Eva Nada píše:co se zobrazuje, jsou obrušovány hrany ega, ve prospěch celku...
Ale s Vostálem jí to nějak nefunguje a s honzamem také ne, na rozdíl od tebe, ty jsi se už vybrousila k Janině podobě...
Trini píše:Alaja píše:Eva Nada píše:co se zobrazuje, jsou obrušovány hrany ega, ve prospěch celku...
Ale s Vostálem jí to nějak nefunguje a s honzamem také ne, na rozdíl od tebe, ty jsi se už vybrousila k Janině podobě...
To víš, Miroslav a Eva to jsou machři. Ti se vyznaj. Celá Jana.
Zato mnich je zatím nějakej nepoučitelnej. Buddha mu je stále ještě důležitější než Janiny oblíbené slogany.
Alaja píše:Jo, jeden se v tom na netu cvičí už pomalu dvě desetiletí a ten druhý...no nevím, pořád si myslím, že je to bývalý kantor z vejšky, kde musel ukecat spoustu mladých dospělých..
honzam píše:Alaja píše:Jo, jeden se v tom na netu cvičí už pomalu dvě desetiletí a ten druhý...no nevím, pořád si myslím, že je to bývalý kantor z vejšky, kde musel ukecat spoustu mladých dospělých..
Armin je v arogantních a ponižujících projevech nejvýš na amatérské úrovni. Janě se v úrovni blaženosti podle mne nemůže rovnat. Jde na to moc jednoduše a přímočaře. Myslím si, že by mu pomohlo, kdyby si založil vlastní fórum. Pokud si dobře pamatuji, kdysi se o to trochu pokoušel.
Alaja píše:honzam píše:Alaja píše:Jo, jeden se v tom na netu cvičí už pomalu dvě desetiletí a ten druhý...no nevím, pořád si myslím, že je to bývalý kantor z vejšky, kde musel ukecat spoustu mladých dospělých..
Armin je v arogantních a ponižujících projevech nejvýš na amatérské úrovni. Janě se v úrovni blaženosti podle mne nemůže rovnat. Jde na to moc jednoduše a přímočaře. Myslím si, že by mu pomohlo, kdyby si založil vlastní fórum. Pokud si dobře pamatuji, kdysi se o to trochu pokoušel.
Takže je to kantor...
Alaja píše:Měl těch for několik.....a nakonec to zašlo na nedostatek diskutujících...
honzam píše:Alaja píše:Měl těch for několik.....a nakonec to zašlo na nedostatek diskutujících...
Potřebuje nějakého pořádného učitele jako je Jana. Mohla by mu s tím pomoci.
Alaja píše:honzam píše:Alaja píše:Měl těch for několik.....a nakonec to zašlo na nedostatek diskutujících...
Potřebuje nějakého pořádného učitele jako je Jana. Mohla by mu s tím pomoci.
I kdyby se Jana sebevíc snažila, tak mu Édu s Mílou nikdy nedokáže nahradit.
miroslav píše:A ta čeština je opravdu blízká sanskrtu více než jiné jazyky. Například už jenom ten Buddha - probuzený, buditi, budík, buddha ... Je tohle v jiném jazyce tak sanskrtu blízké (angličtina, němčina, čínština..)?
Není.
honzam píše:Myslím učitelku pro založení, provoz fóra a získání blažených pocitů z hledajících.
...Čeština se hodí k sanskrtu
Sanskrt je indo-evropský jazyk a má proto stejné kořeny jako část evropských jazyků, obzvláště pak jazyky slovanské. Porovnejme např. sanskrtská slova mátr (मातृ), bhrátr (भ्रातृ) s českým matka a bratr. Podobně i slovo véda (वेद) má stejné kořeny jako česká věda. Toto příbuzenství má pro nás jednu velikou výhodu – čeština je velice vhodná pro přepis sanskrtu. Např. angličtina má úplně jiné fonémy („zvuky písmen“) a nedovede sanskrt dobře přepsat. Autoři často musí volit komplikované varianty, aby to alespoň trochu znělo jako v originále (a ve většině případů stejně musí rezignovat na délku samohlásek). Z toho důvodu mnoho autorů, kteří se snaží sanskrtské výrazy z angličtiny přepsat do češtiny, naráží na neřešitelné problémy a vznikají tak často nesmysly.
Výslovnost češtiny a výslovnost sanskrtu jsou si velmi blízké, a proto můžeme velice snadno a zároveň velice přesně přepisovat výrazy ze sanskrtu. Pokud byste normálnímu Čechovi dali stránku textu v sanskrtu přepsanou do češtiny, tak je schopen ji bez problémů přečíst tak, že mu Ind znalý sanskrtu bude rozumět (nebude to asi vždy čisté, ale rozumět mu bude).
....
https://www.korenyastangajogy.cz/index. ... a-cestina/
Cvičení v metodách jak se zrodit v Čisté zemi Buddhy Amitábhy podle súter a tanter
1.Přijměte Útočiště, pratimókša sliby (laické nebo mnišské) a sliby bódhisattvy. Aby vaše mysl dozrála, rozvíjejte po dobu jednoho měsíce šamathu (šinä, meditaci klidného spočívání), při níž se budete s oddaností soustředit na obraz Buddhy.
2. Přijměte sliby bódhisattvy, které náleží k tradici hlubokého vhledu.
3. Čtěte sútry spojené s Buddhou Amitábhou a studujte komentář Karma Chagmeho o přáních jak se zrodit v Sukhávatí.
4. Hromaďte zásluhy a očistěte negativní karmu prostřednictvím 100.000 darování mandaly a poklon k 35 Buddhům.
5. Soustavně recitujte krátkou sútru darování Buddhovi Amitábhovi.
6. Každý den provádějte praxi Tonglenu Sedmibodového výcviku mysli.
7. Kdo následuje cestu vadžrajány, měl by obdržet iniciaci Buddhy Amitábhy podle tradice Namčhö.
8. Praktikujte Sádhanu Buddhy Amitábhy podle tradice Namčhö a nahromaďte 100.000 recitací mantry.
9. Praktikujte denní Sádhanu podle tradice Namčhö s hromaděním manter v komninaci s cvičením Powy, dokud se neobjeví odpovídající znamení.
10. Provádějte praxi dlouhého života tak, jak je vysvětlena v hlavní sádhaně.
http://www.bodhipath.cz/cviceni-v-metod ... r-a-tanter
Alaja píše:Mě se líbí na poradně ten tlak na mladého mnicha, aby uznal, že duchovním vrcholem, kterého dosáhl Buddha, je Láska.
A jestli tam přítomna není, tak to není učení o tom, jak se stát samotným pánembohem...
Jsem zvědavá, jak se jim to bude dařit.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sukh%C3%A1vat%C3%AD
Sukhávatí
(sa. सुखावती; česky: Čistá země (dosl. Země blaženosti); tibetsky: Dewachen བདེ་བ་ཅན་; čínsky: 極樂, jílè; vietnamsky: Cực lạc; japonsky: 浄土, jōdo) je pojem používaný v mahájánovém a vadžrajánovém buddhismu a označující rajskou zemi nebo sféru, které vládne její zakladatel buddha Amitábha. Sukhávatí je hlavně praktikována ve vadžrajánovém buddhismu, a je také předmětem úcty zejména v mahájánové buddhistické škole Čistá země, jejíž praktikující věří, že se zde mohou spontánně narodit, po nespočetný počet kalp tu žít v blaženosti a věnovat se tak v ideálním prostředí buddhistické praxi vedoucí k realizaci probuzení. Jelikož má být Sukhávatí umístěna na západě, je často nazývána jako Západní čistá země nebo Západní ráj. Podle vadžrajány patří do kategorie vysoké úrovně čistých zemí nirmánakáji nebo se jedná o most z nižší úrovně sambhógakáji.[1]
Nauka o existenci čisté zemi Sukhávatí vychází z mahájánové sútry nazvané Sukhávatívjúha, která se dochovala ve dvou verzích - kratší a delší. Obě sútry měl pronést údajně samotný Buddha. V delší verzi Buddha rozmlouvá se svým žákem Ánandou, i když v určité části rozpravy a na jejím konci se obrací na svého žáka Agitu. V kratší verzi je Buddhův proslov adresován Šáriputrovi.[2] O Amitábhově čisté zemi vyprávěla i ztracená Amitájurbuddhánusmrti (Vzpomínka na buddhu Amitájuse), dochovaná jen v čínském překladu, a velmi populární Aparimitájuš (Nezměrně dlouhověký), či Aparimitájurdžňána (Poznání nezměrně dlouhověkého).[3]
Dle mahájány tyto nauky byly zpracovány a rozšířeny díky Ánandovi, Maitréjovi a Mandžušrímu. Dalšími učiteli nauk Dharmy o čistých krajinách jsou Nágárdžuna, Vasubandhu, Ašvaghoša a bódhisattva Samantabhadra. Buddha předvídal, že lidé v budoucnu budou mít potíže uvěřit tomu, co je napsáno v sútře Sukhávatívjúha, a proto prohlásil: Až dharma zanikne, moc mé bódhičitty pro všechny bytosti zapříčiní, že tato sútra bude známá nejméně dalších sto let.
Budoucí buddha Maitréja ještě jako bódhisattva obdržel nauky dharmy od Gautama buddhy a poté vstoupil do nebeské krajiny Tušita, kde sám učí nauky dharmy. Podle tradice se říká: „900 let po smrti Buddhy sestoupil Maitréja z nebeské krajiny Tušita do Indie, kde 4 měsíce učil Asangu“. Pět traktátů předaných Asangovi jsou základem toho, co dnes známe jako mahájána a vadžrajána. V tomto čase učil Maitréja Asangu také nauku o čistých krajinách. Tím se vytvořil svazek mezi Maitréjou a Asangou a položil základ tradice jógačáry.
Z Indie se doktrína čistých zemí rozšířila do Číny, Koreje, Vietnamu a Japonska, kde je dodnes nejsilnější buddhistickou tradicí. Odhaduje se, že tato tradice má na světě kolem sto miliónů praktikujících. V japonské tradici čisté země Jodo Shu je Nágárdžuna popisován jako první indický patriarcha.
Ve výše zmíněných sútrách je podán popis Čisté země (Sukhávatí). V kratší verzi Sukhávatívjúhy je vládce této sféry či země nazýván Amitájus, kdežto v delší verzi je používáno i jméno Amitábha.[2]
Sukhávatí je blažená země, která podle představy těchto textů leží daleko na západě. Není tam žen a není spojení muže se ženou.[4] Vzduch je zde prosycen rozmanitými sladkými vůněmi, kvetou zde nejrůznější květiny a zrají mnohé plody. Je okrášlena mnohými drahokamy, které se na zemi nevyskytují. Rostou zde zázračné stromy, celé nebo částečně zlaté, stříbrné nebo z drahého kamení. Na stromech zpívají nesmrtelní ptáci, kteří jsou emanací buddhy Amitábhy, o dharmě. Tekoucí vody mají 8. specifických vlastností, uvolňují příjemnou vůni, přičemž voda je hluboká, teplá či studená, jak si kdo přeje. K nasycení není třeba jíst hrubou potravu, ale jakékoli jídlo si kdo přeje, okamžitě se dostaví dle toho ukojení hladu, aniž by jídlo požil. Zemí se line líbezná hudba a každý slyší jen takové tóny, jaké si přeje. Tato čistá země je prostá zla, utrpení i stavu v němž se necítí ani radost ani utrpení. Jediným cílem bytostí v této zemi je duchovní rozvoj, tento rozvoj tyto bytosti dovede k manifestaci všehovědění. Ten, kdo má takovou moc, může pomáhat bytostem na zemi, nebo v jiných sférách samsáry. Tisíce a milióny tvorů se zde rodí v lotosových květech na 9. lotosových úrovních, podle stupně své negativní karmy. Ovšem ti, kteří si přáli narodit se v tomto světě, měli nějaké pochybnosti, musí čekat v uzavřených lotosových poupatech celých 500 let, než se kalich rozevře, přičemž po celou dobu nemohou vidět ani slyšet buddhu Amitábhu.[5] K zrození v lotosovém květu v západní čisté zemi Sukhávatí postačí 4. podmínky, jedna z nich je samotné vzývání Amitábhova jména, především v hodině smrti.[6] Charakter podmínek se v rámci jednotlivých tradic liší, někdy jsou popisovány takto:
1. Představování si západní čisté země spolu s buddhou Amitábhou.
2. Očištění negativní karmy díky nahromadění zásluh a moudrosti.
3. Rozvíjení čisté motivace bódhisattvy a bódhičitty.
4. Modlitby o narození v západní čisté zemi Sukhávatí.
Poradna:
Řekla bych, že někde musí existovat i nějaká citace Buddhových slov v tom smyslu, že opravdová skutečnost je naší vlastní přirozeností a všechno ostatní, je klam.
Ádi-buddha
Ádi-Buddha (pra-buddha či prvotní-buddha) je personifikovaná podoba transcendentní absolutní skutečnosti či univerzální podstaty bytí, jehož imanentní přítomností v realitě je čiré duchovní světlo bez začátku a konce, vnímatelné v meditačním pohroužení. Ve foremném světě smyslově vnímatelné reality se jeví jako "prázdnota" (šúnjata). Ádi-Buddha je personifikací "takovosti" (tatháta) a "úplného probuzení" (samjaksambódhi). V doktríně mahájánového a vadžrajánového buddhismu Ádi-Buddha představuje Dharmakáju ve smyslu absolutní skutečnosti či podstaty existence.
Ádi-Buddha je v mahájánovém a vadžrajánovém buddhismu znám také pod jmény Samantabhadra a Vadžradhara a má nejblíže k Bohu známého z monoteistických náboženství jako je například křesťanství. Na základě komparace lze dospět k poznání, že monoteistický Bůh a Ádi-Buddha jsou dvěma různými koncepty téhož. Ádi-Buddha však není Stvořitelem ve smyslu Tvůrce, který utvořil svět z prvotního chaosu, nýbrž v nejvyšším smyslu transcendentního Původce, z jehož věčného a neměnného meditačního prodlévání v transcendenntí říši "nevzniklého, nezrozeného, nestvořeného a nezformovaného" se už vše utváří samo ve věčném procesu neustálého vznikání a zanikání. Traduje se, že Ádi-Buddha na počátku současného vesmíru pěti akty meditačního "pohroužení" (dhjána) emanoval pět buddhovských duchů, tzv. dhjánibuddhů.
Ádi-Buddha má tmavě modré nahé tělo a je často zobrazován ve spojení jab-jum se svou družkou, která má bílé tělo. Toto spojení mužského a ženského elementu symbolizuje prvotní svazek soucitu a moudrosti. Mužský aktivní element představuje soucit, ženský pasivní element představuje moudrost.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%81di-buddha
Trini píše:Alaja píše:Ale s Vostálem jí to nějak nefunguje a s honzamem také ne, na rozdíl od tebe, ty jsi se už vybrousila k Janině podobě...
To víš, Miroslav a Eva to jsou machři. Ti se vyznaj. Celá Jana.
Trini píše:Zato mnich je zatím nějakej nepoučitelnej. Buddha mu je stále ještě důležitější než Janiny oblíbené slogany.
mnich Sarana píše:Pro Janu - podle Buddhy žádná pravá přirozenost není. Všechno je jen iluze. Opravdová skutečnost je pouze šest elementů, ale z těch je třeba se vymanit. (Protože jsou pomíjivé, neuspokojivé, nespolehlivé.)
mnich Sarana píše:A podobně, na základě toho, jaký příjemný život teď žiji - dělám pouze to, co chci, ostatní si váží toho, co dělám, a co dělám dělá radost nejen mě ale i ostatním, inspiruje je, dodává jim chuť k životu, lásce, přátelství a pravdě - usuzuji tedy, že mé dětství bylo velice hodnotné.
Trini píše:Jsou něco lepšího, nebot' trpí větry. Stříbrnými.
Trini píše:Začíná Janě odpovídat pomalu jen jednoslabičně, protože mu zřejmě začlo docházet, že vůbec (jako vždy ) nečte, co píše (podle jejích otázek) a že si pořád jen mele svou. Typická Janina bezohlednost bez jakékoliv lásky.
¨Alaja píše:Poradna:
Řekla bych, že někde musí existovat i nějaká citace Buddhových slov v tom smyslu, že opravdová skutečnost je naší vlastní přirozeností a všechno ostatní, je klam.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků