Eva Nada píše:
Tak to prostě je, protože takový zná (od sebe) oba stavy, zná stav, kdy je přítomno ego se všemi jeho kličkami, háčkami, jen aby samo sebe potvrdilo a zná i stav bez ega, jednotu bytí, kde sou cit je esencí Bytí, stejně jako láska...
Eva Nada píše:Možná to je ten důvod toho, že jsi, byť již ve zralém věku, nepostoupil dál, jak ti předpověděl E.T.
O tom nevím, že by mi něco takového předpověděl. Naopak vím, že mi předpověděl a nejen předpověděl mnohem více, než se zatím uskutečnilo. A stále to proto cítím trochu jak nesplněný závazek.
armin píše:"Porozumět sobě samému vyžaduje velkou pokoru. Začnete-li tvrzením, že se znáte, už jste se učit přestali... Když něčeho dosáhnete, ztrácíte rys pokory a nevinnosti. Jakmile dojdete k nějakému závěru, anebo zkoumáte prostřednictvím svých znalostí, jste v koncích: měníte čerstvé, živé věci za staré a mrtvé. Pouze když nemáte žádnou jistotu ani oporu a ničeho jste nedosáhli, jste volní a můžete se dívat a postupovat od jedné věci ke druhé. Váš pohled je svobodný, všechno je napořád nové. Kdo si je jist, je mrtvý člověk."
http://jiddu-krishnamurti.net/cs/volnost-ktera-nevi/krishnamurti-volnost-ktera-nevi-16
armin píše:Zrovna ty nejlépe, můžeš pozorovat, že ty moje zdánlivě nesmyslné akce a reakce, provokace atd. ti nakonec trochu napomohly k tvému vlastnímu pravdivějšímu uvědomění, než by to dokázaly všechny ty citace, komentáře, nauky, cvičení, satsangy, daršany, kterými se běžně duchovní ega živí.
Ale třeba si myslíš, že to tak není. A třeba oprávněně
Co jsem mohl podle svého nejlepšího vědomí a svědomí (a bez rozmyslu, záměru, úsilí - čistě intuitivně) jsem udělal - a dělám. A jak to dopadne, není mojí věcí.
Provokace vlastního hledání a nalézání, probuzení otázky, probuzení z letargie. Víc se nedá pro nikoho udělat, přesněji řečeno já nic víc neumím.
armin píše:A co je tvoje životní zkušenost. To by bylo zajímavé.
Nějakého Balsekara si může vygůgklit každý, koho to zajímá,
ale co ty, co tvoje životní zkušenost?
Jak to vidíš ty, ke konci tvého života.
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
Vidíš to nějak sama o sobě, bez všech Balsekarů atd.?
Jako třeba paní Tomášovou, jak to měla možnost upřímně slyšet mezi čtyřma očima - poznat moje žena.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života"
Eva Nada píše:
a teď si to porovnej s tím, jak ty (zatím) působíš, jak si hraješ na pana tajemného, je to prostě rozdíl, nevím, proč to tak máš, čeho se bojíš, že zůstáváš v anonymitě, jestli je to tak dobře...
adiuv píše:armin píše:A co je tvoje životní zkušenost. To by bylo zajímavé.
Nějakého Balsekara si může vygůgklit každý, koho to zajímá,
ale co ty, co tvoje životní zkušenost?
Jak to vidíš ty, ke konci tvého života.
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
Vidíš to nějak sama o sobě, bez všech Balsekarů atd.?
Jako třeba paní Tomášovou, jak to měla možnost upřímně slyšet mezi čtyřma očima - poznat moje žena.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života"
Odpověděla jsem Ti na http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 30#p147192.
A co je tvoje životní zkušenost?
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života"
armin píše:Eva Nada píše:
a teď si to porovnej s tím, jak ty (zatím) působíš, jak si hraješ na pana tajemného, je to prostě rozdíl, nevím, proč to tak máš, čeho se bojíš, že zůstáváš v anonymitě, jestli je to tak dobře...
Já si na pana tajemného nehraju.
O ostatních vím jenom jejich přezdívku - či jméno, co píší, takže jsou pro mne také anonymní.
Na fóru se dorozumíváme a sdílíme slovy. Tedy bezpečně a ve vší počestnosti. Je třeba něco víc? A pokud ano proč?
Osobními kontakty - telefonáty, návštěvami atd. tohle čisté a jasné prostředí zatím nechci obcházet ani aby bylo někým druhým obcházeno.
To není hra na tajemného, ale společná pravidla společné hry.
Na fóru se dorozumíváme a sdílíme slovy. Tedy bezpečně a ve vší počestnosti.
Moje životní zkušenost jak co se faktů týče, tak duchovních zkušeností, by vydala na knihu. A ta kniha se stále ještě píše, není uzavřená. To, co se zrovna hodí do kontextu konkrétní diskuze a okruhu zúčastněných občas sem i napíšu.
Zatím mi připadá, že to není jako celek veřejně publikovatelné, protože se to dotýká mnoha konkrétních lidí a mohlo by působit zbytečně kontroverzně. Vzpomínám si, že když jsme chtěli po panu Tomášovi půjčit jeho rukopis Duhy v zrcadle, řekl nám (protože moc dobře věděl, že bychom si ho chtěli ofotit, okopírovat), že to může být zveřejněno až po jeho smrti, protože se to dotýká mnoha dosud žijících lidí. A tak nám ho nepůjčil, jen občas citoval.
armin píše:adiuv píše:armin píše:A co je tvoje životní zkušenost. To by bylo zajímavé.
Nějakého Balsekara si může vygůgklit každý, koho to zajímá,
ale co ty, co tvoje životní zkušenost?
Jak to vidíš ty, ke konci tvého života.
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
Vidíš to nějak sama o sobě, bez všech Balsekarů atd.?
Jako třeba paní Tomášovou, jak to měla možnost upřímně slyšet mezi čtyřma očima - poznat moje žena.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života"
Odpověděla jsem Ti na http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 30#p147192.
A co je tvoje životní zkušenost?
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života"
Děkuji za optání a za tvoji odpověď na stejnou otázku.
Moje životní zkušenost jak co se faktů týče, tak duchovních zkušeností, by vydala na knihu. A ta kniha se stále ještě píše, není uzavřená. To, co se zrovna hodí do kontextu konkrétní diskuze a okruhu zúčastněných občas sem i napíšu.
Zatím mi připadá, že to není jako celek veřejně publikovatelné...
armin píše: Vzpomínám si, že když jsme chtěli po panu Tomášovi půjčit jeho rukopis Duhy v zrcadle, řekl nám (protože moc dobře věděl, že bychom si ho chtěli ofotit, okopírovat), že to může být zveřejněno až po jeho smrti, protože se to dotýká mnoha dosud žijících lidí. A tak nám ho nepůjčil, jen občas citoval.
adiuv píše:Proč mě i po tolika létech ještě občas napadne chvíli diskutovat s Janou?Jana píše:zkusit ignorovat všechno, co mysl označuje jako negativní.
Nechápeš, že ignorovat můžeš jen to, co vnímáš jako existující. Kdyby to neexistovalo, nebylo by co ignorovat, nevznikala by v Tobě tudíž ani potřeba to ignorovat = nevšímat si toho: nemohla bys místo přijímání všeho, co Je - ať se to jeví jako pozitivní nebo negativní - odmítat fakt, že existují oba aspekty duality, které Absolutno ze Sebe promítá. A nedoporučovala bys jeden z nich stále znovu ignorovat, místo jeho plného vnímání a přijímání coby projevu Absolutna.
Jelikož sis na to založila tohle fórum, budeš zřejmě dál propagovat svoje přesvědčení a snažit se to dokládat všemi možnými citacemi vytrženými z kontextu, mě ale prosím už vynech. Dál reagovat na tak nesmyslnou argumentaci by bylo plýtvání časem i energií.
Asi bych byla na tuhle Tvou argumentaci už dávno reagovat přestala, kdyby nešlo o veřejný rozhovor, který sleduje poměrně hodně návštěvníků. Je tu tudíž jistá pravděpodobnost, že jeho čtení by mohlo být užitečné alespoň některým z těch, kteří diskuse s Tebou čtou; většinou je snazší poučit se z omylů druhých, při tom obvykle nedochází k takové zaslepenosti.
http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 11#p147211
Moje životní zkušenost jak co se faktů týče, tak duchovních zkušeností, by vydala na knihu. A ta kniha se stále ještě píše, není uzavřená. To, co se zrovna hodí do kontextu konkrétní diskuze a okruhu zúčastněných občas sem i napíšu.
Zatím mi připadá, že to není jako celek veřejně publikovatelné, protože se to dotýká mnoha konkrétních lidí a mohlo by působit zbytečně kontroverzně. Vzpomínám si, že když jsme chtěli po panu Tomášovi půjčit jeho rukopis Duhy v zrcadle, řekl nám (protože moc dobře věděl, že bychom si ho chtěli ofotit, okopírovat), že to může být zveřejněno až po jeho smrti, protože se to dotýká mnoha dosud žijících lidí. A tak nám ho nepůjčil, jen občas citoval.
Důvod, proč se může jevit jako problém diskutovat na duchovním fóru o hlubších neosobních věcech, může být i strach, že při dotknutí se Pravdy, nezůstane kámen na kameni.
Nic píše:Důvod, proč se může jevit jako problém diskutovat na duchovním fóru o hlubších neosobních věcech, může být i strach, že při dotknutí se Pravdy, nezůstane kámen na kameni.
Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 5 návštevníků