Lída píše:Stín zahrnuje všechny odvrácené, temné nebo i jen odmítané či nežité stránky, které jedinec (a stejně tak i společnost) sice má, ale z nějakého důvodu se jimi nechce zabývat. Patří sem vše nepřijímané, nežádoucí a netolerované, co je ukryto v nevědomí, i všechno to, čehož blízkost sice tušíme, ale pro nepohodlí či bolestivost konfrontace tomu raději uhýbáme, vytěsňujeme to, lidově řečeno to zametáme pod koberec.
Z pohledu iluze oddělenosti to takhle je, je tady nějaká temná stránka, která je nežádoucí, z osobního pohledu špatná. Nicméně se dá v pozadí všeho předpokládat Boží moudrost, která nás učí, že nejsme nic . Tudíž je možné si celou duchovní cestu zjednodušit, tak, jak to učí třeba Drtikol. Teprve, když tady není připoutanost k mysli, k dělení z osobního pohledu na dobré a zlé, je možné přijetí Boží milosti a vpustit na své místo Boží přítomnost.
Nic píše:Síla Milosti řekla: "Zajímá-li Tě Bůh, dívej se jen ke Světlu a nevěnuj pozornost stínům."
Ve světle Boží přítomnosti všechny stíny mizí jako sen.
Všechny stíny jsou jen produkty osobní mysli, nepoznávání celé pravdy.
Můžeme se podívat na příklad z praxe. Nemoc se může jevit jako nežádoucí, temná stránka života, se kterou je možné bojovat, nebo je možné ji ignorovat, přehlížet příznaky, nechat ji vygradovat do neúnosnosti, ale je možné si ji i uvědomovat jako
dar, díky kterému se může otevřít hlubší poznání pravdy.
Tedy je možné, pokud se nemoc objeví, ji nevnímat jako něco zlého, temného, odmítaného, ale jako něco, co může sloužit k dobrým účelům. A podobné je to se vším, s každou životní situací.
Bůh nestvořil nic zlého.
Tím pádem, kde je nějaká stinná stránka života?
Nic píše: NIC je tím úlevným stínem, ze kterého je možné si uvědomovat zář Bytí.
Je to vlastně hloubka sebepoznání.
Stín je opakem sebepoznání:
Jde o uzamčené duševní skladiště všeho, co nám zamlžovali a zamlčovali naši rodiče a nejbližší okolí, následně kultura, v níž jsme vyrůstali, a co jsme nakonec odmítli i my sami. http://www.evalabusova.cz/clanky/stin.php
Lído Ty píšeš o stínech projekce mysli, o skladišti představ osoby. Při ztotožnění s individualitou je největším stínem představa smrti, nebytí, neexistence.
Když se ztotožnění s tělem, myslí, osobou prohlédne jako iluze, tak ne-existence není děsivého. Naopak, nebýt nic, s čím by se bylo nutné ztotožňovat, je nesmírně osvobozující.