Boží království

Re: Boží království

Příspěvekod Alaja » pon 16. pro 2019 18:19:19

Co je Boží království?

Co říká Bible

Boží království je skutečná vláda, kterou ustanovil Jehova Bůh. V Bibli je označováno také jako „nebeské království“, protože má sídlo v nebi. (Matouš 4:17; Marek 1:14, 15) Přestože je ve všech směrech nadřazené lidským vládám, má s nimi určité společné rysy:

• Vládci. Králem této vlády Bůh jmenoval Ježíše Krista. Dal mu větší autoritu, než jakou kdy mohl získat kterýkoli lidský panovník. (Matouš 28:18) Ježíš prokázal, že je spolehlivý a soucitný, a proto máme jistotu, že svou moc nikdy nezneužije. (Matouš 4:23; Marek 1:40, 41; 6:31–34; Lukáš 7:11–17) Pod Božím vedením Ježíš vybral ze všech národů lidi, kteří budou v nebi spolu s ním „kralovat nad zemí“. (Zjevení 5:9, 10)

• Funkční období. Na rozdíl od lidských vlád, které se neustále střídají, Boží království „nebude nikdy zničeno“. (Daniel 2:44)

• Poddaní. Poddaným Božího království se může stát kdokoli, kdo jedná v souladu s Božími požadavky, bez ohledu na svůj rodinný původ nebo místo narození. (Skutky 10:34, 35)

• Zákony. Zákony Božího království nejsou jen seznamem zákazů. Tyto zákony pozvedají mravní úroveň těch, kdo se jimi řídí. Bible například říká: „‚Budeš milovat Jehovu, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. To druhé, jemu podobné, je: ‚Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.‘“ (Matouš 22:37–39) Láska k Bohu a k bližnímu podněcuje poddané Božího království k tomu, aby vždy jednali v zájmu druhých.

• Vzdělání. Boží království stanovuje pro své poddané vysoká měřítka, ale zároveň je učí, jak mají podle těchto měřítek žít. (Izajáš 48:17, 18)

• Vládní program. Účelem Božího království není to, aby se jeho vládci obohacovali na úkor svých poddaných. Toto království zajistí, aby se děla Boží vůle. K tomu patří i splnění slibu, že ti, kdo milují Boha, budou žít navždy v ráji na zemi. (Izajáš 35:1, 5, 6; Matouš 6:10; Zjevení 21:1–4)

https://www.jw.org/cs/co-rika-bible/ota ... ralovstvi/


BK dle křesťanů..... :donknow:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » pon 16. pro 2019 18:20:06

:idea2:
Od Vostalpetra:

Vostalpetr píše:
No jo. Ta připoutanost vědomí k mysli, nevědomost, propad do snu, do iluze oddělenosti tady může být, ale to neznamená, že by se na to, kým skutečně jsi, vztahovala jakákoliv kritika.


..............................................................................................................................................................................................

Neexistuje vůbec nic, co by se nevztahovalo k vědomí,

čím víc bude popírat vědomí v pohybu,

tím víc se budeš zacyklovávat až do úplného zblbnutí,

ale i úplné totální zblbnutí je opět jen vědomí v pohybu,

akoráte že je totálně zblblé...

Navíc si nudná, nudná a úplně nudná,

nebot bez seberexlexe není humoru :

https://www.youtube.com/watch?v=Xag0bhTgh8s






:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Alaja » pon 16. pro 2019 18:29:43

Podsvětí a peklo, nebe a ráj v judaismu a křesťanství

Podsvětí a peklo v judaismu

Představy o transcendentnu byly v prostoru východního Středomoří, s výjimkou Egypta, téměř stejné. Údělem člověka po smrti je podsvětí, které nazývali Babylóňané arallu, Řekové hádés a Izraelci šeol. Transcendentní existenci chápali jen jako existenci stínovou; podsvětí je „zemí, z níž není návratu“.

Ze Starého zákona se o podsvětí moc nedozvíme, protože autoři starozákonních knih se snažili zabránit pronikání vlivu sousedních národů Izraele, kteří měli vyhraněný kult mrtvých a znali i vyvolávání mrtvých. Nositelem života je stejně jako v jiných středomořských kulturách i ve Starém zákoně tělo, pro nějž bible užívá výrazů nefeš a basar. Pojem basar však představuje tělo, které je jako prach pomíjivé a je protikladem božího slova, které nepomíjí. Tělo, samo o sobě pomíjivé, je oživeno dechem života, který mu vdechuje Bůh. O pomíjivosti člověka píše kniha Genesis 3,19: „V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se obrátíš.“

Smrt je podle Genesis lidským údělem od počátku dějin. Hebrejský výraz pro smrt je mawet. V kanaánské mytologii byl bohem smrti a podsvětí Mot, jehož protivníkem byl bůh bouře a plodnosti Baal. Jejich boj každý rok vyústil v Baalův sestup do podsvětí. V tomto mýtu je

„Mot, bůh smrti, hladový po lidském mase a krvi. Pokud je přísun jeho potravy nedostatečný, musí být přes řeku smrti dopravena další. Baal, který urazil Mota tím, že mu na oslavě podal k jídlu pouze chléb a víno, se stává příští obětí.“ [1]

Izraelci neviděli osud mrtvých v jeho eschatologické a apokalyptické perspektivě, tak jako pozdější židovská a křesťanská tradice. V hebrejské bibli nenajdeme žádnou zmínku o nesmrtelné, nad smrtí vítězící duši, přesto se zde objevuje určitá idea existence v podsvětí. Zdůrazňuje se její depresivní, temný a konečný charakter. Podsvětí je umístěno v nejhlubších „útrobách“ země, je propastí u úpatí hor ponořených v bahnitém oceánu (Ž 40,3) a oblastí zkázy a zatracení.

Podsvětí, šeol, je tedy nevyhnutelným osudem všech lidí, dobrých i zlých, spravedlivých i nespravedlivých. Jiným označením podsvětí je duma (ticho, mlčení), bor (jáma), qever (hrob), temnota, nicota, země zapomnění. Pro zemřelé se nejčastěji užívá termínu refajím, což znamená stíny, duše zemřelých, ale také pojmů obrím (ti, kdo překračují), metím (mrtví), elohím (bohové), ittím (mumlající) či qedoším (svatí). V Žalmu 6,13 nacházíme přímo výraz „qedoším ašer ba arec“, což se překládá jako „svatí, kteří jsou v zemi“.

Izajáš 38,10 se zmiňuje o „branách podsvětí“, ša’re šeol, což připomíná Ištařino sestoupení do pekel. Podstatným rozdílem mezi mytologií staroizraelskou a babylonskou či mytologií jiných staroorientálních národů je monojahvismus staroizraelského náboženství, který je založen na víře, že v nebi, na zemi a v podsvětí panuje jeden a tentýž Bůh. Nebe a podsvětí však nejsou chápána jako protikladná místa. Podsvětí je místem bez jakéhokoliv soudu. Ve spise Henoch 22,9-13 z první poloviny 2. století př.n.l. najdeme rozdělení podsvětí na oddělení s čirým pramenem vody určené spravedlivým, oddělení pro průměrné hříšníky, kteří zde čekají na den soudu, a část určenou těžkým hříšníkům.

Kolem 1. století n.l. se v knize 4. Ezdráš 4,35 objevil názor, že podsvětí je jakýmsi druhem „spižírny duší“, kde duše spravedlivých přebývají v komorách, čekajíce na zmrtvýchvstání, a duše hříšníků se potulují v oblasti sedmerého soužení. O komorách duší se dočteme také ve spise zvaném Syrský Báruch, který pochází přibližně ze stejné doby jako kniha 4. Ezdráš. Podle jednoho z rabínských textů, Chagigu, se spižírny duší nenacházejí v podsvětí, ale v sedmém nebi, kde budou duše spravedlivých a duchové vzkříšeni skrze sjednocení ducha s tělem.

Se vznikem naděje na zmrtvýchvstání mezi 6. a 2. stoletím př.n.l. se z podsvětí, místa pobytu všech zemřelých, stává peklo, místo trestu pro hříšníky, označované jako gehenna (z aram. ge hinnum). Toto pojmenování je spojeno s údolím Hinnom nacházejícím se jižně od Jeruzaléma, kam Kanaánci ještě před příchodem Izraelců přinášeli dětské oběti bohu Molochovi. Gehenna se stala symbolem věčného odsouzení hříšníků, spojeného s jejich potupným trestáním; ohnivou bažinou, do které budou uvrženi hříšní pohané a Izraelci při posledním soudu.

Trest v Gehenně měl být buď věčný, pak odpovídá představě pekla, nebo časově omezený, pak odpovídá představě očistce. Nazírání na délku pobytu v gehenně se liší v učení různých židovských škol. Podle školy Šammajovy gehenna plnila funkci očistce a trest pro průměrné hříšníky zde měl trvat blíže neurčenou dobu, po níž však směli gehennu očištěni zase opustit. Hillelova škola rozlišovala dva typy hříšníků: u jednoho typu se trest v gehenně vztahoval pouze na dvanáct měsíců, u druhého trest trval věčně. Poslední soud pak byl potvrzením posmrtného soudu.


Představa pekla a očistce v křesťanství

Peklo je v křesťanství chápáno jako sídlo ďábla a padlých andělů, je to místo posmrtného trestu těch, kteří zemřeli bez pokání nad svými hříchy. Rané křesťanství, které navázalo na židovský pojem gehenna, si představovalo peklo jako ohnivou doménu ďábla a místo věčného prokletí pro ty, kteří žili život v hříchu, a tím zapřeli Boha.

Peklo má podle křesťanských představ lineární dimenzi času bez konce a žádná možnost vysvobození neexistuje. Někteří církevní učenci, zejména Origénes nebo sv. Řehoř z Nissy, sice hlásali doktrínu zvanou „apokatastasis“, konečný návrat všech duší do stavu blaženosti po určité době, ale tento názor byl odsouzen církví východní i západní.

Podle středověké scholastiky podstupují v pekle duše zemřelých dvojí trest – vnitřní utrpení věčného odloučení od Boha, označované jako poena damni, a vnější utrpení tradičně spojované s představou pekelného ohně a označované jako poena sensus. Fyzický oheň pekla se od přirozeného ohně liší v tom, že jeho plamen není výsledkem chemického procesu, ale že je udržován božskou mocí, a proto nerozkládá tělo, v němž působí, nýbrž je uchovává navěky ve stavu palčivé agónie.

Novověká teologie opouští literární obraz ohnivého pekla, který křesťanství převzalo z židovské apokalypsy, a spíše se přiklání k pojetí pekla jako stavu posmrtné separace od spravedlivých, kteří jsou v nebi nebo čekají na vstup do nebe v očistci.

Očistec je pojem používaný římskokatolickou církví pro označení místa nebo stavu dočasného trestu duše člověka, který sice zemřel v Boží milosti, avšak nebyly mu odpuštěny tresty za lehké hříchy. Duše v takovém stavu musí být nejprve očištěna, než vstoupí do nebe. V očistci je duše dočasně vydána do rukou démonů nebo je vystavena ohni planoucímu na očistcové hoře, která stojí nad peklem na druhé straně země.

„Některé duše musí odejít na místa svých zlých činů na světě a konat tam různé práce, jež symbolicky souvisejí s jejich špatnými skutky. Ačkoli jsou jejich muka daleko větší, než si dovedeme představit, dostává se jim útěchy a pomoci od andělů a mají jistotu, že se nakonec dostanou do nebe.“ [2]

Učení o očistci navázalo na pozdně židovské přesvědčení, že člověk bude Bohem souzen podle svých skutků a přímluva pozůstalých v podobě modlitby může zmírnit případný trest. Římskokatolická církev rozšířila možnost přímluvy na prodej odpustků, které mohou zkrátit počet dní v očistci za předpokladu vykonání určitých modliteb nebo při návštěvě určitých chrámů. Pravoslavná církev učení o očistci neuznává a protestantské církve je odmítají jako nebiblickou představu.


Judaistické pojetí nebe a ráje

Ráj jako součást individuálního eschatologického očekávání je chápán jako místo, kde přebývá Bůh. V apokryfech z období mezi Starým a Novým zákonem je pojem ráj spoludefinován chrámovými ideologickými představami. V bibli se hovoří o nebeském místě zvaném Gan Eden (rajská zahrada), jenž však nelze ztotožnit s nebem, neboť jeho jedinými obyvateli byli první lidé, Adam a Eva. Některé prameny umisťují tuto zahradu do údolí řeky Eufrat na území dnešního Iráku. Genesis a Ezechiel obrazně líčí toto místo jako rozsáhlý sad se stromem života i stromem poznání, jímž protéká imaginární řeka života. Eden je metaforickým vyjádřením rajského stavu člověka, orientovaného důvěrou v Hospodina, procházejícího se po zahradě (Gn 3,8).

Nebe, hebrejsky šamajim, najdeme ve Starém zákoně jako pojem kosmologický a také jako náboženský. Z náboženského hlediska je nebe „místem, kde přebývá Bůh“, což bylo ve staroorientálních představách „nahoře“, „na nebi či v nebi“. Zároveň však je prostorové nebe (obloha) jen podnožím Hospodina, neboť nebesa nebes nemohou Hospodina obsáhnout. Hospodinovo „bydlení“ v chrámu bylo symbolickým vyjádřením Hospodinova přebývání v nebi a toto přebývání bylo posléze chápáno jako čirý symbol konkrétní Boží přítomnosti.


Ráj a nebe v křesťanském pojetí

Ráj je místem posmrtné blaženosti. Stejně tak i v pojetí ráje navázalo křesťanství na židovskou představu rajské zahrady Eden, které jej ztotožnilo s rájem v nebi. Představu nebeského ráje však křesťanství duchovně chápe jinak – blaženost ráje není dána příjemností místa, nýbrž oživující přítomností Boha.

Z pohledu křesťanství je nebe místem, kde přebývá Bůh, andělé a s nimi po své smrtí také všichni spravedliví. Původní židovskou představu nebe jako výlučného sídla Hospodina a andělů, kam člověk přichází jen výjimečně posunulo křesťanství k vizi nebe jako konečného cíle spravedlivých, kteří budou vzkříšeni k životu s Bohem. V návaznosti na toto přesvědčení pojalo křesťanství nebe jako místo, kde po smrti tráví v dokonalé blaženosti svůj věčný život s Kristem všichni jeho praví vyznavači.

Podle římskokatolické církve do nebe přijdou duše těch, kteří zemřeli ve stavu milosti a byli popřípadě provedeni očistcem. Novější teologické interpretace opouštějí prostorovost původní představy nebe jako sféry Boha, která by byla protikladem k zemi, sféře člověka, a peklu, sféře ďábla.

Vzato doslova, nebeská blaženost je vlastně stejně strašná jako osud zavržených v pekle. Křesťanští teologové se domnívají, že rozložené tělo bude vzkříšeno a bude v nebi sloužit duši jako zdroj radosti a potěšení. Soužití duše a těla bude věčné. Největším potěšením nebe je blažené patření na Boha samotného. Duše bude nazírat čas tak, jak ho vidí Bůh – vše současně – minulost, přítomnost i budoucnost. Protože však vztah duše a těla zůstává svou povahou konečný a stvořený, bude člověk nadále odkázán na dimenzi času, i když v čase nikdy nezanikne, a „okamžik“ věčnosti bude nazírat bez ustání.

"Dostane se mu nejenom nekonečně uspokojujícího patření na Boha, ale bude se těšit též z láskyplné přítomnosti a neobyčejně rozmanité krásy svatých a andělů a ze společnosti těch, které měl na zemi rád."[3]

http://www.buh.kvalitne.cz/judaismus/po ... eberaj.htm

Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod armin » pon 16. pro 2019 20:44:21

Trini/Vostál píše:Mohla by se objevit šance připustit existenci všech těch negativních projevů a začít je vnímat stejně, jako se vnímají všechny pozitivní?
.............................................................................................................................................................................

Nebyla,

dokud vnímáš Janinu zaslepenost jinak než jako něco pozitivního,
tak ta šance rozhodně není..

mně to vůbec nevadí že je nevnímám pozitivně
ego a guláš se šesti a pivem pak zase vnímám pozitivně...

Občas se mně to polete a pak to mám zase naopak....


armin píše:
Tohle je příklad té zaujaté, hloupé - slepé reakce Vostála o které jsem se zmiňoval.


Trini píše:Měl by ses zeptat sám sebe, proč k tomu nedokážeš napsat něco věcného.

:)


Věcné je, že Vostálova reakce je slepá a sebestředná.
Píše jen o tom, co mu chutná a nechutná a to nejspíš ani nikoho nezajímá (možná tebe ano) a že je rád že sem dotyčný nepíše. A že se mu to někdy poplete.
Co bys na takový komentář věcného napsala ty?

Takže to zkusím věcně, pokud je to vůbec možné na takový hloupý komentář věcně reagovat:

Na egu není nic pozitivního - zřejmě je Vostál se svým egem spokojen, ale cizí ega - jejich projevy mu jaksi nevoní. To je normální u sebestředných jedinců, ne u probuzených.
atd.
Tobě to, co Vostál v citovaném komentáři, nepřipadá hloupé a sebestředné?
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2101
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » pon 16. pro 2019 22:03:20

armin píše:
Trini/Vostál píše:Mohla by se objevit šance připustit existenci všech těch negativních projevů a začít je vnímat stejně, jako se vnímají všechny pozitivní?
.............................................................................................................................................................................

Nebyla,

dokud vnímáš Janinu zaslepenost jinak než jako něco pozitivního,
tak ta šance rozhodně není..

mně to vůbec nevadí že je nevnímám pozitivně
ego a guláš se šesti a pivem pak zase vnímám pozitivně...

Občas se mně to polete a pak to mám zase naopak....


armin píše:Tohle je příklad té zaujaté, hloupé - slepé reakce Vostála o které jsem se zmiňoval.


Trini píše:Měl by ses zeptat sám sebe, proč k tomu nedokážeš napsat něco věcného.

:)


Věcné je, že Vostálova reakce je slepá a sebestředná.


To je tvůj osobní dojem, nic víc, nic mín. Věcné by bylo, kdybys napsal, co vidíš jinak než on - bez posuzování jeho reakce.

Já ji jakou slepou a sebestřednou nevidím.

armin píše:Píše jen o tom, co mu chutná a nechutná a to nejspíš ani nikoho nezajímá (možná tebe ano) a že je rád že sem dotyčný ( nepíše. A že se mu to někdy poplete.
Co bys na takový komentář věcného napsala ty?


Pokud vím, tak jsem k tomu už něco napsala.

armin píše:Takže to zkusím věcně, pokud je to vůbec možné na takový hloupý komentář věcně reagovat:

Jestli to posuzuješ jako hloupý komentář, tak některé tvoje komentáře na moje příspěvky ve srovnání s tím jsou vrcholem blbosti. :lol:

armin píše:1. Já pojem "dobroser" nepoužívám, ty ano? Podle mne si Petr tento pojem vytvořil sám, tak nemusím vědět, co tím přesně myslí a koho tak vidí. :donknow: Jestli mne zařazuje mezi "dobrosery", tak je mi to od srdce jedno. :lol:


armin píše:2. Na egu není nic pozitivního -


U Petra a také u Alaji mám pocit, že pod pojmem "ego" vidí něco jiného než např. ty.

Třeba všechno, co jsi ted' napsal, je z tvého ega. Nevidím to ani jako pozitivní, ani jako negativní. Je to prostě tvůj osobní pohled.

armin píše: zřejmě je Vostál se svým egem spokojen, ale cizí ega - jejich projevy mu jaksi nevoní. To je normální u sebestředných jedinců, ne u probuzených.
atd.

Petr je možná ještě větší provokatér než ty. Ale na rozdíl od tebe spíš přirozený, spontánní provokatér.

armin píše:Tobě to, co Vostál v citovaném komentáři, nepřipadá hloupé a sebestředné?

Ne. Už měl zřejmě trochu vypito, a tak si zablbnul.

Třeba je mudrc a nikdo to nepozná. Kdo ví? ;)

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Alaja » pon 16. pro 2019 22:44:43

Trini píše:také u Alaji mám pocit, že pod pojmem "ego" vidí něco jiného než např. ty.


přesně tak...

Sice jsem na latinu chodila jen jeden rok, ale pamatuji se, že slovo ego má v češtině význam "já"....ale když vidím, co z toho někteří duchovňáci vytvářejí, když píšou, že má někdo velké, ošklivé či jaké ego, místo toho, aby konkrétně vyjmenovali vlastnosti, které se jim na druhých lidí nelíbí....používat slovo ego jako "slušnou" nadávku je dost pokrytecké... :lol:

Je to to samé, jako kdyby psali..do pr.ele, nebo volevole, nebo do ha.zlu, nebo jakékoli sprosté slovo...
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Alaja za tento příspěvek:
Trini

Re: Boží království

Příspěvekod Alaja » pon 16. pro 2019 22:56:18

Pouze "já", neboli "ego", může přinést ostatním svědectví o těch nehmotných "duchovních" oblastech. (a občas i pokroucené)
Pán Bůh to sice může osobně zkoušet, ale když ego nechce ani vidět ani slyšet, tak tu ani Univerzum (to velebené Já s velkým J) nic nezmůže.... :donknow: :lol:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Nic » úte 17. pro 2019 6:46:19

Nic píše: Kritizovat klidně můžeš,


Trini píše:protože každého vzápětí také hned zkritizuješ a pohaníš, že je nevědoměj, připoutanej a má temnou mysl.


Nic píše:Aha

:D

No jo. Ta připoutanost vědomí k mysli, nevědomost, propad do snu, do iluze oddělenosti tady může být, ale to neznamená, že by se na to, kým skutečně jsi, vztahovala jakákoliv kritika.


Trini píše:Jasně, ty kritizuješ a haníš lidi kolem sebe, že jsou nevědomí a mají temnotu v mysli. A to smí být. ;)


:D

Je legrace, jak se To skrz projekci mysli jeví přesně obráceně, než jak to je.

Proto taky říká Mooji, že by rád hledajícího chytil za palce u nohou a obrátil naruby.

Ve skutečnosti to, že jsi Já, není kritika, ale obdiv. Jenže z pohledu, že nejsi Já, a o mně si myslíš to, co by sis o sobě nikdy myslet nechtěla, myšlenka na to, že bys byla Já, je samo sebou kritikou.

Takže když Petr píše, že jsi zas ukázala, jak jsi hloupá, tak se to týká jen Jany a vůbec ne toho, co opravdu jsi.


Týká se to jen Petrovo představy o někom, kdo není Já.

Takže to smí být a vůbec to nebrání být v Božím království. ;)

:lol:


Ono ve skutečnosti není ani možné být někde jinde. To je jasné. Ale ve snu iluze oddělenosti, ve kterém se jeví jako skutečné něco, co není Tvé pravé Já, jednota Božského Já není poznatelná. Je tady možné prožívat všechno možné, což není špatně, dokud je vědomá láska. Proto, když si hrají děti, jsou šťastné, mohou se stát čímkoliv, protože hraní milují.

Jakmile zapomeneš na to, kdo JSI, že Tvá existence i s tím vším projevem, co tady je, je láskou, že láska je opravdu vším, brány Božího království se zavírají.
Nic
 
Příspěvky: 1766
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 7:13:51

Nic píše:
Takže když Petr píše, že jsi zas ukázala, jak jsi hloupá, tak se to týká jen Jany a vůbec ne toho, co opravdu jsi.

Týká se to jen Petrovo představy o někom, kdo není Já.


Aha. Takže když píšeš, že ostatní jsou nevědomí, připoutaní a mají temnotu v mysli, tak se to týká jen tvojí představy o někom, kdo není Já. :roll:

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 7:18:51

Nic píše:že láska je opravdu vším, brány Božího království se zavírají.


Do tvého Božího království, kde si zavíráš brány, jak se ti to hodí, stejně nikdo nechce.

V Ježíšově Království nebeském nic zavírat nemůžeš, tam rozhoduje on, kdo tam smí vejít a kdo ne. ;)

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Nic » úte 17. pro 2019 7:47:31

Trini píše:
Nic píše:
Takže když Petr píše, že jsi zas ukázala, jak jsi hloupá, tak se to týká jen Jany a vůbec ne toho, co opravdu jsi.

Týká se to jen Petrovo představy o někom, kdo není Já.


Aha. Takže když píšeš, že ostatní jsou nevědomí, připoutaní a mají temnotu v mysli, tak se to týká jen tvojí představy o někom, kdo není Já. :roll:

:)

Možná sis nevšimla, že nikdy nepíšu nic v tom smyslu, že by Trini, Vostalpetr, Alaja a další byli těmi, kdo to mají špatně.

:D

To, kým skutečně JSI, je vrcholem dokonalosti, v mém srdci je tohle zcela jasné.

Nicméně tady připoutanost, temnota mysli může být, kdy není jasné, že jsi láska, že to všechno, co je , je láskou.

Může tady být ztotožnění s osobou, která si tohle bere osobně, tím pádem si to může vykládat jako osobní kritiku.

Bez téhle nevědomosti si to jako kritiku nikdy nemůže brát osobně.
Nic
 
Příspěvky: 1766
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Nic » úte 17. pro 2019 7:49:28

Trini píše:
Nic píše:že láska je opravdu vším, brány Božího království se zavírají.


Do tvého Božího království, kde si zavíráš brány, jak se ti to hodí, stejně nikdo nechce.

V Ježíšově Království nebeském nic zavírat nemůžeš, tam rozhoduje on, kdo tam smí vejít a kdo ne. ;)

:)


Hmmm, když září Kristus ve Tvém srdci, tak Ti bránu Království nikdo zavřít nemůže.
Nic
 
Příspěvky: 1766
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 8:16:00

Nic píše:Možná sis nevšimla, že nikdy nepíšu nic v tom smyslu, že by Trini, Vostalpetr, Alaja a další byli těmi, kdo to mají špatně.


Jo, kritizuješ je a haníš je holt navíc pokrytecky.

Nic píše:Nicméně tady připoutanost, temnota mysli může být, kdy není jasné, že jsi láska, že to všechno, co je , je láskou.


Když s tebou nechtějí sdílet tvé osobní božství - lásku, a mají jiný pohled než ty, tak je kritizuješ a haníš, že jsou připoutaní, nevědomí a mají temnotu v mysli.

Nic píše:Může tady být ztotožnění s osobou, která si tohle bere osobně, tím pádem si to může vykládat jako osobní kritiku.


Třeba když Jana nechce, aby ji někdo nazýval hloupou. ;)

Nic píše:Bez téhle nevědomosti si to jako kritiku nikdy nemůže brát osobně.


A už zase haníš ty, kdo to vidí jinak než ty, že jsou nevědomí. :lol:

Prostě ty ve své neomylnosti a dokonalosti smíš ostatní kritizovat a hanět - jsi moudrá a rozumná. Nejsi maličká.

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 8:18:35

Nic píše:
Trini píše:
Nic píše:že láska je opravdu vším, brány Božího království se zavírají.


Do tvého Božího království, kde si zavíráš brány, jak se ti to hodí, stejně nikdo nechce.

V Ježíšově Království nebeském nic zavírat nemůžeš, tam rozhoduje on, kdo tam smí vejít a kdo ne. ;)

:)


Hmmm, když září Kristus ve Tvém srdci, tak Ti bránu Království nikdo zavřít nemůže.


A už zase si přidáváš své další osobní podmínky. :lol:

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 8:24:41

:idea2:

Jaká klika, že žádný člověk nerozhoduje, kdo smí vejít do Království nebeského a kdo ne. Když jsem to říkala Jehovovým svědkům, tak se čílili jak ted' Jana. Oni přece vědí (= rozhodují), kdo smí vejít a kdo ne. Nějak zapomínají, že o tom rozhoduje Ježíš a ne oni.

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 10:37:49

:idea2:
Od Vostalpetra:

Vostalpetr píše:
armin píše:Píše jen o tom, co mu chutná a nechutná a to nejspíš ani nikoho nezajímá (možná tebe ano) a že je rád že sem dotyčný nepíše. A že se mu to někdy poplete.
Co bys na takový komentář věcného napsala ty?


................................................................................................................................................................................

Tak tys to nepochopil ?

No to je ovšem škoda, páč to bylo o tom dobru a zlu
čili o tom pozitivním a negativním...

Ty štoucháš do lidí aby si z nich vydoloval nějakou negativní reakci
a já štouchám do lidí abych z nich vydoloval reakci pozitivní,
páč je zcela jedno jestli se ztotožnuješ s něčím pozitivním nebo negativní,
i když tedy já osobně to pozitivní považuji za něco mnohem horšího,
páč s pozitivním se člověk dokáže ztotožnit mnohem lépe a silněji...

Vidíš, prostě mně vždycky stačí to jen votočit,
ani u toho nemusím nějak moc myslet,
jestli je to pozitivní nebo negativní, proto se mně to taky plete...

Ale příště už s tebou budu psát jen věcně přesně dle tvého mustru,
tedy že to co píšeš je jen převzatá vopičárna,
to bude dostačující argument...

mne zařazuje mezi "dobrosery", tak je mi to od srdce jedno.


...........................................................................................................................

To by ti ale jedno bejt nemělo, vždyt si na to hrdej a co chvíli se tím chlubíš,
svým zápalem, touhou,opravdovostí, bdělostí a soucitem a oddaností....
Je fajn že jsi tak hezky pokornej a neosobní....



:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 10:40:47

:idea2:
Od Vostalpetra:

Vostalpetr píše:
Boží království....
...v každém království máme přece krále a poddané, co platí desátky či daně, jinak by to žádné království nebylo...


..........................................................................................................................................................................................................

No právě,

navíc máme ještě nakázáno milovat boha, ale vůbec mně není jasný proč bych to měl dělat ?
Já jsem se jej nikterak neprosil aby mě stvořil,
a kdyby mě nestvořil, tak by mně to bylo naprosto jedno, páč bych to stejně nevěděl že mě nestvořil,
takže nevidím žádný důvod proč jej milovat...

Navíc mám ještě milovat bližního svého,
to taky zrovna nevím proč když je to třeba hlupák,
a vo jeho lásku taky ani v nejmenším nestojím, páč povětšinou ta láska pak pro něj znamená,
že mě chce předělat k obrazu svému čímž pak miluje bližního jako sebe sama,
takže to už by bylo lepší kdyby mě třeba nenáviděl,
páč by to byl vcelku upřímný projev (ne)lásky...

Tak at si každej radši miluje pořádně sám sebe a necpe "lásku" druhejm....



:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 10:44:02

:idea2:
Od Vostalpetra:

Vostalpetr píše:
Jaká klika, že žádný člověk nerozhoduje, kdo smí vejít do Království nebeského a kdo ne. Když jsem to říkala Jehovovým svědkům, tak se čílili jak ted' Jana. Oni přece vědí (= rozhodují), kdo smí vejít a kdo ne. Nějak zapomínají, že o tom rozhoduje Ježíš a ne oni.


............................................................................................................................................................................................

Hahaha,

todle jsem samozřejmě vobráceně použil vůči těm "katolíkům" na Poradně,
a hned udělali přesně to, co je tak naštvalo,
totiž zabanovali mě....

Tady vidíš jak se dá krásně cyklovat, když druhému votočíš jeho připoutanosti...
Jen co se začneš chovat stejně agresivně jako oni, už jsou z toho na větvi....

Tidle mindráci budou mít vždycky potřebu autoritativního postavení nad druhými,
proto Jana taky nikdy ani na vteřinu nepustila z ruky moderování,
pouze ji předala svým noshledům podobně jako Babiš předal Agrofert....

Takže si může blemcat co chce,
já posuzuji podle skutků a ne podle keců,
já se dívám jak kdo tlačí na pilu a ne jak kdo se schovává za nákou duchovní pozou...



:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 10:57:24

Vostalpetr píše:Tidle mindráci budou mít vždycky potřebu autoritativního postavení nad druhými,
proto Jana taky nikdy ani na vteřinu nepustila z ruky moderování

To se ví, že nepustila. Když to chce mít jinak, tak to hned svému nohsledovi řekne.

Když chce být někdo autoritou nad druhými, tak jim neřekne jako Buddha, aby mu nevěřili, ale aby si to ověřili. Kdepak, to by hrozila ztráta autoritativního postavení. :lol:

Ti jsou prostě dokonalí, neomylní, svati - proto se Honzam od Jany odloučil. Moudří a rozumní a vůbec ne maličtí. ;)

Vostalpetr píše:já posuzuji podle skutků a ne podle keců


Ježíš také posuzoval podle skutků a ne podle keců. Proto mu šli na nervy farizejové - ti věděli všechno nejlépe, stejně jako Jana. :roll: :lol:

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

Re: Boží království

Příspěvekod Trini » úte 17. pro 2019 11:03:18

Vostalpetr píše:
mne zařazuje mezi "dobrosery", tak je mi to od srdce jedno.


...........................................................................................................................

To by ti ale jedno bejt nemělo, vždyt si na to hrdej a co chvíli se tím chlubíš,
svým zápalem, touhou,opravdovostí, bdělostí a soucitem a oddaností....
Je fajn že jsi tak hezky pokornej a neosobní....


To jsem napsala já. Těžko na to můžu být hrdá, když mi není moc jasný, co je to "dobroser".

Nejsem neosobní. Řekla bych, že jsme tady všichni velice osobní. Ale to je podle mne ok, no problem.

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5360
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 331
Poděkováno: 112-krát v 101 příspěvcích

PředchozíDalší

Zpět na Úvahy a zamyšlení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků