Lída píše:Pocit uspokojení tak závisí jen a výhradně na tom, co dotyčný momentálně pokládá za uspokojivé....Radost a nadšení a všechny pozitivní (i negativní) emoce se tudíž nijak neliší u „emočně zralého buddhisty“ a u „emočně nezralého“ podvodníka, protože probíhají u obou biologicky naprosto stejně: v obou případech jde o činnost stejných mozkových okruhů. U obou proběhne stejný biochemický proces.
Jana píše:Napadá mě také, že stav bezpodmínečné lásky a bezpříčinné radostivosti nejsou emocemi.
vostalpetr píše:zatímco Jana mě přijde zcela obráceně, jakoby psala o celku
ale to jsou jen takové detaily či náhledy každého z nás, každý to má asi dané trošku jinak, podle pozice v které stojí,
Jana mně přide zaměřená na svět jako boha, já jsem spíše zaměřený na princip duchovní cesty, a Abraham je spíše zaměřený do světa...
vostalpetr píše:já stojím mezi egem a Já a snažím se říci, jak dosáhnout toho, co už máš,jak být tím, čím už jsi...
vostalpetr píše:pozn. trosku citim muj nesoulad s tim slovem "bezpricinny" ... myslim si ze je to naopak extrapricinna radostivost.. zapricinuje ji cokoliv ... ale chapu co, tim basnik chtel rict osobne bych klidne pouzil (kdyz prominete opakovani se) bezpodminecnou radostivost
........................................................................................................................................................................................
No já v těch dvou pojmech vidím vcelku rozdíl:
bezpříčinná radostivost je radostivost (láska) sama o sobě, nebot nemá žádnou příčinu, než sama sebe, jinak řečeno bych to nazval nirvikalapa samandhi
bezpodmínečná radostivost (láska) mně přijde mi přijde jako extrapříčinná radostivost, podstatou celého světa je (bezpodmínečná) radostivost (láska), tedy sahadža nirvikalpa samandhi
máme to tedy asi každý úplně obráceně
vostalpetr píše:bylo to sjednoceno bud v úrovni lásky nebo vědomí
vostalpetr píše:u té bezpříčinné radostivosti jde o to, aby jsi tu radostivost nebral ze světa v závislosti na dějích,
v podtatě se dá říci, že se rozhodneš, že budeš stále radostivý bez ohledu na svět (takže příčina zde zcela určitě z počátku je) a postupně ti takto dojde, že ty sám jsi radostivost
vostalpetr píše:Pokud budu posuzovat Abrahamovo učení z hlediska osoby, z hlediska vostalpetra, tak je to naprostý nesmysl a je v tom chyba,
ale Abraham nehovoří k osobě,
to je třeba si uvědomit,
on hovoří z úrovně Zdroje a hovoří ke Zdroji, kterým jsem i já (nikoli k osobě)
Zpět na Abraham-Hicks - Abrahamovo učení
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků