armin píše:Trini píše:armin píše:Budu na tomto vlákně kombinovat svoje zkušenosti a úvodní text Trungpy.
Takže, co jsou předpoklady osvobození?
Myslíš si nebo-li jsi přesvědčený, že jsi dosáhl osvobození?
Dosáhl osvobození nebo nedosáhl?
Eva Nada píše:Kdysi, v počátku naší korespondence s Jáčkem (armin promine, vnímám vás dost podobně, oba blízce... a za to díky), jsem se ho ptala, jestli je osvobozený, možná jsem použila jiný výraz, ale ptala jsem se na totéž, co nyní Trini...
Trini píše:Eva Nada píše:Kdysi, v počátku naší korespondence s Jáčkem (armin promine, vnímám vás dost podobně, oba blízce... a za to díky), jsem se ho ptala, jestli je osvobozený, možná jsem použila jiný výraz, ale ptala jsem se na totéž, co nyní Trini...
Ale kdež, neptala jsem se armina, jestli je osvobozený. Vím, že není. Jen mne zajímalo, jestli si toho je vědom, že není osvobozený.
armin píše:Trini píše:armin píše:Budu na tomto vlákně kombinovat svoje zkušenosti a úvodní text Trungpy.
Takže, co jsou předpoklady osvobození?
Myslíš si nebo-li jsi přesvědčený, že jsi dosáhl osvobození?
A já jsem na té cestě.
Eva Nada píše:Trini píše:Eva Nada píše:Kdysi, v počátku naší korespondence s Jáčkem (armin promine, vnímám vás dost podobně, oba blízce... a za to díky), jsem se ho ptala, jestli je osvobozený, možná jsem použila jiný výraz, ale ptala jsem se na totéž, co nyní Trini...
Ale kdež, neptala jsem se armina, jestli je osvobozený. Vím, že není. Jen mne zajímalo, jestli si toho je vědom, že není osvobozený.
Tož proč ses vůbec ptala?
armin píše:Když jsem se takto pana Tomáše vyptával zpočátku na podobné věci, řekl mi "Jen se ptej, začátečníci se potřebují ptát"
Trini píše:armin píše:Trini píše:Myslíš si nebo-li jsi přesvědčený, že jsi dosáhl osvobození?
A já jsem na té cestě.
Takže sis vědom, že nejsi osvobozený, ok. Snad brzo najdeš tu správnou cestu. Ta, kterou právě jdeš, to není.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Biskup
Pravoslavný biskup
Také v pravoslavné církvi se vyskytuje úřad biskupa (resp. episkopa), u něhož je možné setkat se také s označením archijerej. Biskupský titul je pak spojen s oslovením Jeho Přeosvícenost, případně Jeho Vysokopřeosvícenost.[3] V roce 2007 byl na Slovensku jmenován výjimečně mladý biskup – Jeho Přeosvícenost[4] 28letý Čech Jiří Stránský, jako arcibiskup michalovsko-košické eparchie.[5]
armin píše:Trini píše:armin píše:
A já jsem na té cestě.
Takže sis vědom, že nejsi osvobozený, ok. Snad brzo najdeš tu správnou cestu. Ta, kterou právě jdeš, to není.
Máš zkrátka příliš rozumu, jak bába v konzumu. Ale dohromady to nestojí ani za slepičí vejce.
Ale přesto díky, za reakci, nezklamala jsi. Opět jsi nic nepochopila.
Alaja píše::D
Je to opravdu zajímavé.
Nikdo neví co to je, ale houfně o to usilují, jenže nikdo o sobě nesmí říci že toho někdy dosáhl.
Takže asi budu muset prostudovat pravoslavné učení, tam se to tituly, obsahující slovo "osvícení", jen hemží....tam asi vědí, co je to to osvícení.....
Trini píše:Já tvoji úroven, která hlavně spočívá v shazování druhých, chápu. Ale jsem ráda, že s ní nemám nic společného.
armin píše:Trini píše:Já tvoji úroven, která hlavně spočívá v shazování druhých, chápu. Ale jsem ráda, že s ní nemám nic společného.
Nápodobně ve větším
honzam píše:Duchovní cesta mě naučila, že prahnout po svém vlastním vysvobození je krajně sobecké.
honzam píše:armin píše:Trini píše:Já tvoji úroven, která hlavně spočívá v shazování druhých, chápu. Ale jsem ráda, že s ní nemám nic společného.
Nápodobně ve větším
Za každou shozenou bytost se jiná povýší.
armin píše:Shazování ve smyslu v jakém ho používá Trini,
https://orthodoxiachristiana.cz/o-j-rom ... bozenstvi/
.....
Z jakého důvodu je však důležité očištění a osvícení? Je to pro to, aby šel člověk do ráje a vyhnul se peklu? K tomu jsou třeba? Chce-li někdo najít správnou odpověď na tuto otázku, musí mít k ruce základní hermeneutický klíč, podle kterého platí následující zákon:
Z pohledu pravoslavné theologie všechny lidi na světě čeká stejný konec. Nehraje přitom žádnou roli, jedná-li se o pravoslavné křesťany, buddhisty, hinduisty, atheisty, nebo kohokoliv jiného. Všichni lidé jsou předurčeni k tomu, aby jednou spatřili Slávu Boží. Uvidí ji na konci lidské historie při druhém příchodu Krista. Všichni lidé uvidí Slávu Boží a z tohoto hlediska je tedy všechny čeká stejný konec. Všichni uvidí Slávu Boží, ale s jedním rozdílem. Spasení uvidí Slávu Boží jako Světlo, zatímco ostatní jako oheň spalující. Fakt, že všichni uvidíme Slávu Boží je očekávaná skutečnost. To, že uvidíme Slávu a Světlo Boží je danost, která se stane, ať chceme nebo nechceme. Jak však budeme zakoušet toto vidění Slávy Boží, se bude lišit.
Poslání Církve a duchovních není, aby nám pomohli vidět Slávu Boží, to se stane tak či onak. Poslání Církve spočívá v tom, „jak“ každý člověk uvidí Boha a nikoliv v tom „jestli“ uvidí Boha. Dílo Církve by se tedy dalo shrnout do následující zvěsti:
Existuje pravý Bůh, který se zjevuje buď jako Světlo nebo jako oheň spalující. Všichni lidé při druhém příchodu Krista uvidí Boha. Je třeba se připravit, abychom Ho viděli jako Světlo a nikoliv jako oheň. (Částečnou zkušenost tohoto vidění mají všichni lidé po odchodu jejich duše z těla.)
......
https://www.klasikaplus.cz/nedele/item/ ... dani-krasy
....
Pojem „světlo“ je základem obou slov – osvícenství i osvícení, přitom jejich chápaní a vliv na Východě a na Západě jsou zcela odlišné. Západní osvícenství se podle pořadatelů zaměřuje zejména na lidský rozum a logiku jako hlavní prostředky poznání a rozvíjení, tedy „osvětlení“ člověka. Ve stejné době na Svaté hoře Athos světec Nikodém Svatohorec kompiluje jeden z nejdůležitějších spisů pravoslavné spirituality – Filokalii, podle které člověk může být doopravdy osvícen jen „nestvořeným světlem“, tedy pomocí „Božských nestvořených energií“. A v tomto procesu lidský rozum a logika nehrají zásadní roli. „Duchovní hudba, jak na západě, tak i na východě Evropy, reflektuje velmi zajímavým způsobem ideje západního osvícenství a také pravoslavné chápání osvícení. Tomuto tématu budοu věnovány dva koncerty festivalu, jedna bohoslužba, přednášky a hlavně Mezinárodní konference Duchovní hudba na Východě a na Západě,“ vysvětluje Marios Christou.
....
https://cs.wikipedia.org/wiki/H%C3%A9sychasmus
...
Hésychasmus (řecky ἡσυχασμός, hésychasmos – od hésychia, „zklidnění“) je mystická forma pravoslavné religiozity, která zažívala rozkvět především mezi byzantskými mnichy v pozdním středověku. Hésychasmus nabádá k „usebrání“, kdy v celkovém zklidnění (případně též pomocí zvláštní dechové techniky) můžeme dojít k mystické vizi táborského světla – nestvořené světlo samého božství, které viděli tři apoštolové při Proměnění Páně (na hoře Tábor v Galileji).
...
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků