Transpersonální soucit, neosobní sou-cit.
Jo ty myslíš ty potrefený husy, tak to tedy ne !!!
To je jen archetypální blbnutí....
Transpersonální soucit, neosobní sou-cit.
Takže i milej Dušek, stejně jako ty jste nejspíš nedotčeni tím, co je skutečný sou-cit. Transpersonální soucit, neosobní sou-cit.
armin píše:Ale to je samozřejmě v pořádku, já si nestěžuji - jen píšu, co vidím. Je to přece Boží dílo a má to nejspíš všechno dohromady nějaký smysl, který zatím nechápeme.
vostalpetr píše:A kdyby je chtěla prožívat, tak nebude mít důvod je transformovat-
To se nedělá, to se stane samo tím prožitím,
armin píše:honzam píše:
Armine, nech už prosím toho otáčení. Nevíš, o tomhle něco z Vadžrajány. Existuje v tibetském buddhismu něco takového a má to nějaký reálný základ?
To otáčení jsem si už vyzkoušel a doprocvičil, takže v pohodě.![]()
Tibetský buddhismus znám hlavně prakticky z předchozí inkarnace.
Napřed se objevily zkušenosti, pak teprve blízká nauka v podobě Eduarda Tomáše.
O tom, co píšeš nevím zda se v tibetském buddhismu vyskytuje.
Sám za sebe si ale myslím a v hloubi cítím, že to možné je a jak by se to asi dalo udělat.
Jak jsem psal o té nejhlubší vrstvě víry, tak tam je totiž možné vše.
V naší kultuře možná tuto ideu historicky symbolizuje stvoření Golema.
honzam píše:Sám píšeš, že někde tam je možné vše. Třeba Ďábel vytvářející tulpy k obrazu svému, které ho budou uctívat jako Boha.
Trini píše:armin píše:Podmíněná spokojenost je nenasytná. Stále potřebuje zvyšovat "dávku" aby dosáhla stejného efektu - té spokojenosti, rovnováhy atd.
Spokojenost není vhled, poznání, ale naopak spánek.
A s tím, že
No protože prostor je všeprostupující a světlo je šakti,
takže prostupuje všemi těly,
tudíž prostupuje i příčinným tělem,
a léčí stejně, jako léčí léčitel...
také nesouhlasím. Kdyby to tak bylo, tak bychom snad byli za ty miliony let už všichni dávno vyléčeni.
Já bych byla pro pozitivnější koncept třeba typu, že jsme tady, protože jsme si chtěli vyzkoušet, jestli se dokážeme vyrovnávat s těžkou vnější situací, která někdy může být i drastická- nic neobvyklého na naší planetě.
Jak dlouho se to musí prožívat? Dvě hodiny? Den? Půl roku?
armin píše:honzam píše:Sám píšeš, že někde tam je možné vše. Třeba Ďábel vytvářející tulpy k obrazu svému, které ho budou uctívat jako Boha.
Ano, tak to je.
Jen reaguji na ty, kteří mají jiný pohled na realitu.
Samozřejmě nedokonale, hloupě. A tak to asi má být, aby .......
Kdyby to třeba byla žárlivost: Jak dlouho se musí žárlit, prožívat žárlivost, aby se transformovala? Ta transformace je podle mne možná, akorát když se od toho distancuje, dívá se na to z nadhledu - tedy je potřeba si nejdříve uvědomit, že žárlím a že mne to vysiluje a dělá neštastným. Že se to nevyřeší potlačováním nebo nalháváním si, že nežárlím atd. atd.
Podle mne je to celé hodně komplexní práce na sobě - aby konečně mohlo dojít k transformaci.
vostalpetr píše:Kdyby to třeba byla žárlivost: Jak dlouho se musí žárlit, prožívat žárlivost, aby se transformovala? Ta transformace je podle mne možná, akorát když se od toho distancuje, dívá se na to z nadhledu - tedy je potřeba si nejdříve uvědomit, že žárlím a že mne to vysiluje a dělá neštastným. Že se to nevyřeší potlačováním nebo nalháváním si, že nežárlím atd. atd.
Podle mne je to celé hodně komplexní práce na sobě - aby konečně mohlo dojít k transformaci.
Je to jednoduchý,
honzam píše:Jaký je Tvůj nejhlubší pohled na realitu?
armin píše:honzam píše:Jaký je Tvůj nejhlubší pohled na realitu?
Vím já?
Je to poměrné, relativní - vždy vůči nějakému povrchnějšímu - omezenějšímu pohledu.
vostalpetr píše:Kdyby to třeba byla žárlivost: Jak dlouho se musí žárlit, prožívat žárlivost, aby se transformovala? Ta transformace je podle mne možná, akorát když se od toho distancuje, dívá se na to z nadhledu - tedy je potřeba si nejdříve uvědomit, že žárlím a že mne to vysiluje a dělá neštastným. Že se to nevyřeší potlačováním nebo nalháváním si, že nežárlím atd. atd.
Podle mne je to celé hodně komplexní práce na sobě - aby konečně mohlo dojít k transformaci.
Je to jednoduchý,
podle videjí o dzogčhenu existují pouze tři cesty :
ASKEZE (to je pro rozumáře)
TRANSFORMACE (to je pro pocitáře)
DZOGČHEN (to je pro lidí intuitivní a vnímavé)
To co popisuješ je cesta askeze, voddělíš se od pozorovaného a jdeš k pozorovateli,
pokud se na to vrhne pocitářka Jana, tak totálně zblbne,
na cestě tranformace nejsi ani na vteřinu nějakým "ničím" to se děje v džnáně, tam je pozorována smrt ega,
a když se ještě voblbne uvědoměním a je ji jasné že je ego ilze a svět sen tak je totálně v prdeli,
páč popletla uvědomění s vědomím...
Se podívej jak Miroslav nechápe co píšu, von je suchoprdní rozumář a proto se voblbuje soucítěním,
zatímco pro mě soucítění maximálně tak akce v přítomném okamžiku a dál to neřeším...
Eva Nada píše:Vidět, je známkou moudrého....
Existuje takový příběh o tom, že několik žáků bylo postaveno s papírem a tužkou před slona, každý stál u jiné části jeho těla, někdo zepředu, někdo zezadu, někdo z boku.... a měli na papír namalovat slona....
Jak vypadá slon.
honzam píše:armin píše:honzam píše:Jaký je Tvůj nejhlubší pohled na realitu?
Vím já?
Je to poměrné, relativní - vždy vůči nějakému povrchnějšímu - omezenějšímu pohledu.
Jaký je nejpravdivější?
armin píše:To ej dobrá otázka. A na tu si můžeš odpovědět pravdivě jen ty sám.
honzam píše:armin píše:To ej dobrá otázka. A na tu si můžeš odpovědět pravdivě jen ty sám.
Jak si na ni odpovídáš Ty?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků