Jana píše:
Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost
To ti doporučuji. Potom přestaneš psát nesmysly o dvou světech a že svět je neskutečný. Ovšem dosáhne to jen málokdo, takže se uvidí, kolik inkarnací na to ještě budeš potřebovat. Ale jednou to určitě bude, utěšuje Nisargadatta.
Ta citace Nisargadatty o dvou světech, skutečném - který poznává Probuzený a neskutečném, iluzorním, který je běžně poznáván skrz tělo a mysl Ti připadá nesmyslná?
Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?
Jana píše:.Petra píše:To, co jsi z toho udělala ty je naprostý nesmysl. Kdyby sis přečetla všechno, co Nisargadatta řekl o světě - o jediném světě, ve kterém stejně jako my všichni ostatní žil - tak by tě takový nesmysl vůbec nenapadl. Proto Rameš Balsekar zdůraznoval, že je potřeba si přečíst celé Já jsem To a ne se upnout na nějaký útržek.
Nisargadatta nemluví ve skutečnosti o žádných dvou rozdílných světech, ale popisuje - pro tazatele co nejjednodušeji - stav realizovaného - savikalpu samadhi - t.j. samadhi se současným vnímáním světa. Proto také Nisargadatta nikde neříká, že existují dva světy - protože to není pravda. To sis jen ty vymyslela, protože nevíš, co se snažil tazateli vysvětlit. Nisargadatta tím říká v podstatě to samé, co řekl Ježíš: Být ve světě, ale ne ze světa. Realizovaný je stále ve světě a přitom je od něj osvobozen.
Z osobních pohledů má každá bytost svůj vlastní svět, který je proměnlivý, a všechny jsou iluzorní. Svět probuzených je neměnný věčný dokonalý, a ten je jediný skutečný.
Z pohledu hledajícího jsou dva světy. Jeho osobní nedokonalý a ten dokonalý, který hledá.
.Petra píše:.Petra píše:Jana píše:
Ale rozumím Ti,
Vůbec nerozumíš. Jak je to s realizovanými, také vůbec nechápeš. Jsi úplně mimo - ztracená ve svém světě představ.
P.S. Zkus aspon pochopit, že Ježíše dělá Ježíšem jeho tělo, jeho osoba, stejně tak Nisargadattu, Ramanu a ostatní. Bez jejich těl, bez jejich osob, by nám nikdy nemohli nic říct. Právě protože měli jméno a formu, tak byli schopni nám něco říkat. Je snad to, co nám říkali, iluze?
Máš prostě jen strach vystoupit ze svých představ - tak to nedělej, to je ok, počkej si, až tvoje odvaha bude větší než tvůj strach. Ale tvoje představy s tebou bude těžko někdo sdílet. Máme probuzené, víme, co říkali, tak proč se zabývat tvými představami?
Miroslav ti chce zřejmě pomoci, ale dokud nepřijde ten pravý čas, tak se mu to stejně nepodaří.
.Petra píše:Tara píše:.Petra píše::)
Nisargadatta: Svět se objeví jen tehdy, když se narodíte v těle. Zádné tělo - žádný svět.
No, tady s tím tvrzením mám potíž ho přijmout....
Nevím, v jakém kontextu to N. řekl, ale já to vnímám jinak.
Přece, když (mé, tvoje, číkoli) tělo zemře, nenastane stav, že by svět přestal existovat.
Ale pro toho, kdo zemřel = ztratil tělo, přestane svět existovat, nebo? Každopádně už v něm nemůže fungovat.Tara píše:Stejně jako když je někdo v bezvědomí, bez sebe, v hlubokém spánku, svět stále existuje....
Ale i pro něho v tom stavu svět přece neexistuje? Jen pro ty s tělem. Nebo snad víš něco o nějakém světě, když jsi v hlubokém spánku?
A to tím chtěl Nisargadatta vyjádřit: Pro člověka/bytost existuje svět, jen když má tělo - bez těla žádný svět.
.Petra píše:Jana píše:To skutečné je to, kým je Nisargadatta, Ramana teď. Kým jsou právě teď?
Když ztratili tělo, tak už nejsou Ramanou nebo Nisargadattou. Na Ramanu a Nisargadattu zůstaly jen vzpomínky. Co dělá dál jejich paprsek Nadjá, se můžeme jen domnívat - jestli se narodí opět v těle - samozřejmě s jiným jménem a s jinou formou - tady u nás ve světě nebo v jiné dimenzi.
.Petra píše:Jana píše:
Je Tvé tělo to....
Moje tělo mi umožnuje existovat v tomto světě.
.Petra píše:Jana píše:.Petra píše::)
Nisargadatta: Svět se objeví jen tehdy, když se narodíte v těle. Zádné tělo - žádný svět.
Je Tvůj svět skutečnější Nisargadattův svět, ve kterém se nikdo nenarodil?
Nedokážeš si poradit s tímto Nisargadattovým výrokem. Nisargadatta se narodil každo jiný v tomto našem světě, a právě proto mohl k hledajícím mluvit. Kdyby se sem nenarodil, nic by nemohl říct.
.Petra píše:.Petra píše:Jana píše:
Je Tvůj svět skutečnější Nisargadattův svět, ve kterém se nikdo nenarodil?
Nedokážeš si poradit s tímto Nisargadattovým výrokem. Nisargadatta se narodil každo jiný v tomto našem světě, a právě proto mohl k hledajícím mluvit. Kdyby se sem nenarodil, nic by nemohl říct.
Oprava: Nisargadatta se narodil jako každý jiný v tomto našem světě...
A díky, díky za to, že se zde narodil a vzal na sebe zátěž těla. Však už se těšil, až se ho jednou zase zbaví: Plakal jsem, když jsem se narodil, a budu se smát, až budu umírat.
.Petra píše:Jana píše:.Petra píše:
Moje tělo mi umožnuje existovat v tomto světě.
Ve Tvém světě tvarů a forem.
To je náš společný svět tvarů a forem. V něm se narodili Ježíš, Ramana, Nisargadatta, E. Tomáš, aby nám mohli říct to, co nám řekli, a pak zase zemřeli.
Kdyby to nebyl i tvůj svět, jak bys mohla vědět, že existoval někdo jménem Ježíš, Ramana, Nisargadatta, E. Tomáš? Proč si chceš namlouvat něco jiného? Není to nadherné, že byli v našem společném světě?
.Petra píše:Jana píše:.Petra píše:
Nedokážeš si poradit s tímto Nisargadattovým výrokem. Nisargadatta se narodil každo jiný v tomto našem světě, a právě proto mohl k hledajícím mluvit. Kdyby se sem nenarodil, nic by nemohl říct.
Co myslíš tím, když říkáš, že si s tím výrokem nedokážu poradit?
Nedokážeš si s tím poradit, protože ses připoutala jen k jednomu jeho výroku, ve kterém Nisargadatta použil slovo "svět". Ale on to slovo použil v mnoha jiných výrocích, s úplně jiným významem, a proto je tak důležité si je všechny přečíst. Teprve potom je možné pochopit, co opravdu svými slovy mínil.
.Petra píše:Jana píše:.Petra píše:To je náš společný svět tvarů a forem. V něm se narodili Ježíš, Ramana, Nisargadatta, E. Tomáš, aby nám mohli říct to, co nám řekli, a pak zase zemřeli.
Kdyby to nebyl i tvůj svět, jak bys mohla vědět, že existoval někdo jménem Ježíš, Ramana, Nisargadatta, E. Tomáš? Proč si chceš namlouvat něco jiného?
To, co víš, je svět mysli.
To skutečné je jenom uvědomitelné bez myšlenky, bez představ.Není to nadherné, že byli v našem společném světě?
Nádherné je, že jsou Já.
Nádherné je, že na na sebe vzali zátěž těla a přišli do našeho světa, kde prožili všechny možné strasti a bolesti jako my ostatní.
Ze je všechno Já, vnímám jako zcela přirozené a samozřejmé.
.Petra píše:Jana píše:.Petra píše:
Oprava: Nisargadatta se narodil jako každý jiný v tomto našem světě...
A díky, díky za to, že se zde narodil a vzal na sebe zátěž těla. Však už se těšil, až se ho jednou zase zbaví: Plakal jsem, když jsem se narodil, a budu se smát, až budu umírat.
Péťo, bylo by fajn, když sem dáváš citace, abys dala vždycky odkaz, odkud to je
Až pro tebe přijde čas, Jani, tak si to sama nalezneš v Já jsem To. Z ničeho jiného necituji.
.Petra píše:Jana píše:Protože to, co se narodí je to co, zemře. Pro Tebe je možná Nisargadatta mrtvý, pro mě nezemřel.
Nisargadatta je jméno a tvar - a to samozřejmě zemřelo, ale nic to nezmění na tom, že všechno je Já.
.Petra píše:.Petra píše:Tara píše:
A tu Giriš řekl žákům:
„Viděli jste široké srdce svého guru? Nevážím si ho tak velice pro jeho vědomosti a pro jeho mohutného ducha, jako pro to srdce, které pláče nad lidskou bídou. Jakmile uslyšel o lidské bídě, (dobře si to pamatujte!), všechny jeho Vedy a Vedanta byly ty tam; všechno vědění, všechna vzdělanost, jež ještě před chvílí projevoval, byly hozeny přes palubu; a celá jeho bytost se naplnila tak, že až přetékala mlékem lidského soucitu.
Je to zcela jiný postoj než toho, kdo to prohlásí za zajímavou zábavu a podívanou.
Podle Nisargadatty přicházejí realizovaní do tohoto světa právě ze soucitu. Soucit je podle něho láska, která způsobuje bolest. Proto realizovaní trpí s trpícími...
P.S. Právě pro tento soucitný postoj k trpícím lidem, mám tolik ráda Ježíše, Ramanu, Nisargadattu, E. Tomáše. Jejich srdce byla plná lásky k lidem. Podle někoho jiného to je jen láska k iluzi, a proto ji odmítá.
miroslav píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Na váš pokyn * Neville Goddard *
Kniha zdůrazňuje důležitost víry v to, že naše přání se mohou stát skutečností.
Šťastny ať jsou všechny bytosti!
Autor má na mysli a za cíl bohužel něco úplně jiného. Další věta to dokresluje: "Sebevědomí a přesvědčení o naší schopnosti vytvořit si vlastní realitu jsou klíčovými faktory úspěchu."
Jana píše:.Petra píše:Pro Ramanu bylo všechno Skutečností. I to, co začátečníci oddělují od Skutečnosti jako neskutečné. Poznání je, že vše je Reality - Skutečnost. Proto je tak důležíté si přečíst, co opravdu Ramana řekl a ne nějaké interpretace těch, kteří si to vysvětlují po svém.
Pro Ramanu byla iluze opravdu skutečností? Had, který vznikl pouze v představách, byl opravdu skutečností? Nebyl to stále jen provaz, i když se jevil jen jako had?
.Petra píše:Jana píše:
Ovšem proměna začátečníka v pokročilého nenastane tím, že prohlásí, že iluze neexistuje a přitom dál žije ztotožněný s tělesnou individualitou mezi dezoláty, idioty, pseudoosvícenci a jinými nedokonalými individui, jeho svět je plný nebezpečí, nedokonalostí, utrpení, provaz se jeví pořád jako had, tím pádem nepoznává neměnnost a dokonalost světa, který je Brahman.
To jsou jen tvoje osobní interpretace, které nemají s tím, co říkají probuzení nic společného. Samozřejmě, že máš právo stejně jako každý jiný si vysvětlovat a intepretovat to, co říkají probuzení, ale to neznamená, že to je pravda a že tomu někdo musí věřit - hlavně, když je možnost si přečíst nebo poslechnout, co opravdu probuzení řekli a říkají.
A prostě se nedá přehlédnout, jak si to všechno překrucuješ a upravuješ. Nemůžeš to nechat stát tak, jak to opravdu řekli. Pořád chceš tady vysvětlovat, že tím co řekli, vlastně řekli/mínili něco úplně jiného. Nejsi ale žádnou autoritou - stejně jako ostatní, kteří tady píšou, která by se musela nebo měla brát vážně.
To, co píšeš, jsou tvoje pohledy, na které máš samozřejmě právo. Ale každý má právo na své pohledy.
.Petra píše:Jana píše:
Při nevědomém pohledu je iluze považována za skutečnost:
Tohle, co jsi napsala, je manipulace. Není do toho potřeba plést nějakou nevědomost. Všichni jsme byli v dětství naučeni vidět svět pouze jako jména a tvary. To není iluze - realizovaní také vidí jména a tvary - ale je to ohraničené, povrchní vnímání, protože se při něm nevnímá vlastní podstata těch všech jmen a tvarů t.j. vědomí-bytí-blaho. A tuhle podstatu k těm jménům a tvarům realizovaní vnímají.
.Petra píše:Ot. Šri Bhagaván často říká, že mája (iluze) a skutečnost jsou totéž. Jak je to možné?
Odp. Šankára byl kritizován za své názory na máju, aniž byl pochopen.
Řekl, že:
1) Brahmán je skutečný
2) Vesmír je neskutečný
3) a Vesmír je Brahmán.
Neskončil druhým bodem, protože třetí vysvětluje ostatní dva. Znamená, že vesmír je skutečný, je-li vnímán jako Já a nereálný, je-li vnímán odděleně od Já. Proto je mája a skutečnost totéž.
......
Prostě nejsou žádné rozdílné věsmíry/světy - je jen jeden vesmír/svět a ten ale je rozdílně vnímán.
Návštěvník píše:Jana píše:Návštěvník píše:
Až umřeš, tak už v našem společném světě nebudeš. Na tom nic nezměníš. To platí pro každého.
Už teď jsem v tom světě, ve kterém nikdo neumírá a nikdo se nerodí.
V tom světě nikdo není, tak je jasné, že se tam nikdo nerodí a nikdo neumírá.
Ale jde o svět, v kterém jsi přesvědčená, že máš moc, protože vlastníš forum - a v tomto světě samozřejmě jednou umřeš jako každý jiný, včetně všech realizovaných/probuzených. Na tom nic nezměníš. Pak už nebudeš v tomto světě moci psát svoje pohledy, názory, posuzovat Miroslava, že o duchovnu nemá ani páru, nebudeš už nic vlastnit, žádné forum, ve kterém ted můžeš po libosti mazat a banovat. Bude to naprostý konec tvého konatelství v tomto světě, at už si konatelství myslíš, co chceš.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků