vostalpetr píše:dokud je zde nějaký hledající, tak nemůže dojít k probuzení
vostalpetr píše:takže mně přijde rozumné tu džnánu a bhakti zkombinovat,
džnánu aby se vědělo k čemu se má dojít a co je cíl,
bhakti aby ty pocitové výkyvy, nebot to je spíše o POCITECH, nežli o MYŠLENKÁCH, byly přijaty a přetransformovány
Přijde mi to jako poměrně vhodná kombinace...
Já jsem tenhle NEKLID A VNITŘNÍ NAPĚTÍ objevil jako výsledek zkušenosti realizace Já,
po jejím odeznění zde na jednu stranu zbyl pocit svobody a lásky,
a na druhou stranu právě toto vnitřní napětí.
Možná, že právě toto je to, čemu se říká strážce prahu, nebo TND, nevím ?
ale faktem je, že to co dříve FUNGOVALO,,
tedy MEDITACE A RELAXACE, TO PROSTĚ NEFUNGUJE
vostalpetr píše:...že ego si tu realizaci přivlastní a stane se takovým realizovaným egem,
což mně přijde stav velké většiny duchovních mistrů...
vostalpetr píše:... taky píše o NEKLIDU, který mu znemožnoval meditaci
„Božská Podstata je samou svou podstatou neměnná a nemůže být ´dosažena´ či ´získána´. Je třeba jen odložit podmiňování okolnostmi, stávání se „něčím“, proměňováním se, jímž Božská Podstata Sama překrývá Svůj věčný stav. Tento proces – lze-li to tak vůbec nazvat – není totéž co získávání nebo vytváření něčeho prostřednictvím aktivního úsilí samostatně existující entity; ve skutečnosti je to odstraňování zastření vědomí - zastření Májou, která zahaluje původní stav; je to negování prostřednictvím anulujícího zapůsobení hlubokého pochopení.“ (Raméš Balsekar)
A proces odstraňování zastření vědomí prostřednictvím anulujícího zapůsobení hlubokého pochopení závisí na jasnosti vědomí, na jeho jemnosti, na jeho trvalé tiché vyostřenosti. Jen mysl subtilně vibrující je schopná ustání. Každé podlehnutí robustní emocionální reakci – třeba i spravedlivému rozhořčení – je jako přejetí jemně vybroušeného ostří hrubou rašplí: znamená zhrubnutí, otupení jemného nástroje, nutného k Sebe-rozpoznání coby Átmana. Sri Krishna Prem ve svém komentáři k Bhagavad Gítě říká, že buddhi (bodhi) se rozvíjí pozvolna, postupným sjednocováním se s vyšším a odpoutáváním se od nižších projevů mysli: je to jako přirozené otevírání květu. Stane-li se mysl „buddhi-jukta“, spojená s buddhi, podle Prema – cituji
„…žhne stálým vyzařováním na své vlastní úrovni; není už pouhou sbírkou intelektuálních tvrzení, ale živoucím věděním, lépe řečeno intuicí, což už nejsou pouze drobty oněch sporadických záblesků, které s tímto pojmem spojujeme. V Kathopanišádě je buddhi nazývána Átma-džnána a je to zároveň poznání Átmana i schopnost, jejímž prostřednictvím poznání vyvstane… Smyslem nižších jóg je zharmonizovat mysl, aby mohla postupně splývat s buddhi…
…To neznamená, že by měl být smyslový život negován, nebo že by se měl směrem navenek přerušit… Jde o vnitřní odpoutání, které samo přináší onu vnější harmonizaci, potřebnou k rozvinutí buddhi…
…Tichost v sebevzdání Átmanu prostřednictvím buddhi (buddhijóga) je mostem k pevnému sebesjednocení s Átmanem.“
vostalpetr píše: se v tom pak vyznat znamená se pomalu zbláznit
Jana píše: Možná nejlepším řešením je dovolit si v ničem se nevyznat. Nevyznám se v tom, ale je fajn, že mi to je docela jedno.
dualita říká, že něco není v pořádku a je to třeba napravit
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků