Vostalpetr píše:I od téhle myšlenky je možné se uvolnit. Myšlenka se může objevit, ale není nezbytné si ji myslet.
...............................................................................................................................................................................
Nikoliv od myšlenky se můžeš uvolnit, ale k myšlence se můžeš uvolnit,
Tyhle diskuze mají v sobě svou krásu, protože se v nich může objevit něco, co ještě nebylo postřehnuté.
Všechna učení obvykle mluví o tom, že Pravda je mimo mysl a učí způsob jak mimo mysl nahlédnout. Jak mysl alespoň na okamžik pozastavit, jak se za ni dostat meditací, láskou.
Genialita Drtikola objevila něco drobet jiného.
On na své úspěšné cestě k samadhi nevyřadil celou mysl, ale vypustil z ní jen to, co je zlé, špatné a rozhodl se považovat všechno za dobré.
Od těch zlých, negativních, odsuzujících, hanlivých, opovrhujících myšlenek se uvolnil a ty dobré myšlenky nechal být.
Na první pohled tohle může vypadat jako nasazení růžových brýlí.
Objeví se třeba kritická myšlenka opovrhující někým nebo něčím a v hlubším uvědomění se objeví jasno, že něco takového si nemyslím, té myšlence nevěřím, tím pádem tahle myšlenka se dál nerozvíjí.
Tohle umožňuje klesat hlouběji do uvědomění čistého vědomého Bytí, zcela se otevřít časoprostorem neomezené nekonečné věčné existenci.
A viděl Bůh, že je to dobré
A viděl Bůh, že je to dobré – tím jsem tedy začal. Tedy, já nemám právo Mu kritizovat Jeho Dílo, nebo hanět neb tím opovrhovat. Tím jsem si ohromně zjednodušil celou moji cestu. Tedy jsem začal považovat vše za dobré, neb On to učinil.
Svět na cimpr campr
Abych od uvažování přešel k jistotě, začal jsem o věcech, které mne potkávaly, myslet znovu, oprošťovat a jak já říkám, zapustil jsem to do Jeho Božského Světla. A On mi to vracel objasněné, osvětlené Jeho Moudrostí. Z toho mi přišlo poznání: přestal jsem myslet na Něj a začal jsem myslet Jím, jednat Jím, mluvit Jím. Přestal jsem jít cestou k Němu a rázem jsem se postavil na Jeho stanovisko.
Byla to naprostá katastrofa. Celý svět, celé mé vědění, celé mé já se rozbilo na cimpr campr, že z toho byl úplný otřes, zemětřesení. A tu jsem poznal v okamžiku, jak je to hrozně jednoduché k Němu dojít. Prostě – vyhodit sebe sama, celou dušičku i s tělem, se vším, s myšlenkami, s vůlí, s touhou, plány, se všemi ctnostmi a nectnostmi, hříchy a dobrými skutky – to jest změnit vědomí, přestat mít vědomí lidské, vědomí oddělenosti, dvojnosti a dosadit na trůn Jeho Vědomí.
Bůh je stav
Ten večer, když to přišlo, v okamžiku jsem viděl, poznal, cítil, prožil najednou, co je to Bůh Otec, Bůh Matka, Bůh Syn, Bůh Duch svatý. Byl jsem v tu chvíli všechno najednou. Prožívaje to celé, nejkrásnější přitom bylo, že jsem se na to díval, jako bych stál nad tím vším. A tu jsem poznal, že To, co se dívá na to vše, je ryzí Božství a že Bůh Otec, Matka, Syn a Duch svatý jsou jen vlastnosti Božství, kterými tvoří vše. Tak je to ohromně jednoduché.
Viděl jsem, že není začátku, není konce, není minulosti ani budoucnosti, že je jen věčné T E Ď. – Hříchy se smyly samy sebou. Viděl jsem, že jsem nikdy nehřešil, že to, co jsem považoval za hřích bylo jen moje vědomí, moje myšlenky, mé stanovisko. A smyl jsem karmu. Nebyla. – Byl to blesk, který mě zasáhl. Viděl jsem, že když přestanu myslit osobnostně a dosadím Jeho Vědomí, tak počne sám od sebe Jeho Život a Jeho Vědomí působit. A viděl jsem, co je Boží Chudoba, že v Něm nic není, že v Něm nic nemáme hledat. Nic takového, co se může vymyslit, co se může pociťovat, nýbrž že je Božství onou Příčinou toho všeho a že zůstanu vždy nedotčen vším tím děním, že zůstanu divákem, ať se děje, co se děje.
A tu přišla koruna všeho – totiž že Bůh je stav. Stav naprostého Nic, kteréž je Vše, které Spočívá Samo v Sobě, které Sama Sebe v Sobě poznává. Vše, co jsem nemohl pochopit v evangeliu, v Bhagavad Gítě, vše to se mi ujasnilo. A byl jsem vše a vše jsem žil, právě, že jsem byl absolutní Nic.
A tak vířilo při plném vědomí, při pokuřování viržinčička Poznání. To zaseté sémě začalo růst a žít. A žije dodnes.
František Drtikol
No a dostáváme se tady k tomu hlavnímu.
"Jak to, že k poznání samadhi může stačit ignorovat jen negativní myšlenky?"
"Jak to, že není potřeba zastavit celou mysl?"
Pozitivní "dobré" myšlenky jsou prozářené radostí, uvolňují do vděčnosti, do spojení,
negativní "zlé" myšlenky stahují do temnoty, do nevědomosti, do iluze oddělenosti.