vostalpetr píše:Nic píše:vostalpetr píše:
Naopak je to pak bez uvědomění,
pouhé pozorování...
Je možné dosáhnout uvědomění sebe v pozorujícím vědomí Já jsem...
Není,
v nirvikalpa samadhi není uvědomění,
uvědomění má pouze ego
Ego je představa, že tady je někdo, kdo si to uvědomuje, kdo má uvědomění. Nicméně uvědomění tady je i bez představy, že jsi někdo nebo něco.
Je to podobné jako s probuzením ráno, ve snu se uvědomuješ jako někdo, kdo sen prožívá jako realitu, s probuzením, tohle zkreslené uvědomění zmizí a je tady jasné rozpoznání, co je iluze a co je skutečnost a i tohle je uvědomitelné.
To, že zmizí iluze ega, představa osobního bytí odděleného od všeho ostatního, neznamená, že zmizí Bytí jako celek. A to Bytí je VĚDOMÉ, protože je samo Vědomím a obojí je ánandou - šmakem celistvosti, po kterém se v iluzi oddělenosti touží a který je v probuzeném stavu vším, co existuje.
Tenhle šmak je probuzený, vědomý, a ať se objeví ve vědomí jakýkoliv projev, ať se objeví jakákoliv myšlenka nebo pocit, jakýkoliv sen, ten šmak stále vrací k rozpoznávání snu od skutečnosti.
Ten šmak SČA znáš z okamžiků, kdy sám sebe s ničím neztotožňuješ, nejsi v zajetí osobní mysli, tehdy moudrost říká: "Nejsem nic", a zároveň je tady uvědomění lásky, která nemá hranice, je vším. Tudíž se tady může objevit projev, který mysl klasifikuje jako projev idiota, ale SČA ozřejmuje, že i ten, kdo se jeví skrz mysl jako idiot, je láskou. A tohle je vědomé díky uvědomění. Uvědomění je kvalita vědomého Vědomí.
Velká nebo malá vlna na moři je stejnou vodou jako moře.
Šmak vody je v každé vlně stejný.