Trini píše:757.
Eduard Tomáš:
...
Mudrc "vidí" svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný.
------
Ramana Mahariši: Co je mája? - Je jen Skutečností.
Ramana Mahariši: Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman.
-----
Je tedy správně, když ego považuje svět za neskutečný, podobný snu. Mudrc to ovšem "vidí" jinak, svět je pro něj skutečný.

Holt není advaita jako advaita. Bych řek že Eduard s Mílou jsou jedni z posledních velkých Mistrů, co to uměli perfektně vysvětlit, podat... A to úměrně a lidsky, dle stavů každého hledajícího s nastraženým sluchem, s otevřeným vnímáním...
Záběr jejich nauky je velmi široký, co jsem měl tu čest vypozorovat, třebas i díky těm diskuzím na fórech. Ale už v době, kdy jsem se věnoval sahadža józe a viděl v tv jejich pořady, byl to polibek nebes.
Z těch současných propagátorů advaity, atd, taková síla (světlo) nejde. Je to povadlé, bez života, bez mízy...
Je to podobné tomu hlubokému spánku, což je jeden ze tří stavů vědomí. A těmi prezentátory jsou ostatní stavy odmítané, jako iluzivní, neexistující.. (přestože v nich hrají nevědomky prim).
Proto se nemohou dotknout "stavu čtvrtého" - Turija.
