Jana píše:Pedriito píše:Vidím to jinak. Tohle je tvé (váše) přání a sen. Že někdo, kdo je vašeho přesvědčení, bude takový srab, kdo vás nepodpoří, vůči té nespravedlivé a kamenující (nemlčící) většině. Jako je i sen přesvědčení, že nikdo krom vás dvou nerozumí Mistrům.
To je, z čeho jste si vy dva udělali zaklínadlo. A nemáš Dodo šanci tohle žádnými intelektuálními kličkami obrátit na vaši pravou víru. I kdybys na jazyku udělal stojku.
Pedrito, tenhle web je pozváním do světa Probuzených, je službou jen pro ty, kdo vstupují do Božího království.
Tebe zajímá jiný svět, a i kdybys udělal na jazyku stojku, tak jiná brána, než která Tě přitahuje, se Ti neotevře.
Tady jsi momentálně svou příležitost prokaučoval. Můžeš sem vstoupit, až bude ve Tvém srdci milost.
Jářek píše:Jana píše:Pedriito píše:Vidím to jinak. Tohle je tvé (váše) přání a sen. Že někdo, kdo je vašeho přesvědčení, bude takový srab, kdo vás nepodpoří, vůči té nespravedlivé a kamenující (nemlčící) většině. Jako je i sen přesvědčení, že nikdo krom vás dvou nerozumí Mistrům.
To je, z čeho jste si vy dva udělali zaklínadlo. A nemáš Dodo šanci tohle žádnými intelektuálními kličkami obrátit na vaši pravou víru. I kdybys na jazyku udělal stojku.
Pedrito, tenhle web je pozváním do světa Probuzených, je službou jen pro ty, kdo vstupují do Božího království.
Tebe zajímá jiný svět, a i kdybys udělal na jazyku stojku, tak jiná brána, než která Tě přitahuje, se Ti neotevře.
Tady jsi momentálně svou příležitost prokaučoval. Můžeš sem vstoupit, až bude ve Tvém srdci milost.
Ty nejsi žádnej etalon Pravdy, jak si myslíš, a poradna není žádné Království nebeské. Je to toxické prostředí, jen pro otrlé. A těm doporučuješ odejít, či je rovnou vyženeš. A tipuju, že ti to nikdy nedojde.
Jářek píše:
a poradna není žádné Království nebeské. Je to toxické prostředí, jen pro otrlé.
Jářek píše:Prostě se klubala klubala až se proklubala.. její fudamentalistická povaha.
Trini píše:Jářek píše:Prostě se klubala klubala až se proklubala.. její fudamentalistická povaha.
V každém v nás jsou zárodky všeho možného, které se bud ujmou nebo ne. Zřejmě Jana potřebuje touhle zkušeností projít a pak se to zase pohne dál.
.Petra píše:miroslav píše:Jana píše: Ve skutečnosti se nic neděje.
To je nějaká bájná země, ta tvoje "skutečnost", kde se nic neděje?
Ono je potřeba to upřesnit. Z pohledu mudce se nic neděje - řekl Nisargadatta. Ale protože žádní mudrcové, aspon o kterých by se vědělo, nejsou, tak nemá cenu se tím nějak zvlášt zabývat. U normálního člověka, který by to převzal, aniž by to sám skutečně poznal, by to mohlo vést až k negativnímu postoji k druhým a ke světu: Vždyt se nic neděje, tak si mohu dělat, co mne zorvna napadne bez ohledu na ostatní.
Pokud vím, Nisargadatta to řekl jen jednou. Bylo by dobré vědět komu, protože návštěvníkům odpovídal podle jejich zralosti a říkal, že odpověd patří jen dotyčnému. Proto je potřeba si přečíst všechno a vytvořit si tak všeobecný obraz. Podstatné je hlavně to, na co upozornoval nejčastěji a to byla opravdovost při hledání.
Trini píše:757.
Eduard Tomáš:
...
Mudrc "vidí" svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný.
------
Ramana Mahariši: Co je mája? - Je jen Skutečností.
Ramana Mahariši: Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman.
-----
Je tedy správně, když ego považuje svět za neskutečný, podobný snu. Mudrc to ovšem "vidí" jinak, svět je pro něj skutečný.
.Petra píše:miroslav píše:
No vidíš - skvěle popsané, ale ty to musíš komentovat tak, jak to tvoje ego chce vidět. Proč to nenecháš tak jak je to skvěle popsané a musíš k tomu přidávat ty svoje dezinterpretace?
Pro ego je dobře, když považuje svět za iluzi. Teprve až dojde ke ztotožnění s JÁ, se pozná, že svět je Bahmán. Do té doby si ego může myslet, že to tak není, a vysvětlovat si poznání Mudrce, pro kterého je svět skutečný, po svém. Pro ego to není pochopitelné. Teprve Poznání to změní.
.Petra píše:miroslav píše: Já nikdy a nikde nepíšu, že to, o čem mluví probuzení je představa, já píšu, že ty si děláš chybné - sebestředné představy o tom o čem probuzení píší.
Ego nechápe, co říkají probuzení, a proto si to musí předělat podle svých představ. Nemůže to nechat stát tak, jak to probuzení řekli. Ego je schopné vidět ze světa jen jména a formu, a proto naučeně tvrdí: Iluze, iluze, není to skutečné. Pro ego je dobře, když to tak vidí.
Mudrc vidí ze světa nejen jméno a formu, ale i tu podstatu za tím, a proto poznává svět jako Brahmána, jako skutečný, vytvářený Světovou Myslí. Tak, jak to vysvětlil Eduard Tomáš. Proto říká Ramana: Co je mája? - Je jen Skutečností.
.Petra píše:Jana píše:
Ego poznává jen snový nedokonalý svět, ve kterém se stále něco děje.
Svět Probuzených je dokonalý a neměnný.
Svět Probuzených je Brahman.
Tohle ani E. Tomáš, ani Ramana neřekli. Žádný svůj svět nemají. Akorát poznávají náš společný svět do hloubky - až do své podstaty, což ego neumí. Proto je dobře, když si ego myslí o tom, co je zatím schopné poznat, že je to iluze.
.Petra píše:miroslav píše:jak je to skvěle popsané
Ano, jak E. Tomáš, tak Ramana to popsali zcela přesně, proto to žádné dodatky a ani interpretace nepotřebuje. Ty jen deformují to, co řekli.
Jářek píše:Trini píše:757.
Eduard Tomáš:
...
Mudrc "vidí" svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný.
------
Ramana Mahariši: Co je mája? - Je jen Skutečností.
Ramana Mahariši: Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman.
-----
Je tedy správně, když ego považuje svět za neskutečný, podobný snu. Mudrc to ovšem "vidí" jinak, svět je pro něj skutečný.
Holt není advaita jako advaita. Bych řek že Eduard s Mílou jsou jedni z posledních velkých Mistrů, co to uměli perfektně vysvětlit, podat... A to úměrně a lidsky
.Petra píše:Jana píše: Přesně stejný svět, jako Nisargadatta poznávají všichni Probuzení, protože Skutečnost je jen jedna. .
Najdi tedy nějaký citát, kde probuzený říká, že existují dva světy - jeden pro probuzené, jiný pro ega. Nikdy jsem nic takového u probuzeného nečetla. Je jen jeden svět a ten se vnímá jinak po Poznání. Ale je to pořád ten jeden samý svět, vytvářený Světovou Myslí.
A jestli chceš z tohoto fora udělat místo vlastních citací, které nejsou nijak opodstatněné citáty probuzených, tak to otevřeně napiš.
Doposud si každý Návštěvník mohl vybrat, jestli bude věřit probuzeným nebo tobě.
Trini píše:.Petra píše:Jana píše: Přesně stejný svět, jako Nisargadatta poznávají všichni Probuzení, protože Skutečnost je jen jedna. .
Najdi tedy nějaký citát, kde probuzený říká, že existují dva světy - jeden pro probuzené, jiný pro ega. Nikdy jsem nic takového u probuzeného nečetla. Je jen jeden svět a ten se vnímá jinak po Poznání. Ale je to pořád ten jeden samý svět, vytvářený Světovou Myslí.
A jestli chceš z tohoto fora udělat místo vlastních citací, které nejsou nijak opodstatněné citáty probuzených, tak to otevřeně napiš.
Doposud si každý Návštěvník mohl vybrat, jestli bude věřit probuzeným nebo tobě.
.Petra píše:.Petra píše:757.
Eduard Tomáš:
...
Mudrc "vidí" svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný.
------
Ramana Mahariši: Co je mája? - Je jen Skutečností.
Ramana Mahariši: Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman.
-----
Pro Návštěvníky: Všímněte si, že jak E. Tomáš tak Ramana mluví o jediném světě, z kterého ego dokáže vnímat jen jména a tvary, ale Mudrc vidí nejen jména a tvary, ale poznává i jeho základní charakteristiky. Ale jedná se stále o ten samý svět vytvářený Světovou Myslí.
Trini píše:.Petra píše:.Petra píše:757.
Eduard Tomáš:
...
Mudrc "vidí" svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný.
------
Ramana Mahariši: Co je mája? - Je jen Skutečností.
Ramana Mahariši: Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman.
-----
Pro Návštěvníky: Všímněte si, že jak E. Tomáš tak Ramana mluví o jediném světě, z kterého ego dokáže vnímat jen jména a tvary, ale Mudrc vidí nejen jména a tvary, ale poznává i jeho základní charakteristiky. Ale jedná se stále o ten samý svět vytvářený Světovou Myslí.
Paradoxy píše:
Odvádíš dobrou práci, je dobře že to tam uvádíš na pravou míru. Já jsem občas nervák, tak tam radši nic nepíšu, bych byla za chvíli za druhýho Vostála .
Trini píše:Paradoxy píše:
Odvádíš dobrou práci, je dobře že to tam uvádíš na pravou míru. Já jsem občas nervák, tak tam radši nic nepíšu, bych byla za chvíli za druhýho Vostála .
S tím, že si ted Jana vymyslela dva různé světy, to fakt už opravdu přehání. Brzy zřejmě přijde s tím, že je nadprobuzená, protože to ví lépe než probuzení. Myslím, že ji stejně moc návštěvníků nečte, a proto tak často sama píše jako návštěvník, aby nevěděli, o koho jde.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků