Průvodce píše:Pedro mně přesvědčil, že bych měl napsat omluvu pro vás
Jana mmně požádala, ať už ničím k vám nepřispívám, že si to už více nepřeje.
Já ji rád vyhovím.
To je škoda.
Jsi přihlášený na inspiruj.cz? Tam také většina z nás píše a nikdo tě tam vyhazovat nebude. Majitel fora je velmi charakterní. A poslední dobou tam čte mnohem víc návštěvníků než tady. Bylo by prima, kdybys psal tam, pokud tady přestaneš psát.
Jana píše:Z pohledu ega jsme těmi, kdo se mohou cítit být méněcenní a můžeme se považovat za nadřazené, kteří mohou druhé kritizovat, hodnotit, pomlouvat, můžeme tvrdit, že víme, co je na těch druhých špatně, můžeme být přesvědčeni, že to, co si myslíme, víme, že je pravda. Ale je to pohled z iluze oddělenosti, je to nepoznávání, kým skutečně jsme.
S probuzeným poznáním je jasné, že naše skutečné Já je ničím nepodmíněnou láskou, která nikoho nepomlouvá, nekritizuje, neposuzuje.
Proto IP adresy, odkud budou pocházet příspěvky, které směřují k prohlubování a utvrzování se v nevědomosti, budou banovány.
Jinými slovy, bavíme se tady o poznávání a uvědomění nejvyšší pravdy, kterou poznáváme, nikoliv o tom, co si kdo o kom myslíme, že je.
Díky a nádherný den všem
miroslav píše:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše: Zmizí potřeba posuzovat druhé jako ty druhé. Zmizí sebestředné sebepotvrzování ega poukazovat na nedostatky druhých a vidět sebe jako toho lepšího.
Tohle jsou starosti a problémy ega, které se cítí méněcenné, a proto nesnese žádnou kritiku.
Není hold návštěvník jako navštěvník. Jak ty to dovedeš jasně a jednoduše vysvětlit, proč se bráníme "poukazování na naše nedostatky" To by mohla pochopit i ta Jana, které to stále tak vadí.
A vadí jí to tak, že už zase hrozí banováním. Ale to je pro diktátory, kteří zakazují demokratický projev, běžné.
Jana píše:Z pohledu ega jsme těmi, kdo se mohou cítit být méněcenní a můžeme se považovat za nadřazené, kteří mohou druhé kritizovat, hodnotit, pomlouvat, můžeme tvrdit, že víme, co je na těch druhých špatně, můžeme být přesvědčeni, že to, co si myslíme, víme, že je pravda.
Ukaž jeden citát probuzeného, kde se něco takového říká. A proč se tím neřídíš sama, když tomu věříš?To, co čím dál častěji píšeš Miroslavovi, je tím důkazem. Takové typické farizejství. Kázat vodu a sama pít víno.
Jana píše: Už teď jsem v tom světě, ve kterém nikdo neumírá a nikdo se nerodí.
V tom světě nikdo není, tak je jasné, že se tam nikdo nerodí a nikdo neumírá.
Ale jde o svět, v kterém jsi přesvědčená, že máš moc, protože vlastníš forum - a v tomto světě samozřejmě jednou umřeš jako každý jiný, včetně všech realizovaných/probuzených. Na tom nic nezměníš. Pak už nebudeš v tomto světě moci psát svoje pohledy, názory, posuzovat Miroslava, že o duchovnu nemá ani páru, nebudeš už nic vlastnit, žádné forum, ve kterém ted můžeš po libosti mazat a banovat. Bude to naprostý konec tvého konatelství v tomto světě, at už si konatelství myslíš, co chceš.
Tohle, co píšeš, je jen představa
To není představa. To je fakt, před kterým realizovaní/probuzení neutíkají, ale zcela normálně o tom dokáží mluvit. Jen ten, kdo má z tohoto faktu strach, se schovává do svých představ, že to je jinak.
Návštěvník píše:Kdo to posuzuje, když není žádné já? Kdo vidí, když není žádné já? Kdo si možná něco může myslet, když není žádné já?
Tady se prostě jen objevují slova. Že se objevují ustálená slovní spojení (no vidíš), nebo se všechno nepřepisuje do řeči bez zájmen, nebo se v rámci zdánlivé diskuze tyká, nebo se zdánlivě mluví na jedince, nebo se vůbec něco objevuje, je stejně jako všechno ostatní jen to, co se zdánlivě děje. Není tu někdo osvícený, kdo by nemohl používat zájmena. Je jen to, co se zdánlivě děje bez toho, aby to někdo dělal.
Přítel je skutečný? Nebo je skutečný jen strach a sevřená energie?
O čem tenhle song vůbec je? Nemůžu přijít na žádný text Jak jen ta slova jsou? Kéž bys mi poradil, já nevím Nevím, nevím, nevím, ach jo! Nevím, nevím, nevím...
Teď mumlám a teď křičím A nevím, o čem zpívám Přidej hlasitost, uši krvácí A já furt nevím, o čem zpívám Jsme tak hlasití a nesouvislí Chlapče, tohle nasere tvoje rodiče Jo!
*říh*
poing!
Je to nesrozumitelný Prostě to nemůžu dostat skrz lebku Je těžký blábolit nawdle zouss Se všema těma kuličkama v puse Nevím, nevím, nevím, ach jo! Nevím, nevím, nevím...
No, nezníme zrovna jako Madonna Teď jsme tu my, jsme Nirvana Zpívat zřetelně? To nechceme Kup si album, jsme přece Nirvana Garážová kapela ze Seattlu Určitě lepší než zpěv skotu Jo!
Bůůů..
Béé...
A zapomněl jsem další sloku Hmm, asi se vyplatí cvičit Papír s textem nejde najít Jak jsou ta slova, no, to je fuk Nevím, nevím, nevím, ach jo! Nevím, nevím, nevím...
No, já řvu a my hrajem Ale nevím, co říkám Jakou zprávu vlastně předávám? Můžeš mi říct, co to povídám? Máš nějakej nápad? Nemyslím si No, na viděnou Sayonara, sayonawa Ayonawa, hodinawa Odinaya, yodinaya Yaddayadda, yaaahyaaah Ayiyaaaaaah!
Jana píše: Jestli je tady zájem rozkrývat pravdu, nikoliv se umanutě držet představy, že "mám pravdu", tak je konfrontace radostí, nikoliv obtíží.
Tak proč nechceš, aby tady psal průvodce? Byl ti snad na obtíž?
Pravdu můžeš najít jen v sobě. Slovní "rozkrývání" je jen zábava pro mysl, to k Poznání nevede. Akorát když opravdový Mistr mluví o Pravdě, může síla jeho Poznání, která je za slovy, pomoci hledajícímu - který už ale musí být připraven ji přijmout. Ale tady v diskuzi je to jen vyměnování informací, a také domněnek a představ. Prostě jen zábava pro mysl.
Pravda se nedá naučit. Proto chodí hledající za opravdovými Mistry i do jiných světadílů, aby jim síla jejich Poznání, která je za jejich slovy, mohla pomoci. Když je někdo už hodně citlivý, tak mu může pomoci si přečíst Mistrova slova a ta síla z nich na něho působí. Tak, jak to popisuje Eduard Tomáš v Pamětech mystika - přečetl si Tajnou stezku od P. Bruntona a hned na to, došlo k tak hlubokému samadhi, že jej později Míla Tomášová ohodnotila jako nefalšované nirvikalpa samadhi.
Jana píše: Moudrá diskuze nespočívá v umlčování druhého
Tak proč umlčuješ druhého tím, že si nepřeješ, aby tady psal? Pro umlčuješ tím, že mažeš příspěvky a banuješ?
Návštěvník píše:
Jana píše: Jako Probuzení, jsme oceánem, se kterým, ať se jeví vlnobití sebevětší, se vůbec nic neděje. Být začátečník je z tohohle celistvého pohledu stejně nesmyslné, jako být pokročilý.
Jsou to právě Mudrci a Mistři, kteří mluví o začátečnících a pokročilých. Podle tebe to tedy dělají nesmyslně. Ale jestli sis všimla, tak tady většina píšících věří Mudrcům a Mistrům a tobě ne. Mudrci a Mistři se nechtějí chlubit tím, co všechno vědí, ale chtějí každému hledajícímu pomoci - a to podle jeho úrovně, jinak to nemá smysl. Proto rozlišují na začátečníky, pokročilé a hodně pokročilé - jako třeba Eduard Tomáš v Pamětích mystika.
Návštěvník píše: Jak had, tak provaz jsou součástí projevu, který Jana považuje za iluzi. Realizovaní vidí projev jako To Jediné/Brahmána.
Tak to prozkoumejme detailněji.
Vidíš na zemí hada, protože zrovna v té chvíli nerozpoznáváš skutečnost od iluze. Děsíš se ho.
Ale jaká iluze, prostě blbě vidím. Navíc se mi to stalo opačně. Myslela jsem, že je to provaz a byl to had. Ale jen jsem se lekla a pak přemýšlela, jak ho dostat pryč, protože byl v předsíni. Byl to zajímavý příběh a žádné utrpení.
Návštěvník píše:Ale jaká iluze, prostě blbě vidím. Navíc se mi to stalo opačně. Myslela jsem, že je to provaz a byl to had. Ale jen jsem se lekla a pak přemýšlela, jak ho dostat pryč, protože byl v předsíni. Byl to zajímavý příběh a žádné utrpení.
Při ztotožnění s tělem je to přesně tak jak popisuješ,
Ale kdež, i probuzený se lekne, když chce zvednout provaz a on je to zatím had.
Jana píše: Všimni si například Eduard Tomáš, ještě dříve, než se v něm probudilo Poznání, tak pilně sháněl Ramanovo promluvy, o které se dělil s ostatními hledajícími.
O tom nic nevím, můžeš citovat, kde to řekl? Pokud vím tak za svého učitele považoval Paula Bruntona, kterého si velice vážil a osobně se s ním setkal. A právě po přečtení Bruntonovy Tajné stezky měl nejhlubší zážitek, jak vypráví v Pamětech mystika.
Jana píše:Nisargadatta všechny promluvy svého gurua sám ručně sepsal a dal je k dispozici hledajícím ještě dříve, než začal sám přednášet.
O tom také nic nevím. V I AM THAT o tom nic neřekl. A to, co dělal, bych v žádném případě nenazvala, že přednášel. Setkával se v malé místnosti na rušné ulici s pár hledajícími, který za ním chodili.
Jana píše: Nisargadattovo přednášky zase sepisoval Raméš.
Pokud vím, tak Nisargadata nepřednášel, ale odpovídal na dotazy těch, kteří za ním chodili. A tyto rozhovory se nahrávaly a zapisovaly. Stejně jako rozhovory s Ramanou.
Ale jestli máš nějaké konkrétní důkazy, že to bylo jinak - a to přímo od Nisargadatty, tak je prosím uved. Zajímají mne především opravdová fakta a ne, že někdo říkal...nebo že někdo někam připsal Nisargadattovo jméno. To beru s rezervou.
Jana píše: Až na to, Miroslave, že to jevení je jenom sen, a nejvyšší pravdou to v žádném případě není,
Podle Mudrců a Mistrů je jevení Nejvyšší Pravdou. Před Poznáním máš jen možnost Mudrcům a Mistrům věřit nebo něvěřit. Po Poznání je jasné, že je to tak, jak říkají. Ramana: "Co je mája (iluze)? - Je jen Realitou." To je ta nejzažší Pravda, samozřejmě jen málokomu přímo přístupná.
Jana píše: Logicky, když označíš sebevědomě druhého za začátečníka, tak sebe skromně považuješ na rozdíl od něj za co? Taky za začátečníka? Nebo jsi vzhledem k tomu, kdo jsi, při posuzování druhých absolutně slepý a díky tomu můžeš druhé třídit na dezoláty, idioty, pseudoosvícence, chcimíry ... Protože Ty, na rozdíl od těch všech jsi letadlo, je to tak?
Není to tak. Ty si snad nedovedeš ani představit, že pokročilý takhle neuvažuje a nesrovnává se, o sobě neuvažuje a pokud něco třídí, tak podle toho co vidí, co se jak projevuje. Dovede třídit myši od krys a vůbec do toho sebe neplete.
Miroslave, zřejmě
Podle toho, co Miroslav v poslední době píše, zřejmě zkušenost Poznání měl. Ale není jasné, jak hluboce je v tom upevněn. Pořád je v něm příliš mnoho z provokatéra. To by se upevněním rozpustilo.
Jana píše: Děje se to, co je třeba. Ruka ucukne, když se dotkne rozpálené plotny. Ale v probuzeném není absolutně žádný strach, je v něm dokonalý klid a mír, stejný, jaký je v hlubinách Tvého nitra. V tichu srdce, kde si nikdo nic o ničem a o nikom nemyslí.
Jsi připoutána k představě já, ty, moje, tvoje, protože stále myslíš na úrovni osob, těl. Proto jakákoliv hlubší duchovní diskuze nemá smysl.
miroslav píše:Je to prostě to tvoje vysvěné Já. Tvoje Já, tvoje Já, tvoje Já, tvůj Brahman a tvoje nejvyšší Pravda a hotovo. A komu se to nelíbí, tak ať to nečte.
A nedá se přehlédnout ten obroský rozdíl k tomu, co říkají probuzení a jak se projevují. Ale když to Janu dělá štastnou, tak proč ne? Když ovšem bude veřejně tvrdit, že to má jak probuzení, tak bude neustále narážet na kritiku - protože to prostě není pravda.
A není to pravda z tohoto jednoduchého důvodu:
869.
Je možné, aby se mysl vůbec nepohybovala? A jestliže ano, co se potom stane?
Nepohybující se mysl je v Pravdě, ba z jistého hlediska je to Pravda sama.
Může to zažít člověk, jedinec?
Ne. Je-li zde ještě někdo, komu se zdá, že Pravdu v plné míře zakouší, pak už to není Pravda, ale nanejvýš vzpomínka na Pravdu.
Kdo tedy může Pravdu v plném rozsahu poznat?
Jen Pravda sama, to jest úplně tichá a svobodná základna mysli bez jakéhokoli pohybu.
Jana píše: Píšu jen o tom, co přímo poznávám a cituji jen to, co je v souladu s tím, co poznávám.
Tvrdíš, že to poznáváš, nemůže se tedy jednat o Pravdu/ o Poznání.
763.
Co se pozná v Poznání?
Nic než Čisté Vědomí, které je přirozenou charakteristikou pravého Já Jsem. Není tam ani poznávání ani nepoznávání, jen neměnné a čisté Bytí, Vědomí a neextatické Blaho.
To je poznání Sebe?
Ano, ale také Osvobození Sebe od sebe.
Nejsi od sebe osvobozená, a proto ti tak strašně vadí kritika.
Pochop, že tady píší duchovnáci, kteří se opravdu vyznají, a těm je zcela jasné, že si jen něco namlouváš.
Jářek píše:No já chyt duchovní mlčivku, ale už odeznívá, něco mi však říká, "nechoď na poradnu, nechoď tam!" Nejlepší je samoban!
A máš pravdu. Mně se to zatím nedaří.
Jakmile se člověk do těch posudků probuzených začte, musí reagovat... Ale nic to nezmění, jen kolotoč tohoto výseku pozornosti se točí dál... Zde v hlubinách vesmíru na planetce zvané Zem, kdesi na internetu... Jasně že je to v rámci možného, kam až ohnout a překroutit tu pozornost. Jenže tak vzniká něco, co na prosté nevědění navlékne temnotu egoismu. A je fuk jestli je to háv lásky nebo nelásky. Je to jeden dvoubarevný mundůr. Jedno se může obratem změnit v druhé pouhým pocitem. To je ta hra smrti (ve smyslu sebedestrukce - sebezbloudění)...
Jana píše: Jestliže předpokládáš, že Nisardattův dokonalý a neměnný svět je vyjádřením pro začátečníky, najdi, prosím, kde mluví třeba Nisargadatta, Ramana, Newman, Gangaji, Papádží, Tolle, Spira, Mooji - kterýkoliv z nich - o tom, že jeho svět, který poznává jako Skutečnost - je nedokonalý a proměnlivý.
Díky
Pro upřesnění, aby nedošlo k mýlce. Ta proměnlivost relativní reality tady je, ale při dokonalém poznání toho, co se jeví jako tvary se jmény, je absolutně všechno, co existuje, sat-čit-ánanda.
Svět jako celek není ani dokonalý ani nedokonalý. Dokonalost a nedokonalost jsou reltivní pojmy vztahující se k hodnotiteli. Sat-čit-ánanda není proměnlivá, poměnlivé jsou jména a tvary, jejichž podstatou je sat-čit-ánda Podobně jako cihly jsou stále stejné ale chrámy z nich postavené jsou různé. Sat-čit-ánanda, jména a tvary tvoří svét, který není nikoho ale někdo si může svůj myšlenkový a pocitový svět vyčlenit jako můj, jako to děláš ty - Moje Já, můj svět, Maharadžův svět atd. Ten Mahardž tím chtěl vyjádřit, že nemá ty starosti a závislosti jako tázající se. A ty jak tam slyšíš "Můj" tak to hned taky chceš mít nebo tam být, kde jsou ti podle tebe probuzení. Prostě jako malé dítě, které žije ve dvojnosti já a to nebo ti ostatní. Prostě ať se snažíž, jak se snažíš, tak to z tvých projevů a výkladů kouká jako sláma z bot.
Jana píše:To znamená, že podle Tebe Nisargadatta buď nepoznává celek, nebo nemluví pravdu, když říká: "Můj svět je dokonalý a neměnný", je to tak? Ale on také říká například: "Můj svět je mnou samotným."
To říká k takovým, jako seš ty, protože to ladí s jejich potřebami a navádí je to správným směrem. Ty jsi na tom ulpěla a teď píšeš už nesmysly - do poradny, která je navíc iluzorní a ve skutečnosti neexistuje. Nebo jak je to tedy s tou tvojí poradnou? Je součástí tvého světa, nebo co to je?